karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-28 05:45:06

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 44 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-27 14:02:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-10-18 11:44:53
Viestit: 510
Paikkakunta: Suomi-neidon vyötärö
inkuli kirjoitti:
"herkuttelin" makrulaatikolla+sämpylällä+jäätelöllä+suklaalla, niin puolentoista vuorokauden päästä mua närästi! Asioilla on siis yhteys..


Minä olen tuota aikaviivettä ihmetellyt monesti! Luulisi että siinä vaiheessa eväät on jo hyvinkin viemärilaitoksen murheena mutta mulla kaikki (vatsa)vaivat tulevat reilun vuorokauden viiveellä! :shock: :?:

Kuka osaa kertoa, miksi..?

_________________
Parraani teen ja saap luvan riittää :smt045


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-27 14:43:56 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Liittynyt: 2004-08-22 10:41:55
Viestit: 11181
Paikkakunta: P.R.C. /<>/ FIN
Ruokabussin aikataulu elimistön ruuansulatuskanavan läpi:

1 Suu - vatsalaukku 10 sekuntia.
2 Vatsalaukku 1 - 3h
3 Ohutsuoli 7 - 9 h
4 Paksusuoli 25 - 30h
5 Peräsuoli 30 - 120h

Joten suattaapi tuo aikataulukin anta viitettä mahdollisesti.

Asiaan suoraan liittymättä... Tuo paikka muuten jossa ohutsuoli purkaa lastinsa paksunsuolen oikeaan alaosaan (sinne misä o uNpparikin roikkumas) on hiukan arka paikka. Siellä on sulku. Takasinpäinkä ei sais päästä. No siihen tää ei ihan aikataulullisestikaan sovi mutta kohan sanoin.. Ja paksusuoleen sais laskee vaan ihan sopivaa kamaa jne jne. Ja muutenkin tuo suolen peristaltiikka on joskus outoja juttuja aikaansaava. Mutta kaikenkaikkiaan suoli kokonaisuudessaan on paljon ja vielä kerran paljon mutkikkaampi ja hienompi elin kuin yleensä kuvitellaan. Se on erinomaisen monimutkanen juttu... Loikkasen puheille... jos vaiva hankala.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-27 16:11:19 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Paikkakunta: Lohja/Helsinki
Niin muuten minullakin. Viljaa kun olen kokeillut, mahakipu on iskenyt melko tarkkaan 26-27 tunnin kuluttua.

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-13 20:30:36 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-08-23 20:43:41
Viestit: 247
Paikkakunta: Espoo
Faija on koko ikäni, tai niin kauan kun muistan juonut samariinia lähes päivittäin, joutui jopa turvautumaan ambulanssiin ja polilla oloon kun sai samantapaiset symptoomit tuosta kun joku sydänvika. Mutta asiaan, nyt kun oon saanu hänet karppaamaan tai ainakin vähentämään reilusti HHtä ja varsinki nopeita (muutamaa poikkeusta lukuunottamatta esim. olut) niin vähän aikaa sitten kehuskeli että ei ole närästäny laisinkaan, alku kesästä alko karppaus hänen osaltaan.

_________________
Rauhaa


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-14 09:42:30 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-07-29 14:01:57
Viestit: 203
Mulla myös alkuvaiheessa jopa paheni oltuaan aikamoinen ongelma aiemmin. Sitten muutaman kuukauden kuluttua hävisi eikä ole palannut.
Silloin luulin, että se johtuu kahvista!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-14 23:55:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-07-15 17:40:21
Viestit: 853
Paikkakunta: Turku
En tiedä muistaako kukaan kiroiluani karppailun alkuvaiheessa kamalassa närästyksessä? Siis _ihan_ alku meni täysin oireetta ja sitten pamahti oikein kunnon närästys päälle. Olin parisen viikkoa täysin viljatta ja sen jälkeen olen "nauttinut" viljatuotteita säännöllisesti tulevaa keliakoetta silmälläpitäen. Välillä on jäänyt viljatomia päiviäkin väliin ja toisina päivinä olen syönyt vain pari rkl vehnänalkioita. Näiden kokeilujen seurauksena olen 110% varma, että närästykseni johtuu nimen omaan viljasta. Vilja + sokeri on pahin. Esim. tänään menin potutuksessani ensimmäistä kertaa muutamaan viikkoon repsahtamaan leivokseen ja rittersportin suklaalevyyn hulluilta päiviltä ja taas närästää niin pirusti :? 2rkl vehnänlesettä tai 2 siivua hapankorppua tuntuu olevan jonkunlainen raja minulle. Kunhan se koepala on otettu, siirryn täysin viljattomaan elämään 8)

