karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-19 22:36:28

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 159 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 68 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2008-03-15 17:07:48 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2007-01-22 08:45:44
Viestit: 246
Paikkakunta: Lahti
Luen just Atkinsin "Tri Atkinsin uusin painonpudotusohjelma" -helposti, tehokkaasti, ilman nälkää (2000) ja siinä kertoo aika laajasti mm. hiivasyndroomasta ja mainitsee just että Atkinsin aloituksen ruoat on ok paitsi juustot, etikka, kaikki käyneet ruoat, sienet, hiivaa sisältävät vitamiinit, olut, viini.

Ja ylempänäkin mainittiin, happi tappaa sienet. Myös valkosipuli auttaa. Myös huomautetaan että "kun hoidot aloitetaan kuollut hiiva saataa aiheuttaa muutaman päivän kestävän reaktion, jonka aikana potilas tuntee olonsa vielä surkeammaksi kuin aikaisemmin".
Mut hiiva on monimutkainen juttu.

Itsekin luulen että jotkut oireeni on hiivan aiheuttamia ja mietin kovasti milloin itsekurini olisi niin suuri että voisin olla jonkun aikaa ilman maito-tuotteita.

_________________
Luonnonmukaista syömistä!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-03-16 15:16:14 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Paikkakunta: Lohja/Helsinki
Kokeilkaa partaäijää, myös ulkoisesti. Tai siis alatietä. :lol:

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-03-16 15:31:45 
Poissa
taistelukala
taistelukala
Avatar

Liittynyt: 2008-01-20 19:54:27
Viestit: 12781
Paikkakunta: Lähellä Tamperetta
Mirka kirjoitti:
Kokeilkaa partaäijää, myös ulkoisesti. Tai siis alatietä. :lol:


Samanlaiseen hiivaongelmaan käy myös erittäin hyvin Molkosan, eli maitohera. Sen kun laimentaa kädenlämpöiseen veteen ja huuhtelee alapään niin on tehokas.

_________________
Kun huomaa olevansa enemmistön kanssa samaa mieltä, on aika tarkistaa kantansa!
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-03-16 16:15:52 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Paikkakunta: Lohja/Helsinki
Onko siinä eläviä maitohappobakteereita, vai edistääkö se vain niiden kasvua?

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-03-16 16:53:40 
Poissa
taistelukala
taistelukala
Avatar

Liittynyt: 2008-01-20 19:54:27
Viestit: 12781
Paikkakunta: Lähellä Tamperetta
Mirka kirjoitti:
Onko siinä eläviä maitohappobakteereita, vai edistääkö se vain niiden kasvua?


Tässä olis yksi linkki jossa kerrotaan Molkosanin vaikutuksista ja siitä miten se on valmistettu. Tosin tässä artikkelissa ei kerrota siitä alapäähuuhtelusta, mutta minulla on ihan ohje siihen, saman valmistajan, ja se on tosi tehokkaasti toiminut.http://www.terveydenhoitouutiset.fi/atv/8.htm

_________________
Kun huomaa olevansa enemmistön kanssa samaa mieltä, on aika tarkistaa kantansa!
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-03-21 15:21:17 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-09 00:49:58
Viestit: 13637
Paikkakunta: Stadi
Täällä on toinen aiheeseen sopiva ketju.

_________________
“It's not the destination so much as the journey, they say.
~ Captain Jack Sparrow"


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-03-21 18:38:02 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-03-19 23:45:33
Viestit: 199
Paikkakunta: Kokkola
Sellainen vain tuli mieleen maitohappobakteerivalmisteiden suhteen että niitä on hyviä ja huonoja. Tulisi varmistaa että valmiste sisältää eläviä bakteereja. Huonosta valmisteesta ei ole hyötyä, pitää olla pulverimuodossa ei tabletti/puriste. Yksi parhaista mhb valmisteista on Replete Intensive, näin olen käsittänyt. Itse en ole vielä kokeillut mutta huomenna meinaan ostaa ja ottaa kuurin. Viime viikot olen käyttänyt Bioteekin Probiiootti Plussaa, annospusseina, ja sen olen kokenut melko hyväksi, jotkut Candidaan viittaavat oireet mitä minulla tahtoo esiintyä ovat hellittäneet käytön myötä. Mutta Repleten pitäisi olla vielä tehokkaampi/vahvempi.

