karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-18 03:20:44

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 146 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 58 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Hammaslääkärillä
ViestiLähetetty: 2010-03-09 14:38:48 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2009-07-01 17:02:37
Viestit: 327
Paikkakunta: Helsinki
DLight kirjoitti:
Tiko kirjoitti:
Eikä hammaskiveäkään näytä juuri tulleen puolen vuoden aikana.

Eikö karppauksen pitäisi lisätä tuota riskiä? Itselleni hammaskivi kyllä iski jo ennen karppauksen aloittamista (tai siis karppausjaksojen välissä), mutta ei se ainakaan helpottamaan päin ole. Aloe vera -hammastahnalla koitan pitää kurissa :$


Ainakin itselläni tuo selittyy sillä etten napostele niin paljoa kuin hiilariaikana. Nykyään syön/napostelen maksimissaan kahdesti päivässä ja jos jano iskee on sekin vettä tai kivennäisvettä limsan/mehun/kahvin/teen sijaan. Ei jää suun bakteereille pahemmin millä mällätä.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hammaslääkärillä
ViestiLähetetty: 2010-03-09 18:42:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-09-21 14:03:54
Viestit: 1013
Kävin marraskuussa tarkastuttamassa purukaluston muutaman vuoden (kolmen?) tauon jälkeen ja ennen on yleensä vähintäänkin poistettu hammaskiveä ja usein paikattu joku reikäkin. Nyt lääkärille ei ollut mitään tarkastusta kummempaa tehtävää ja kehuihan tuo vieläpä että olen hoitanut hampaitani hyvin. :shock: En siis jaksa enää tuntea huonoa omaatuntoa siitä että pesen hampaat yleensä vain kerran päivässä. :mrgreen:

_________________
Poika 10/12


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hammaslääkärillä
ViestiLähetetty: 2010-03-10 01:39:54 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-09 00:49:58
Viestit: 13637
Paikkakunta: Stadi
Muistuttakaa, että varaan tarkastusajan tällä viikolla!

_________________
“It's not the destination so much as the journey, they say.
~ Captain Jack Sparrow"


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hammaslääkärillä
ViestiLähetetty: 2010-03-10 09:49:45 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-06-03 16:58:12
Viestit: 77
Kirrimirri kirjoitti:
Miten karppaus vois lisätä hammaskiveä?

Harvempi ruokailutahtihan vähentää hammaskiven syntymistä, mutta (menee vähän mutuilun puolelle) eikö ruokavalio muuten ole mineraalipitoisempi, mikä taas lisää hammaskiven muodostumista?

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hammaslääkärillä
ViestiLähetetty: 2010-03-10 10:16:09 
Poissa
ikikarppi
ikikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-12-02 07:01:26
Viestit: 7063
Paikkakunta: Ainoa risteys, joka on kaupunki....
rantaiso kirjoitti:
Muistuttakaa, että varaan tarkastusajan tällä viikolla!

Homma hoidossa, eilen tuli kutsu tarkastukseen 12.4. :wink: Saa nähdä miten on kiven kanssa, kun viime keväänä ei saatu suuhygienistin kanssa aikatauluja sopimaan millään, niin jäi puhdistamatta kokonaan :shock:

_________________
Karppi nro. 2686 alkaen 30.11.-05: n.90.5 kg, BMI 27.8
--> 6.11.-06: 77.6 kg (alin tähän mennessä!)
Nyt ei mitään tietoa :roll:

I'm on the gin & tonic diet....... i've already lost two days★


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hammaslääkärillä
ViestiLähetetty: 2010-06-23 21:01:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-11-01 20:31:02
Viestit: 2761
Kävinpä jälleen jokakesäiseen tapaan hammaslääkärillä eikä löytynyt reiän reikää, hammaslääkäri oli oikein tyytyväinen (minä myös!) ja kun hän sattui vielä sanomaan että sinulla on hyvä dieetti ja elämäntavat (emme olleet keskustelleet ruokavaliostani muutoin), oli pakko sanoa että syön vähähiilihydraattisesti johon hän totesi että aivan varmasti se auttaa asiaa.