_________________
Vähä/hyväkarppia vapaatyylillä juhannuksesta -05. Mitä sä sitten syöt? Ruokapäiväkirjaa kuvitettuna.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-03-13 22:32:36 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2007-03-12 01:56:26
Viestit: 115
Paikkakunta: Tre
Lääkäriltä kannattaa pyytää pratsoleja eli ppi lääkkeitä,
tehokkaimpia ja turvallisia närästyslääkkeitä.

Kaikki nyt tietävät, että raskaat ja rasvaiset ruuat närästävät.
Joka muuta väittää, on vähän pöhkö.

_________________
Gvik weight lost challange, läskit pois vaikka henki lähtis.
12.3. 133.9
20.3. 129.3
28.4. 123.1
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-03-13 22:50:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-06-29 11:39:27
Viestit: 15013
Paikkakunta: Helsinki
Gvik kirjoitti:
Lääkäriltä kannattaa pyytää pratsoleja eli ppi lääkkeitä,
tehokkaimpia ja turvallisia närästyslääkkeitä.

Kaikki nyt tietävät, että raskaat ja rasvaiset ruuat närästävät.
Joka muuta väittää, on vähän pöhkö.


Ei ole lääkäriltä tarvinnut pyytää mitään. Mitähän tarkoitat raskailla ruoilla? Runsastärkkelyksisiä? Ne nimittäin minulla aiheuttavat närästystä, lähinnä viljat. Rasvaiset ruoat (ilman tärkkelystä) eivät koskaan, eli olen sitten varmaan vähän pöhkö.

_________________
"Remember, eating fat is not what makes you fat, it’s the inability to burn fat that makes you fat." Rosedale
"I will never be hungry again"


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-03-14 00:44:20 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2007-03-12 01:56:26
Viestit: 115
Paikkakunta: Tre
Raskaat tarkennan = syö liikaa

Pötsi täynnä siis - helikopteri mahassa - ylipainoa - syö buranaa - nukkuu pää alaspäin - ja sulkijat on persiillään niin johan polttelee ja kurkkussa puklaa.

_________________
Gvik weight lost challange, läskit pois vaikka henki lähtis.

12.3. 133.9

20.3. 129.3

28.4. 123.1

Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-03-14 07:11:40 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47653
Paikkakunta: HomeSweetHome
Gvik kirjoitti:
Kaikki nyt tietävät, että raskaat ja rasvaiset ruuat närästävät.
Joka muuta väittää, on vähän pöhkö.

Ne "kaikki" tietävät niin paljon muutakin, kumma kyllä.
Kuten sen että rasva tukkii ja tappaa...

Ehkä juuri siksi luotan mieluummin kropaaani kuin "kaikkiin"
Terveisin "60-80% rasvalla eläjä, joka syö yhden ISON aterian päivässä"


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-03-14 08:41:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-06-29 11:39:27
Viestit: 15013
Paikkakunta: Helsinki
Gvik kirjoitti:
Raskaat tarkennan = syö liikaa

Pötsi täynnä siis - helikopteri mahassa - ylipainoa - syö buranaa - nukkuu pää alaspäin - ja sulkijat on persiillään niin johan polttelee ja kurkkussa puklaa.


