karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-18 03:42:33

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 146 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7 8 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Hammaslääkärillä
ViestiLähetetty: 2010-12-14 21:10:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-02-18 15:37:10
Viestit: 790
Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Jatkan tuosta koloaiheesta, kun tänään vähän kurkistelin tonne taakse taskulampun kanssa..niin kuopan tikit on vissiin sulaneet, mutta kuopan pohjalla näkyy valkoista..eli se verihyytymä on lähtenyt pois? Mutta mistä tiedän että se on? Tai jossei mulla edes paljoa särje vaikken nyt syö enää kauheesti särkylääkettäkään. Voiko luu olla paljaana ilman että se särkee ja hö, mistä tiedän milloin se on parantunut/alkaa parantua vai pitäiskö kipaista hammaslääkäriin näyttämään? En viittis turhaankaan siellä ravata, mutta kun en tiedä. Siis jos siellä kuopassa ei ole mitään vaivaa mut se on auki, niin onko mulla joku vaara saada sen seurauksena joku kuolemantautitulehdus? Tosin nyt syön vielä antibiootteja, vaikka se kuuri loppuukin huomenna.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hammaslääkärillä
ViestiLähetetty: 2010-12-14 21:21:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-12-04 18:27:51
Viestit: 1243
Mulla näkyy toisessa kuopassa myös jotain valkoista. En tiedä mitä se on, luutako vai onko sinne jäänyt pala hammasta... Ihan parantunut tuo kyllä on, enkä ainakaan vielä ole kuolemantaudissa. :)
Musta tuntuu, että mun kuopat ei oo yhtään pienentyneet, toisesta leikkauksesta 3 kuukautta ja toisesta 2.

_________________
Päikky


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hammaslääkärillä
ViestiLähetetty: 2010-12-14 21:41:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-02-18 15:37:10
Viestit: 790
Paikkakunta: Varsinais-Suomi
katar81 kirjoitti:
Mulla näkyy toisessa kuopassa myös jotain valkoista. En tiedä mitä se on, luutako vai onko sinne jäänyt pala hammasta... Ihan parantunut tuo kyllä on, enkä ainakaan vielä ole kuolemantaudissa. :)
Musta tuntuu, että mun kuopat ei oo yhtään pienentyneet, toisesta leikkauksesta 3 kuukautta ja toisesta 2.


No huh, kauan jo sit mennyt ja vieläkin kuopat auki! :o Ei siis kannattane näköjään odottaa mitään pikaparanemista..noista tikeistä voisin kyllä soittaa tostaina kun en enää muista pitikö odottaa viikko vai kaks ja sitten jos eivät ole sulaneet, voi poistaa? Kun noi poskitikit kiristää ja sattuu vieläkin. Inhaa.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hammaslääkärillä
ViestiLähetetty: 2010-12-15 12:08:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-12-04 18:27:51
Viestit: 1243
Mulla poistettiin ekan leikkauksen jälkeen sulamattomat tikit viikon päästä, samalla kun kävin näyttämässä sitä paisetta. Sen jälkeen paraneminen oli paljon nopeampaa, kun ei enää kiristellyt.

_________________
Päikky


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hammaslääkärillä
ViestiLähetetty: 2010-12-16 16:35:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-18 16:54:58
Viestit: 895
Kerrankin ei yhtään uutta reikää!! :smt041 Yks juurihoito oli äskettäin, mutta tuntuu, että mun karmea hammastilanne on korjaantumaan päin.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hammaslääkärillä
ViestiLähetetty: 2010-12-30 23:08:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-02-18 15:37:10
Viestit: 790
Paikkakunta: Varsinais-Suomi
No olenpa taas unohtanut koko hampaanpoiston. Siis tuo on lähtenyt tosi hyvin paranemaan ja muutenkin, mutta tikit on vieläkin! Tarviiko niitä silti poistattaa jos eivät sula, vaikka ne eivät kiristäisi? Pitäs varmaan soittaa jo, kun hammas kuitenkin leikattiin 9. päivä tätä kuuta..on siitä nyt jo aikaa. Ei kuitenkaan satu tonne lainkaan enää tai mitään. Yllättävän helpolla pääsin lopulta vaikka ne ekat päivät poiston jälkeen oli jotain ihan hirveetä.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hammaslääkärillä
ViestiLähetetty: 2010-12-31 15:52:13 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2009-07-01 17:02:37
Viestit: 327
Paikkakunta: Helsinki
Premnas, oletko kokeillut nykiä niitä tikkejä silloin tällöin? Minä kävisin poistattamassa ne, jos eivät muuten tunnu lähtevän pois.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hammaslääkärillä
ViestiLähetetty: 2011-01-01 10:50:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-12-04 18:27:51
Viestit: 1243
Näkyykö sulla Premnas vielä sitä valkoista siellä kolossa? Mulla tänä aamuna irtosi tuolta pala joko hammasta tai luuta tms. :sick: , aikaisemmin se on ollut kiinni, kun oon sitä rapsutellut. Nyt siellä ei näy enää mitään ylimääräistä, joten josko tuo kolo nyt pääsisi umpeutumaankin. Toinen puoli on jo melkein ummessa.

