karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-18 05:57:02

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 250 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 19 10 11 12 13
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2015-08-06 22:31:22 
Poissa
rakastajakarppi
rakastajakarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-08 13:31:14
Viestit: 7401
Paikkakunta: Venäjältä vähäsen vasempaan.
Tään Liideristä muuan vuosi taapäin hankkimalla halvalla rst:llä paistuu tarttumatta kaikki. Jännä salmiakkiuurteistus pohjassa... Rasvaa munille tokkiinsa, mutta sika-nauta vaan laattana kuumalle pannulle. Pari minsaa koskematta ja kääntö niin ruskistuu kivasti. Eihän biitti voita sinänsä haitoiksi olis'.

_________________
- pikkuiii... "Hui hai"


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-08-06 23:09:28 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47634
Paikkakunta: HomeSweetHome
Nimenomaan munakkaille minäkin viimein hankin pienen hiiliteräspannun,
mutta hyvä se on ollut moneen muuhunkin kahteen henkeen kutistuneessa taloudessa.
Sillä ja perityllä valurautapannulla kuvittelen selviäväni lopun elämän paistopuuhista :)

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-08-07 05:27:47 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56068
Paikkakunta: Kerava
Mulla on pelkkiä erikokoisia valurautapannuja ja niillä ja runsaalla rasvalla mennään.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-08-07 07:45:56 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen
Avatar

Liittynyt: 2007-01-04 14:48:20
Viestit: 8739
Paikkakunta: Torrevieja/Tuusula
Pikku-iikka kirjoitti:
Tään Liideristä muuan vuosi taapäin hankkimalla halvalla rst:llä paistuu tarttumatta kaikki. Jännä salmiakkiuurteistus pohjassa... Rasvaa munille tokkiinsa, mutta sika-nauta vaan laattana kuumalle pannulle. Pari minsaa koskematta ja kääntö niin ruskistuu kivasti. Eihän biitti voita sinänsä haitoiksi olis'.

28-senttinen, korkeereunanen...kaasulla ehdoton mun suosikki ;)
Keraamisella munat, toistaiseksi ;)

_________________
Aloituskokeilu 1992.
Uudelleen vuodesta 2000, Atkinsia, Heikkilää, ketokarppia ja sitten lähinnä Kwasniewskia vuodesta 2008.
Huhtikuusta 2019 asteittain karnivoriksi Kuva
Kotona!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-08-07 18:23:21 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2009-08-23 18:02:08
Viestit: 366
Tuollaista teräspannua meikä on etsinyt. Mistä niitä löytää? Siis sellasia missä ei ole jotain ihme keraamista käsittelyä päällä. Hackmann mainostaa teräspannuja mutta niissä on tämä ultrahieno käsittely päällä

FF


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-08-07 19:33:36 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47634
Paikkakunta: HomeSweetHome
Ainakin verkkokauppa on myynyt noita ja vielä halpisversioina.
Ostin sieltä ja näyttää toimineen siinä missä kalliimatkin versiot :)

Mummalle: ihan sama minä keraameina niitä mainostetaan, pinnoitteesta löytyy aina fluoria ja/tai klooria.
Uutena ehkä hyviäkin, mutta lyhytikäisiä ja kuluineina potentiaalisesti jopa vaarallisia...

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-08-07 20:57:37 
Poissa
rakastajakarppi
rakastajakarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-08 13:31:14
Viestit: 7401
Paikkakunta: Venäjältä vähäsen vasempaan.
els kirjoitti:
Nimenomaan munakkaille minäkin viimein hankin pienen hiiliteräspannun,
mutta hyvä se on ollut moneen muuhunkin kahteen henkeen kutistuneessa taloudessa.

No hiiliterästähän se mun Lidlin halpiskin lie, kun on enempi mustanpuhuva. Varsi sitten rosterimpaa. Toimii vuodesta toiseen, eikä välitä kovasta käsittelystä tai tiskiaineesta.