No tuon määritelmän mukaan en kyllä pysty syömään raskaasti. Niistä muutamista lusikallisista rasvaa ja muutamasta mantelista ja pähkinästä, jotka juuri söin aamiaiseksi jäi kyllä paljon "tilaa". Rasvainen ruoka ei muutenkaan vie paljoa tilaa vatsassa, kun nälkä lähtee niin pienistä määristä

_________________
"Remember, eating fat is not what makes you fat, it’s the inability to burn fat that makes you fat." Rosedale
"I will never be hungry again"


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-03-14 13:24:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-07-15 17:40:21
Viestit: 853
Paikkakunta: Turku
Gvik kirjoitti:
Lääkäriltä kannattaa pyytää pratsoleja eli ppi lääkkeitä,
tehokkaimpia ja turvallisia närästyslääkkeitä.

Kaikki nyt tietävät, että raskaat ja rasvaiset ruuat närästävät.
Joka muuta väittää, on vähän pöhkö.


:shock: :shock: :shock: Oletko tosissasi, vai onko tämä huonoa mautonta pilaa, jota en ymmärrä???

_________________
Vähä/hyväkarppia vapaatyylillä juhannuksesta -05. Mitä sä sitten syöt? Ruokapäiväkirjaa kuvitettuna.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-03-14 20:51:55 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2007-03-12 01:56:26
Viestit: 115
Paikkakunta: Tre
Huonoa pilaa on väittää, että ylensyönti ja rasvainen ruoka ei aiheuttaisi närästystä.

Suutaan aukovat (ilmaa nielevät) karpit huomio:

http://www.hus.fi/default.asp?path=1,32 ... ,1992,1951

_________________
Gvik weight lost challange, läskit pois vaikka henki lähtis.

12.3. 133.9

20.3. 129.3

28.4. 123.1

Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-03-14 21:05:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-06-29 11:39:27
Viestit: 15013
Paikkakunta: Helsinki
Gvik kirjoitti:
Huonoa pilaa on väittää, että ylensyönti ja rasvainen ruoka ei aiheuttaisi närästystä.

Suutaan aukovat (ilmaa nielevät) karpit huomio:

http://www.hus.fi/default.asp?path=1,32 ... ,1992,1951


Ylensyönnistä en tiedä, se kun on kunnollisella rasvaisella ruoalla vaikeata. Ilmaakaan en niele. Mutta rasvainen ruoka ei aiheuta närästystä.

_________________
"Remember, eating fat is not what makes you fat, it’s the inability to burn fat that makes you fat." Rosedale
"I will never be hungry again"


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-03-14 21:25:10 
Poissa
eliittijäsen
eliittijäsen

Liittynyt: 2005-05-31 22:27:03
Viestit: 7786
Mulla hävis karpilla kaikki närästykset. Ei ole närästänyt kohta kahteen vuoteen. Ennen närästi ihan alvariinsa, sain vatsakatarrinkin jo 15 vuotiaana. Rasvainen ruoka ei närästä, vaan rasva ja hiilari yhdessä närästää. Esim. ennen kahvi ja ruisvoileipä pisti ihan tajuttomat närät päälle. Samoin peruna ja rasvainen kastike.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-03-14 22:40:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-07-15 17:40:21
Viestit: 853
Paikkakunta: Turku
Gvik kirjoitti:
Huonoa pilaa on väittää, että ylensyönti ja rasvainen ruoka ei aiheuttaisi närästystä.

Suutaan aukovat (ilmaa nielevät) karpit huomio:

http://www.hus.fi/default.asp?path=1,32 ... ,1992,1951


Olen sairastanut GERDiä vauvasta asti, joten mitään uutta et (ainakaan HUSsin linkillä) pysty minulle siitä sairaudestä, sen oireista tai suositellusta hoidosta kertomaan. Täällä sinun on turha toistella noita yleisiä käsityksiä, ne jokainen osaa etsiä verkosta itsekin. Henkilökohtainen kokemus on se, mikä ratkaisee tässä asiassa, ei yleinen "objektiivinen" mielipide tai hoitosuositus jos se omalla kohdalla ei toimi.