Pähkinöistä mainittiin... eräässä Candida kirjassa myös cashew oli pannassa maapähkinän ohella.

Kylmäpur. kookosöljy tosiaankin on hyvä käyttää jos on Candida ongelma. Kokeilkaa myös ottaa yksistään tyhjään vatsaan esim. merisuolaveden kera. Puhdistamatonta merisuolaa tulisi ehdottomasti käyttää jos on hiiva ongelma.

Aterioiden kanssa voi olla hyvä ottaa joku ruoansulatusentsyymivalmiste kuten Biolatte Superzym tai Enzym.

Enig suosittelee eritoten tyydytettyä rasvaa jos hiiva ongelma, kookosöljyä, voita ja muuta eläinperäistä tyydytettyä rasvaa. Muistakaa ainoastaan ettei pidä sisältää hapettunutta kolesterolia.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-03-22 01:35:42 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2005-05-26 22:03:32
Viestit: 57
Paikkakunta: Tampere
Miten tuo hiiva syndrooma voidaan todeta kokeilla jos pyydän lääkäriä tutkimaan onko sellaista ongelmaa?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-03-22 01:40:39 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2005-05-26 22:03:32
Viestit: 57
Paikkakunta: Tampere
Peetu kirjoitti:
Miten tuo hiiva syndrooma voidaan todeta kokeilla jos pyydän lääkäriä tutkimaan onko sellaista ongelmaa?

Ainiin, sellainen tuli mieleen että voiko hiivasyndrooma lisätä uriini pitoisuutta, mietin kun hiivassa on paljon uriinia.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-03-25 21:45:47 
Poissa
taistelukala
taistelukala
Avatar

Liittynyt: 2008-01-20 19:54:27
Viestit: 12781
Paikkakunta: Lähellä Tamperetta
Peetu kirjoitti:
Miten tuo hiiva syndrooma voidaan todeta kokeilla jos pyydän lääkäriä tutkimaan onko sellaista ongelmaa?


Jos saat jonkun fiksun lääkärin ymmärtämään hiivan todellisuuden, niin pyydä ulostenäyte labraan. Voi olla hakusessa semmoinen lääkäri, mutta mulla kävi tuuri. Voipi olla joitain muitakin konsteja, mutten enää muista.

_________________
Kun huomaa olevansa enemmistön kanssa samaa mieltä, on aika tarkistaa kantansa!
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-03-27 18:54:55 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2008-03-03 12:31:28
Viestit: 4
Hiivasta vuosia kärsineenä voisin melkein sataprosenttisesti sanoa että jos hiiva todella jyllää kehossa ei mikään ulkoisesti annettu hoito, kuten jugurttia housuihin tms toimi. itselläni vaatii yleensä tabletteja suun kautta sekä sokereiden ja viljojen pois jättämisen muutamaksi viikoksi että edes rauhoittuu hieman. ikinä en ole saanut sitä kokonaan pois elimistöstäni vaan aina on jotain pientä oiretta joko ihottumaa tai kutinaa alapäässä jne.
mulle on aina lääkärit sanoneet että kaikilla on sitä jonkin verran emättimessä, toisilla vähemmän ja toisilla enemmän, mutta oireethan ne kertovat onko siitä haittaa. Minua ei pikku kutina yleensä alapäässä haittaa, mutta silloin kun alapää alkaa olla yhdyntöjen jälkeen aina haavaumilla tiedän että nyt on päässyt taas hiivan määrä kehossa liian suureksi ja haen ensi helpotusta lääkäriltä ja alan katsomaan mitä suuhuni pistän. Tämä nyt ei tarkoita sitä että vähät välitän, vaan sitä että ikinä en ole lääkekuureista ja ruokavaliosta huolimatta saanut hiivaa kokonaan häädettyä elimistöstäni pois.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-03-27 19:17:20 
Poissa
taistelukala
taistelukala
Avatar