_________________
Päikky


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hammaslääkärillä
ViestiLähetetty: 2011-01-01 20:46:56 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Paikkakunta: Lahti
Onko muuten kellään kokemusta siitä että pääsisikö nukutuksessa juurihoitoon julkisellakin puolella jos hammaslääkäri kirjoittaa lähetteen (tai jos saa toiselta lääkäriltä, vaikka neurologilta lappua että puudutus ei tällä potilaalla toimi)? Jollain oli kuulemma onnistunut, mutten ole muista tapauksista kuullut. Tää vihlonta alkaa pänniä.

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hammaslääkärillä
ViestiLähetetty: 2011-01-08 18:53:33 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2010-07-21 10:43:56
Viestit: 175
Kävin hammaslääkärissä, lääkäri ei löytänyt yhtään reikää ja hammaskiveäkään ei juuri ollut. Kehui vielä päätteeksi että harvalla ikäiselläsi on näin terveet hampaat. Kyllä tuli hyvä olo, kun muistelee nuoruuteni hammaslääkärissä käyntejä. Reikiä oli siellä täällä ja miltei joka kerta oli aina jotain. Vähintäänkin ikenet verillä hammaskiven poiston jälkeen...:) Hampaat rakastaa vähähiilarista.. :)

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hammaslääkärillä
ViestiLähetetty: 2011-01-09 12:25:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-02-18 15:37:10
Viestit: 790
Paikkakunta: Varsinais-Suomi
katar81 kirjoitti:
Näkyykö sulla Premnas vielä sitä valkoista siellä kolossa? Mulla tänä aamuna irtosi tuolta pala joko hammasta tai luuta tms. :sick: , aikaisemmin se on ollut kiinni, kun oon sitä rapsutellut. Nyt siellä ei näy enää mitään ylimääräistä, joten josko tuo kolo nyt pääsisi umpeutumaankin. Toinen puoli on jo melkein ummessa.


Ei oo näkynyt enää pitkään aikaan. Enkä ole muuten muutenkaan viittiny sinne koloon koskea/tökkiä, olisko pitänyt? Jotenkaan en viitti, ei kestä kantti tökkiä. Hyvin toi on lähtenyt umpeutumaan.

Tikit on kyllä vieläkin, tosin nyt sen tikin toinen, myös solmussa oleva pää on uponnu posken sisään tai jotain :shock: Voiko oikeasti käydä niin ettei tikit ikinä sula ja ne jää posken sisään? Olen mä välillä yrittänyt hiukan nyppiä niitä mut tiukassa on, eikä kantti riitä enempää repimään. En vaan saa aikaiseksi soittaa hammaslääkäriin että pääsiskö poistattamaan ne, eikä toisaalta huvita maksaa vielä tikkien poistostakin kaikkia käynti- ynnä muita maksuja, kun ei toi viisurinpoistokaan mitään halpaa lystiä ollu..vaikka kävinkin julkisella puolella.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hammaslääkärillä
ViestiLähetetty: 2011-01-09 12:41:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-12-04 18:27:51
Viestit: 1243
Kannattais ehkä kuitenkin ainakin soittaa ja kysyä, että onko normaalia. Kyllä mullakin kauan kesti, että toiselta puolelta tikit suli, mutta ei kai noin kauaa kuitenkaan. Mutta kyllä se tosiaan kirpaisi, kun toiselta puolelta kävin tikit poistattamassa, operaatio kesti ehkä minuutin ja kävelin pois reilun 30 euron laskun kanssa (yksityisellä kylläkin).

_________________
Päikky


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hammaslääkärillä
ViestiLähetetty: 2011-01-09 13:32:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-02-18 15:37:10
Viestit: 790
Paikkakunta: Varsinais-Suomi
^ No huh miten kallista!

Tänään ei oikeen voi soittaa. Melkein jo ajattelin että pitäiskö kokeilla noiden tarkkojen pinsettien kanssa yrittää nyppästä tota pätkää pois, vaikka vähän iljettää. Ei minua se vetäminen häiritte ajatuksena mutta jos se sattuu ni..toisaalta jos joku muu alkaa ropaa suussa ja vetää sitä lankaa pois ja se sattuu niin ei sekään sen parempi ole. Ite vetäessä ainakin tahdin sais määrätä.