[url=http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?itool=abstractplus&db=pubmed&cmd=Retrieve&dopt=abstractplus&list_uids=16871438]Tässä sinulle luettavaa kun linkeistä tykkäät
[/url]Huom. vuosiluku.

Niin ja olen normaalipainoinen karppi, ollut sitä koko sen ajan kun viljaa oireiden aiheuttajana olen testannut. Joten eipä ole kiinni läskien määrästä. Muna-pekoniaamiainen ei tuota närästystä JOS pekoniin ei ole lisätty maltodekstriiniä. Näinpä näin. Mutta saahan sitä uskoa kaiken, mitä lääkäri suosittaa. Sitten vain on kärsittävä seuraukset nahoissaan. Se "refluksiruokavaliota" suositteleva lääkäri kun ei tule päivääkään oireitasi kärsimään.

Muokkausta ja lisäys:
els kirjoitti:
Ehkä juuri siksi luotan mieluummin kropaaani kuin "kaikkiin"
Terveisin "60-80% rasvalla eläjä, joka syö yhden ISON aterian päivässä"

Tätä tarkoitin henkilökohtaisella kokemuksella 8) Sillä ei ole paljon painoarvoa, jos lääkäri minulle sanoo, että oireesi eivät voi johtua viljasta, kun olen asian jo niin systemaattisesti käytännössä kokeillut. Mutta onneksi harva lääkäri niin ehdoton onkaan. Suurin osa myöntää, ettei kaikkea tiedetä ja oma kokemus on hoidossa tärkeämpää kuin "tieteellinen todistettavuus". Eli iloisena samalla linjalla 8)

_________________
Vähä/hyväkarppia vapaatyylillä juhannuksesta -05. Mitä sä sitten syöt? Ruokapäiväkirjaa kuvitettuna.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-03-16 21:23:41 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2005-07-25 12:47:11
Viestit: 472
Eipä närästele rasva, tosin esim. pahassa katarrivaiheessa kunnon pihvi salaatin kanssa pisti kyllä mahan aika ikäväksi :( Mulla tällä hetkellä on aika nihkeetä kasvisten suhteen, esim ennen sopivat lanttu ja paprika ei sovi. Ja kaalit nyt ei oo aikoihin sopineet. Kovin on tylsää.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-03-17 19:19:22 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-12-31 12:42:04
Viestit: 204
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Minä en ole huomannut erityisesti, että rasva närästäisi. Lähinnä voimakkaamman makuiset kasvikset kuten parsakaali tai brysselinkaali, ja ei-niin-hyvälaatuiset makkarat. Wurst fennica ei närästä :D

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-03-19 08:48:41 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2006-04-27 10:10:50
Viestit: 58
Paikkakunta: Taipalsaari
Täällä yksi, jonka närästys loppui kun karppaus alkoi. Ja rasvaa voi nykyään syödä vaikka miten paljon, ei närästä. Ennen karppausta jos söi vähänkin rasvaisempaa ruokaa, kyllä närästi heti. Ja Rennietä kului, muutama nappi päivässä.

Tasan tarkkaan ei voida sanoa, että rasva on närästyksen syyllinen. Ehkä voidaan sanoa, että hiilarit + rasva -yhdistelmä on närästyksen syyllinen.

t. vähän pöhkö, jolla karppauksesta kokemusta n. vuoden ajan... :)

_________________
--
TomiN


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-03-19 13:22:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-07-25 20:33:50
Viestit: 840
Paikkakunta: Turku
Täällä kanssa yksi vähän pöhkö ja varmaan yksinkertainenkin, mutta karpilla oleminen on hävittänyt mun närästykset myös!

Ennen närästi ainakin kahtena iltana viikossa, nyt ei ole puoleen vuoteen närästänyt kertaakaan \:D/

_________________
Kerran luulin olevani fiksu, mutta huomasin ajattelevani jonkun muun ajatuksia.
cauhee puntti- ja painihirmu :o


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 44 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)