Liittynyt: 2008-01-20 19:54:27
Viestit: 12781
Paikkakunta: Lähellä Tamperetta
paulikki kirjoitti:
Hiivasta vuosia kärsineenä voisin melkein sataprosenttisesti sanoa että jos hiiva todella jyllää kehossa ei mikään ulkoisesti annettu hoito, kuten jugurttia housuihin tms toimi. itselläni vaatii yleensä tabletteja suun kautta sekä sokereiden ja viljojen pois jättämisen muutamaksi viikoksi että edes rauhoittuu hieman. ikinä en ole saanut sitä kokonaan pois elimistöstäni vaan aina on jotain pientä oiretta joko ihottumaa tai kutinaa alapäässä jne.
mulle on aina lääkärit sanoneet että kaikilla on sitä jonkin verran emättimessä, toisilla vähemmän ja toisilla enemmän, mutta oireethan ne kertovat onko siitä haittaa. Minua ei pikku kutina yleensä alapäässä haittaa, mutta silloin kun alapää alkaa olla yhdyntöjen jälkeen aina haavaumilla tiedän että nyt on päässyt taas hiivan määrä kehossa liian suureksi ja haen ensi helpotusta lääkäriltä ja alan katsomaan mitä suuhuni pistän. Tämä nyt ei tarkoita sitä että vähät välitän, vaan sitä että ikinä en ole lääkekuureista ja ruokavaliosta huolimatta saanut hiivaa kokonaan häädettyä elimistöstäni pois.


Tuo mun vinkkini, samoin kuin jugurtitkin, on vain apu tavalliseen alapään hiivaoireiluun, ei siis hiivasyndroomaan. Itse kun olen sairastanut pahimman mahdollisen semmoisen. Tosin molkosani auttoi ulkoisiin oireisiin, sillä kutina ja kirvely oli hirveä, vaikkei se poistanutkaan sitä päävihollista, eli candiidaa elimistöstä (eikä sitä voikaan poistaa kokonaan, sillä se kuuluu normaaliin suolistoflooraan). Myös suun kautta otettuna Molkosan on erittäin hyvä hiivaan.

_________________
Kun huomaa olevansa enemmistön kanssa samaa mieltä, on aika tarkistaa kantansa!
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-04-06 21:59:14 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-03 20:10:40
Viestit: 454
Herättelen tätä ketjua hieman..

Onko kellään kokemusta hiivaongelmasta, joka ei ole näkynyt testeistä? Käsittääkseni se on äärimmäisen harvinaista, muttei mahdotonta. Itselläni ei hiivaa löytynyt, vaikka tiedänkin/epäilen vahvasti kyseisestä ongelmasta kärsiväni. Antioksidantit olleet käytössä viitisen viikkoa, hiljaa mutta varmasti alkaa meikäläisenkin immuunipuolustus herätä. Nyt käytössä ollut (kokeilumielessä) Nystatin hiiva-antibiootti, enkä osaa sanoa onko siitä ollut apua vai ei. Pitääkin olla vaikeaa. :?

_________________
"Se alkaa päivittäin lämpimänraukeasta olotilasta, kunnes joku äkin rupeaa liukasteetta kairaamaan patukkaansa hanuriisi ja ehkäpä pahimmassa tapauksessa, mitä pimeimpänä talviaamuna – mitä oikein tapahtuu? - herätyskello soi" - Eränkävijä


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-04-07 07:25:58 
Poissa
taistelukala
taistelukala
Avatar

Liittynyt: 2008-01-20 19:54:27
Viestit: 12781
Paikkakunta: Lähellä Tamperetta
Ei ole kokemusta, mutta tiedän että se on mahdollista, olen lukenut siitä. Jos uskot että sulla on hiiva (oireluettelo löytyy vaikka mistä), niin mikä sinua estää ottamasta ihan kunnon kuuria hiivan häätöön. Ei siitä vahinkoa ole sulle, päin vastoin oli sitten hiivaa tai ei, niin tekee hyvää. Sehän on melkein sama kuin oikein tiukka hh-ruokavalio + tukiaineet. Mulla meni puoli vuotta hiivan häädössä, ei se ole pikainen juttu.