_________________
- pikkuiii... "Hui hai"


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-01-10 17:38:08 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2018-01-10 17:17:20
Viestit: 1
Tämä keskustelu on jo vanha mutta kirjoitanpahan tähän nyt uutena (luultavasti täysin asiattoman) kysymykseni. Kun tosiaan pitäisi aloittaa iiihan alkeista (ilman nyt keskustelua siis tras-rasvasta tai siitä mikä on tyydyttynyt ja mikä ei.)
Minä 4+ vuotias en löytänyt näin ihanan laajalta foorumilta sellaista taulukkoa miten laskisin paljonko ruokavaliossa kuuluisi olla rasvaa (sitä oikeanlaista), hh ja proteiinia suhteessa toisiinsa ja pudotettavaan painoon/omaan kokoon nähden. Osaisiko joku siis auttaa palleroista hädässä jotta saisi tämän laihtumisen (joo uuden vuoden uudet kujeet, mutta alkaa kroppa pettää ilman laihtumista) käyntiin? Voisin vaikka yksityisviestilläkin keskustella jos joku jaksaisi jeesiä vähän alkuun..ei ketään kaiketi tässä kiinnosta mun asioitani ruotia kaiken kansan nähden.
(olen siis ennenkin karpannut mutta purkki/pussiruuilla saanut alkusysäyksen ja siitä pikkuhiljaa omin neuvoin kohti hh määrien nostoa joka tietysti nyt on jo levinnyt täysin käsiin..tai tuohon vyötärönympärykselle tarkemminkin. Nyt pyrin aloittamaan ruokavalionmuutoksen en dieetin ja pitäisi saada järkeä syömisiin, niin kalorimäärään kuin noihin edellämainittuihin. Kerran ravintoterapeutilla käyneenä sain kommentin että syön liian vähän ja se katkaisi silloisen dieetin paradoksaalisuudellaan, eli nyt pitää vain kääriä hihat ja oikeasti perehtyä asioihin. (Ostan kirjoja sitten jos ei täältä saa tönäisyä oikeille raiteille :D )


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-02-12 14:56:53 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2006-08-04 15:27:42
Viestit: 119
Paikkakunta: Tampere
Kaivampa tämän vanhan keskustelun kuopasta. Hyvä keskustelu.
Ihan tätä luettuani tulin googletelleeksi erilaisia rasvahappojen nimiä, ja tuli vastaan tällainen "kammotus"
http://loader.eurorscg.fi/partner/marga ... ahapot.pdf

Kyseessä on *margariiniteollisuuden* propagandamateriaalia. Mutta itse rasva-aineenvaihduntaan liittyvät termit ja jopa tarpeet esitellään mielestäni ihan hyvin. Niin hyvin että pidän sitä hyvänä yhteenvetona asioista joista itsekin aina välillä olen epävarma. Ja propagandakin on lähinnä sitä että 'margariiniä syömällä saa kaikkea'.
Mutta se ei vähennä mielestäni tuon melko hyvää koostetietoa että mitä nämä kaikki tässäkin ketjussa olleet Tyydyttymisen asteet, Omegat ja EPAt ja DHAt on - ja mitä ne tekevät kehossa. Selkeämmin ne on esitelty kuin olen muualla nähnyt.

Se missä se tietysti on taas heikko, on tässäkin ketjussa esitetty tieto, että kyllä noita rasvahappoja saa muualtakin! En ihan kaikkea lukenut läpi, joten voi siellä jotain korrelsterrollilla pelottelua olla tms. Mutta tässäkin ketjussa on noista samoista aineista on kyselty.

--

Asiasta toiseen:
Jauhelihalaatan paistamisesta: jos lihan heittää täyskuumaan pannuun, niin se tuppaa minusta kärvistymään pinnastaan liiaksi, ja toisaalta jää sisältä niin raa'aksi, että kyllä minä olen tarvinnut siihen lämmönvälitysrasvan väliin. Sekä sitten pilkkoa lihan tilseeksi aika pian käännön jälkeen. Eli se köntsän pinnan paistaminen ei tuota juuri lisäarvoa.

Voi olla, että meidän hella käyttäytyy eri tavalla, tai että käytän sitä liian kuumalla (alkulämmön romahduksen jälkeen). Usein, jauhelihan laadusta riippuen, pannulle sitten jää lusikkakaupalla sitä rasvaa, joka ei enää mukavasti imeydy takaisin. (Tämä oli yksi vuosia sitten ketjussa käsitelty jauhalihan rasva-asia). Tätä sitten yritän joskus varastoida, mutta usein siinä on sen verran mausteiden makuja mukana, ettei se sovellu kovin moneen.

Pitäisiköhän määritellä jauhelihanpaiston lämpöprofiili, jossa asetetaan hellan tehot paiston vaiheiden mukaan! "Ensin ysille, sitten lämmön romadettua ja kiivettyä taas käristyslämpöön, seiskalle, sitten tilsinnän alkaessa taas 8,5:een, ja lopun sekoituksiin ja maustamiseen 6,5:een".

_________________
TKorho - Montignacin seuraaja aiemmin, nyt verensokerihuolissaan ja vähentämässä hiilareita ja vähentämässä syömisiä


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-02-12 18:12:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-09-13 23:28:05
Viestit: 1329
Juu juu tkorho.

Tää on sitä kusetusoppia parhaimillaan. Vähemmällä piäsee ku jättää lukemati. Minä olen ihastunut tilastoihin ja ne tuo esille notta siemenöljyt on pahasta.

_________________
http://wainanjutut.blogspot.fi/2015/04/ ... vamme.html


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 250 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 19 10 11 12 13

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)