Hammaskiveä muuten poistettiin ultraäänen avulla (eikä tosiaankaan laserilla kuten viime vuonna kirjoitin :lol:

_________________
"The biggest risk in life is not taking one."


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hammaslääkärillä
ViestiLähetetty: 2010-06-25 10:18:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-02-18 15:37:10
Viestit: 790
Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Aventurine kirjoitti:
Kävinpä jälleen jokakesäiseen tapaan hammaslääkärillä eikä löytynyt reiän reikää, hammaslääkäri oli oikein tyytyväinen (minä myös!) ja kun hän sattui vielä sanomaan että sinulla on hyvä dieetti ja elämäntavat (emme olleet keskustelleet ruokavaliostani muutoin), oli pakko sanoa että syön vähähiilihydraattisesti johon hän totesi että aivan varmasti se auttaa asiaa.

Hammaskiveä muuten poistettiin ultraäänen avulla (eikä tosiaankaan laserilla kuten viime vuonna kirjoitin :lol:


Oho, mistä tuommoista ultaäänihoitoa saa? Sattuuko hammaskiven poisto ultraäänellä? Itse kammoan tuota hammaskiven rapsuttelua yli kaiken, nimittäin viimeksi hammaslääkäri sai tehtyä minulle aikamoiset traumat kun ilman mitään puudutusta ronkki sillä terävällä välineellä hampaiden välistä ja ikenien rajasta hammaskiveä, että sattui! Ikinä enää en suostu siihen samaan!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hammaslääkärillä
ViestiLähetetty: 2010-06-25 14:43:17 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-09 00:49:58
Viestit: 13637
Paikkakunta: Stadi
Multa poistettiin hammaskivi ultraäänellä, mutta sitä piikkiäkin käytettiin. Mun mielestä ei ollut kivulias joskaan ei mikään miellyttäväkään hoito. Hammashygienisti poisti hammaskiven, laittoi paikka-ainetta eroosioon ja lopuksi valkaistiin koko hoito soodapuhaltamalla. Sain ohjeistuksen alkaa harjaamaan leegot vast'edes sähköhammasharjalla ja sain pieniä "pulloharjoja" hammasvälien puhtaanapitoon.

_________________
“It's not the destination so much as the journey, they say.
~ Captain Jack Sparrow"


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hammaslääkärillä
ViestiLähetetty: 2010-06-25 17:14:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-01-30 12:42:14
Viestit: 634
Paikkakunta: Helsinki
Näyt asuvan Berliinissä. Mitäs tuommoinen hammashoito siellä maksoi? Varsinkin se soodapuhdistuksen hinta kiinnostaa. Soodasta on tässä ketjussa ollut puhetta ennenkin, mutta kotikonstina.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hammaslääkärillä
ViestiLähetetty: 2010-06-25 17:52:45 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-09 00:49:58
Viestit: 13637
Paikkakunta: Stadi
Tärppä kirjoitti:
Näyt asuvan Berliinissä. Mitäs tuommoinen hammashoito siellä maksoi? Varsinkin se soodapuhdistuksen hinta kiinnostaa. Soodasta on tässä ketjussa ollut puhetta ennenkin, mutta kotikonstina.


Tämä toimenpide tehtiin Helsingissä Oulunkylän hammaslääkäriasemalla. Ensimmäisellä kerralla sain lähetteen, jolla sain nämä 2 seuraavaa käyntiä edullisemmin KELA:n tuella. 169 euroa kustansi. Se eka käynti oli 20 euroa muistaakseni tämän päälle. Täällä en ole hammashoitoa käyttänyt.

_________________
“It's not the destination so much as the journey, they say.
~ Captain Jack Sparrow"


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hammaslääkärillä
ViestiLähetetty: 2010-06-26 08:37:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-11-01 20:31:02
Viestit: 2761
Premnas kirjoitti:

Oho, mistä tuommoista ultaäänihoitoa saa? Sattuuko hammaskiven poisto ultraäänellä? Itse kammoan tuota hammaskiven rapsuttelua yli kaiken, nimittäin viimeksi hammaslääkäri sai tehtyä minulle aikamoiset traumat kun ilman mitään puudutusta ronkki sillä terävällä välineellä hampaiden välistä ja ikenien rajasta hammaskiveä, että sattui! Ikinä enää en suostu siihen samaan!