_________________
Kun huomaa olevansa enemmistön kanssa samaa mieltä, on aika tarkistaa kantansa!
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-05-14 08:48:55 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2008-01-12 21:29:21
Viestit: 54
Paikkakunta: Helsinki
Täytyy sanoa että olen ollut tosi hämmästynyt probioottien ja hiivakuurin tehoon. Multa meinaan lähti muutamassa viikossa allergiat (kaikki siitepölyt paitsi pujo) menemään :o .. Ihan vähän tarvin vielä silmätippoja ja joskus nenäsumutetta tai lääkettä, mutta en paljoa. Aiemmin mitkään nuo kerran päivässä otettavat eivät edes riittäneet, vaan söin Benadryliä (kuin Duact mutta ilman pseudoefedriiniä, eli käy jatkuvaan käyttöön) maksimiannoksella 3 x päivässä + silmätipat monta kertaa päivässä + nenäsumute...

Vatsan toiminnan takia tuli hakittua kyseiset tuotteet, mutta radikaaleimmat vaikutukset olivatkin ennalta odottamattomalla osastolla.. Toivon että nuo viimeisimmätkin oireet lähtevät vielä tässä kun jatkan ruokavaliolla + otan vielä toisen pyrähdyksen tuota hiivakuuria..


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-05-14 09:48:27 
Poissa
taistelukala
taistelukala
Avatar

Liittynyt: 2008-01-20 19:54:27
Viestit: 12781
Paikkakunta: Lähellä Tamperetta
wendy house kirjoitti:
Täytyy sanoa että olen ollut tosi hämmästynyt probioottien ja hiivakuurin tehoon. Multa meinaan lähti muutamassa viikossa allergiat (kaikki siitepölyt paitsi pujo) menemään :o .. Ihan vähän tarvin vielä silmätippoja ja joskus nenäsumutetta tai lääkettä, mutta en paljoa. Aiemmin mitkään nuo kerran päivässä otettavat eivät edes riittäneet, vaan söin Benadryliä (kuin Duact mutta ilman pseudoefedriiniä, eli käy jatkuvaan käyttöön) maksimiannoksella 3 x päivässä + silmätipat monta kertaa päivässä + nenäsumute...

Vatsan toiminnan takia tuli hakittua kyseiset tuotteet, mutta radikaaleimmat vaikutukset olivatkin ennalta odottamattomalla osastolla.. Toivon että nuo viimeisimmätkin oireet lähtevät vielä tässä kun jatkan ruokavaliolla + otan vielä toisen pyrähdyksen tuota hiivakuuria..


Sitä ei tiedäkään mitä kaikkea hiiva voi aiheuttaa, tai ylipäätänsä arvata että elimistössä on hiiva josta seuraa jos jonkinmoista oireilua. Lääkärithän ei semmoista alleviivaa....

_________________
Kun huomaa olevansa enemmistön kanssa samaa mieltä, on aika tarkistaa kantansa!
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-05-14 10:14:47 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2008-01-12 21:29:21
Viestit: 54
Paikkakunta: Helsinki
Joo, lääkärit tunkee vaan lääkettä ja enemmän lääkettä. Ja jos kehtaa myöntää kokeilevansa parantaa kuntoa syömisiä muuttamalla (paitsi ehkä se virallisterveellinen) tai luontaistuotteilla niin satinkutia saat :roll: ..
Onneksi on muunkinlaisia lääkäreitä, mutta harvassa...