Mulla maksoi ton ekan viisurin leikkauksellinen poisto jo 65 euroa (plus tutustumiskäynti ku edellinen käynti toisella oli niin järkyttävä, juteltiin sen hammaslääkärin kanssa, makso jotain 40 muistaakseni)..yksityisellä maksaa varmaan paljon enemmän mutta siitä huolimatta, mulle toi 65 euroa on jo TOSI paljon. Ei olis varaa käydä jatkuvasti lääkärissä, melkeen menee kuukausibudjetti jo tosta nurin.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hammaslääkärillä
ViestiLähetetty: 2011-02-20 19:00:45 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-04-26 12:01:28
Viestit: 71
Paws kirjoitti:
Kerrankin ei yhtään uutta reikää!! :smt041 Yks juurihoito oli äskettäin, mutta tuntuu, että mun karmea hammastilanne on korjaantumaan päin.



Samma här! Hammaslääkärillä käynti takana ja reikiä 0. Olin järkyttynyt :shock: , ensimmäinen kerta yli kymmeneen vuoteen, kun puolta suuta ei tarvi korjata. Myöhemmin itkin ilosta. :D

_________________
1. tavoite -8kg saavutettu keväällä 2011 :)
-----------------------------------------------------------
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hammaslääkärillä
ViestiLähetetty: 2011-02-20 19:33:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-02-18 15:37:10
Viestit: 790
Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Oho, unohdin päivittää. En siis käynyt ollenkaan poistamassa toiselta puolen tikkejä vaan sinne ne upposivat posken sisään kun tarpeeksi kauan odotti. Seuraavalla viisurinpoistolla hammaslääkäri sitten vaan totesi kun kysyin niistä poistamattomista tikeistä, ettei siellä mitään näy ja näyttää oikein hyvältä. Nyt kun toinen viisuri alhaalta poistettiin, varattiin samalla aika viikon päähän tikkien poistoon. Kaiken kaikkiaan vaikka nuo ekan poiston tikit lähtivätkin sitten pitkän ajan kuluessa ittekseen, on tämän toisen kanssa ollut paljon vaivattomampaa kun viikon jälkeen jo sai tikit pois kiristämästä ja syöminenkin helpottui kummasti, sitä myötä paraneminen. Julkisella tikkien poisto maksoi 13,70.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hammaslääkärillä
ViestiLähetetty: 2011-02-21 07:49:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-18 16:54:58
Viestit: 895
-Mursu- kirjoitti:
Myöhemmin itkin ilosta. :D

Mäkin olisin voinut. :D

Multa on jouduttu vegeaikoina yks hammas poistamaankin, ja se kyllä avasi silmiä jonkin verran, varsinkin sen jälkeen kun törmäsin Stephanin hammasjuttuihin (http://wholehealthsource.blogspot.com/s ... l%20health). Nyt odottelen, saako siihen laitettua implantin ja jos, niin luutuuko se supernopeasti ruokavalion ansiosta.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hammaslääkärillä
ViestiLähetetty: 2011-02-23 15:04:25 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-04-08 19:18:09
Viestit: 446
Paikkakunta: Mankola, Jyväskylä
Kaikkeen ei karppauskaan auta: kutakuinkin joka toisessa hampaassa karies, neljä hammasta juurihoidettu joista kolme kahden viime vuoden sisään. Lisäksi syventyneet ientaskut ja mahdollinen parodontiitti http://yle.fi/akuutti/arkisto2004/310804_a.htm Seuraavaksi otetaan nähtävästi joku bakteerinäyte, joka paljastaa kannanko parodontiitin aiheuttavaa bakteeria. Sydän- ja verisuonitautien ja parodontiitin välinen etiologia kiinnostaa erityisesti, jos kerran näitä esiintyy samoilla ihmisillä. Isä sai laakin alle 50-vuotiaana ja isän äiti kuoli samaisesta syystä. En ole vielä onnistunut löytämään mitään kovin valaisevaa infoa tästä asiasta.

Mutta ei siis hirveesti naurata. Haluaisin periaatteessa omat hampaani h*ttiin ja jotain implanttia tilalle ja tekisin näin jos olisin tyyliin miljonääri. Näistä on todella paljon vaivaa ja ne on kaiken lisäksi rumat. :cry:

_________________
Virallisterveelliset suositukset vahingoittavat vakavasti sinua ja ympärilläsi olevia

Ruoka-anarkiaa jo vuodesta 2008.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hammaslääkärillä
ViestiLähetetty: 2011-02-23 15:59:19 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-01-29 10:52:17
Viestit: 36
Kyllä parodontiitin ja sydänverisuonitautien välillä on yhteys. Samat pöpöt, jotka viihtyvät ientaskussa, viihtyvät myös esim. sydämen läpän pinnalla. Kun sinulta otetaan mikrobinäyte, saat sitten piiiitkän ja vaffan antibiootin, joka puree siihen nimenomaiseen pöpöön joka sieltä löytyy. Suosittelen, että etsit käsiisi erikoishammaslääkärin, parodontologin, joka hoitaa hampaasi, suuhygienistikin hoitavat, mutta kyllä parodontologi osaa asiansa ja hammaslääkärillä on lupa puhdistaa myös syvät taskut (suuhyg.ei). Kun hammaskivi ja muu "mömmö" sieltä ientaskuista on poistettu ja olet ehkä syönyt antibiootin, alkaa paraneminen joka kestää jopa vuoden, rauhassa vain ja vaadi kontrollointi lääkäriltäsi.

Kotihoitoon suosittelen ehdottomasti sähköhammasharjaa ja lankaukseen ihan erillisiä lankaimia, ne on helppoja ja nopeita käyttää. Hammastahnaa vähintään 2 cm (joka on aika iso kökkö) ja harjaten 2 min kerrallaan. Opettaisin oikean harjaustekniikankin, mutta näin virtuaalisesti se on hankalaa :wink:

Semmosia vinkkejä ensi hätään...ette ehkä arvaa mikä olen ammatiltani :evil: :lol:

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wSVdiCZ/]
Kuva
[/url]


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hammaslääkärillä
ViestiLähetetty: 2011-02-23 17:41:02 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Liittynyt: 2006-02-09 00:48:42
Viestit: 2822
snowgrouse kirjoitti:
Onko muuten kellään kokemusta siitä että pääsisikö nukutuksessa juurihoitoon julkisellakin puolella jos hammaslääkäri kirjoittaa lähetteen (tai jos saa toiselta lääkäriltä, vaikka neurologilta lappua että puudutus ei tällä potilaalla toimi)? Jollain oli kuulemma onnistunut, mutten ole muista tapauksista kuullut. Tää vihlonta alkaa pänniä.

en tieda juurihoidosta mutta oletan etta kylla koska mun siskolla on hammaslaakarifobia ja silla tehdaan kaikki hoidot (paikkauksia) nukutuksessa. Kalliiksihan se tulee kun pitaa olla nukutuslaakari paikalla mutta silla on onnistunut.

_________________
Lean body mass is me, fat is ON me.
(Dr Vince Quas)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hammaslääkärillä
ViestiLähetetty: 2011-02-23 18:09:09 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-04-08 19:18:09
Viestit: 446
Paikkakunta: Mankola, Jyväskylä
Hyatintti: Hoidosta oli jo puhetta alustavasti, mutta käsittääkseni ei ole vielä kiveen kirjoitettu, että minulla olisi tuo. Ymmärsin, että syventyneet ientaskut saattavat viitata parodontiittiin, mutta se mikrobinäyte kertoo enemmän. Diagnoosi kyllä selittäisi sen, miksi hampaat on aina reikiintyneet helposti. :|
Olen viime aikoina langannut hampaita huolella lähes joka ilta telkkaria katsellessa ja sähköhammasharja on tilauksessa. Voi elämän kevät, jos joudun käymään läpi jonkun rankan antibioottihoidon! :smt088

Nyt järkytän hammashoitajaa/lääkäriä ja kerron, että olen yli vuoden käyttänyt fluoritonta hammastahnaa.. :oops: Terveyshaitoista lukeminen pisti miettimään ja eipä ole säännöllinen fluorihammastahnan käyttö ja lapsena fluoritablettien syönti näitä legoja pelastanut (liekö käynyt jopa päinvastoin.. :roll: ) Nykyisin käyttämäni hammastahna sisältää ksylitolia, jota olen alkanut käyttämään muutenkin purkkana ja pastilleina. Tiedän, että hammaslääkärit eivät tästä fluoriasiasta ole samaa mieltä. Jotenkin haluaisin uskoa, että se mekaaninen hankaus ja hammasvälien puhtaana pitäminen on nimenomaan se, joka pitää hammaskaluston kunnossa. Paras asia fluorihammastahnan käytön lopettamisessa oli se, että vihlonta loppui lähes kokonaan :!: Kieltämättä nyt vaivaa, olenko mennyt ojasta allikkoon fluorin välttelyllä. :? Jos tietäisin, että fluori auttaisi jatkossa pitämään hampaat paremmassa kunnossa, niin käyttäisin sitä tietenkin! (Mielipiteitä saa esittää, varsinkin kaikki fluoriasioista perillä olevat..)

_________________
Virallisterveelliset suositukset vahingoittavat vakavasti sinua ja ympärilläsi olevia

Ruoka-anarkiaa jo vuodesta 2008.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 146 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7 8 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)