Minusta ultraäänellä tehty poisto ei sattunut, lähinnä kutitti, siinä taidetaan käyttää vettä myös, hieman sitten sitä terävää välinettä lopuksi käytettiin.
Olin hoidossa helsinkiläisellä hammaslääkäriasemalla, tarkemmat tiedot saa yksärillä.

_________________
"The biggest risk in life is not taking one."


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hammaslääkärillä
ViestiLähetetty: 2010-06-26 15:46:50 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-09 00:49:58
Viestit: 13637
Paikkakunta: Stadi
Mun mielestä se ultraääni vihloi hampaissa vähän samaan tapaan kuin liian kuuma tai kylmä juoma saattaa vihloa. Mulla oli kyllä sen hoidon jälkeen hammasvälit kipeet, mutta kyllä ne siitä aika pian parani. Tottakai ne ikenet ärtyy, kun niitä yht'äkkiä ronkitaan yhteen menoon toista tuntia.

_________________
“It's not the destination so much as the journey, they say.
~ Captain Jack Sparrow"


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hammaslääkärillä
ViestiLähetetty: 2010-06-26 16:10:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-03-21 08:57:28
Viestit: 833
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa
Sain tilattua tällä viikolla viimein ajan hammaslääkäriin. Onhan viime käynnistä jo 3,5 vuotta. Ei niissä tunnu vikaa vieläkään olevan, mutta puhdistakoot ja tarkastakoot nyt. Eipä ole taittu paikatakaan 10-15 vuoteen :-k

_________________
Hyvä- ja alakarppi 22.3.2008 - 2015

Varovainen uusi tuleminen 12.3.2022


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hammaslääkärillä
ViestiLähetetty: 2010-06-26 22:17:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-01-30 12:42:14
Viestit: 634
Paikkakunta: Helsinki
rantaiso kirjoitti:
Tärppä kirjoitti:
Näyt asuvan Berliinissä. Mitäs tuommoinen hammashoito siellä maksoi? Varsinkin se soodapuhdistuksen hinta kiinnostaa. Soodasta on tässä ketjussa ollut puhetta ennenkin, mutta kotikonstina.


Tämä toimenpide tehtiin Helsingissä Oulunkylän hammaslääkäriasemalla. Ensimmäisellä kerralla sain lähetteen, jolla sain nämä 2 seuraavaa käyntiä edullisemmin KELA:n tuella. 169 euroa kustansi. Se eka käynti oli 20 euroa muistaakseni tämän päälle. Täällä en ole hammashoitoa käyttänyt.


Kiitos tiedoista. Hyvää juhannuksen jatkoa!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hammaslääkärillä
ViestiLähetetty: 2010-06-27 11:11:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-02-12 17:24:12
Viestit: 3173
Paikkakunta: Kotka
rantaiso kirjoitti:
Mun mielestä se ultraääni vihloi hampaissa vähän samaan tapaan kuin liian kuuma tai kylmä juoma saattaa vihloa. Mulla oli kyllä sen hoidon jälkeen hammasvälit kipeet, mutta kyllä ne siitä aika pian parani. Tottakai ne ikenet ärtyy, kun niitä yht'äkkiä ronkitaan yhteen menoon toista tuntia.


Toi ultraääni on aivan jumalattoman inhottavan tuntuista, vihloo valtavasti. Onneks tänä vuonna oli hammaskiveä sen verran vähän että lekuri rapsutteli ne saman tien pois perinteisin keinoin.

Reikiä jälleen kerran nolla.

_________________
- Ruisleipä on suomalaisten ravinnon multitabs -


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hammaslääkärillä
ViestiLähetetty: 2010-06-30 13:16:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-05-29 19:20:57
Viestit: 1577
Kävin jonkin aikaa sitten hammaslääkärillä, mä olen viimeksi käynyt kasvissyöjänä hammaslääkärillä, ja nyt oli eka kerta parin vuoden sekaruoan jälkeen.

Viime käynnillä, pitkän kasvissyönnin aikana, mulla oli kymmenen reiän alkua ja paha eroosio. Nyt oli vaan enää vähän läpikuultavuutta hampaissa, ei yhtään reikää, ja kuulemma erittäin hyväkuntoiset ja puhtaat hampaat.