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-05-02 08:39:40 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-03-10 13:12:42
Viestit: 176
Teenpä pienen noston tälle keskustelulle :)

Sellainen tuli mieleen, että miten pystytte hiiva-ruokavalion kanssa elämään normaalia elämää?

Oon nyt tammikuulta ollu noilla Rauli Mäkelän ohjeilla. Aluksi laktoosittomalla, mutta nykyään pystyn jo sitä syömään vähän. Juustoja olen syönyt koko ajan, mutta ne kai pitäis edelleenkin jättää pois.
Tää oireyhtymä on kyl vetäny mut omaan kuoreeni jo pitkäks aikaa. En viitsi olla kauheasti ihmisten ilmoilla, koska ihmiset vain kyttäävät sitä kun syön päivästä toiseen samaa ruokaa. Joudun tuskissani ponnistelemaan, että saan ainaiset ateriani, jopa töissä, näyttämään monipuolisilta muiden silmissä :|.

Ei tästä vaan kehtaa sanoa kellekään mitään, vai oletteko sanoneet suoraan muille ihmisille mikä teitä vaivaa?
Mulla meni taas tällä viikolla ihan perseelleen kaikki. Söin parin päivän aikana muutaman kiivin ja suolisto sanoi kunnon vastalauseen sille. En ole alkoholia juonut pitkään aikaan ja nyt vappuna sitten hörpin vähän omaa viinaa ja erittäin kuivaa skumppaa. Mut sitte ihmiset tarjoilivat tavallista skumppaa nii johan taas meni elimistö sekasin (vaikka siis pienen lasin vaan join). :smt009

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-05-02 09:15:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-11-28 17:21:40
Viestit: 1647
Siis minkälaisia oireita teillä oikein on tuosta hiivasta? Itselläni on ainoastaan kynsisieni, jalkasieni ja jonkun verran seborreaa naamassa ja päänahassa. Ei siis mitään hirveitä mahakipuja tms. Mulla oli joskus silmien kanssa sellaisia ongelmia, että tuntui kuin olisi jotain töhkää silmässä, mutta ei se näköön mitenkään vaikuttanut. Kävin jopa terveyskeskuksessa sen takia, varmaan hulluna pitivät kun näkö oli kuitenkin lähes täydellinen. Kielessä on myös ollut tuollainen valkoinen "kerros" niin kauan kuin muistan, sekin on vissiin hiivan aiheuttama. Mutta ei tämä loppujen lopuksi normaalia elämää oikeastaan haittaa, ja kenties siksi mulle onkin niin hankalaa olla tuolla hiivakuurilla.

_________________
"You know, if you take everything I've ever accomplished in my entire life and condense it down into one day, it looks decent." - George Costanza


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-05-02 09:28:03 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-03-10 13:12:42
Viestit: 176
- ilmavaivat

- kipeä ja turvonnut vatsa sekä muut vatsavaivat

- pahoinvointi
närästyksen ohella joskus

- allergiat

- kutiava päänahka sekä punaiset, kutiavat läikät kasvoissa ja vartalossa
Päänahassa oikeestaan sellasta rasvaista hilsemöhnää, sit on ollu joskus vaikea "kolikkoihottuma" jaloissa ja atooppinen ihottuma kyljissä

- jalkasilsa ja kynsien tulehtuminen
Ei enää kyl jalkasilsaa mut kynsisieni kyl.

- väsymys

- huimaus ja päänsärky

- unettomuus
Välillä

- näköhäiriöt
Välillä vähän epäselvempi näkö ja sitte usein käy niin, että en jaksa kohdistaa näköä vaan katon koko ajan "puolikieroon", en tiiä johtuuko just tästä.

- ylivilkkaus

- pieni lämmönnousu ja toistuvat kurkkukivut

- nivel- ja lihassäryt

- muistihäiriöt

- migreeni

Otin tuon listan tuolta aiempaa ja lihavoin omat oireeni.

_________________
Kuva


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 159 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 68 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)