Eli kiitos eläinperäiselle ruoalle, mä oli ihan 100% varma, että mun hampaat oli mennyttä.

Mä olen syönyt paljon eläinrasvaa, luuliemiä, keltuaisia ja sisäelimiä, vältellyt kaikkea täysjyvää myös (syön siis aika paljonkin hiilareita kumminkin, riisiä, perunaa ja semmosta).

Siellä hammaslääkärissä se onnitteli mua hyvästä päätöksestä (eli, kun aloin syödä eläimiä), ja sano, että kasvissyöjillä on aina hammasongelmia.

Pitää vielä lisätä etten ole käyttänyt kans moneen vuoteen fluorihammastahnaa, en tiedä, miten iso vaikutus sillä on ollut, mutta ei ainakaan ole negatiivisesti vaikuttanut. En kylläkään uskaltanut kertoa siellä etten käytä hammastahnaa, hah :)

On tosi helpottunut ja onnellinen olo tällä hetkellä. Olin niin harmistunut silloin aikoinaan siitä miten paljon pahaa olin tehnyt mun elimistölle kasvissyönnillä, ainakin jotain on korjaantunut.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hammaslääkärillä
ViestiLähetetty: 2010-07-01 16:05:24 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-09 00:49:58
Viestit: 13637
Paikkakunta: Stadi
^Mutta sanopa tuo ääneen, kun tuo kasvissyönti on sellaista fanatismia ja mistään siihen liittyvistä ongelmista (liiasta soijasta, hampaiden kulumisesta, terveysongelmista sun muista) ei saa puhua.

_________________
“It's not the destination so much as the journey, they say.
~ Captain Jack Sparrow"


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hammaslääkärillä
ViestiLähetetty: 2010-07-01 17:14:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-11-05 12:06:48
Viestit: 2375
wuhuu. sain varattu ajan hammashoitajalle, elokuun 10. päivä olisi aika :mrgreen:

_________________
If it isn't broken, don't fix it.
Ne, jotka osaavat, tekevät. Ne, jotka eivät osaa, opettavat.
"Hyvä ruokavalio ei ole koskaan massatuote, vaan se on aina suunniteltava yksilöllisesti kullekin ihmiselle erikseen"


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hammaslääkärillä
ViestiLähetetty: 2010-07-01 18:00:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-05-05 21:13:05
Viestit: 544
Tampereella homma toimii. Vilkaisin sähköisestä varausjärjestelmästä suuhygienistille aikaa, ja olihan siellä, samalle päivälle. En ole 5 vuoteen saanut aikaiseksi käytyä missään tarkastuksessa, ja nyt kun monen monituista kertaa paikattu ja korjattu (ISO ongelma) taas alko oireilemaan niin päädyin tarkastukseen. Ok, tasan se odotetty ongelma löytyi ongelmahampaasta että pitää mennä käymään vielä hammaslääkärissä, toivon mukaan poistavat koko hampaan, mutta muuten ei mitään. Ei niin yhden ainoaa reikää tai kulumaa, kiilteet kunnossa mitä nyt toki vähän hammaskiveä löytyi. Ultraäänilaite ei ollu mun juttu mut kestin kuitenki. Onnitteli vielä hyvistä hampaista... kuulemma tosi harvoin tulee pitkältä ajalta tarkastamattomia ilman ongelmia. Enkä voi väittää edes muistavani hampaiden pesun 2x päivässä, hammaslankaan koskenut koskaan, purkan syöntikin on aika hajamielistä.

_________________
Aitojen asioiden puolesta!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hammaslääkärillä
ViestiLähetetty: 2010-07-02 14:27:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-05-26 11:50:42
Viestit: 624
Paikkakunta: Vantaa
Mä oon kans ollut tosi mielissäni plakin vähyydestä.
Hampaat on aina olleet hyvät, 30 vuoden aikana tainnut tulla vain yksi paikka, mutta hammaskiveä kyllä kertyy älyttömästi. Hammaslääkäri sanoikin, että se on usein joko tai. Kiva kuulla, että karppauksen myötä voi purukalusto parantua entisestään. :D


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 146 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 58 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)