karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-30 01:39:12

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 24 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Normaalipainon karppaajat
ViestiLähetetty: 2009-05-14 10:56:06 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2009-03-09 12:17:48
Viestit: 20
Moikka!
Ajattelin uudelleen aloitella karppausta, tavoitteena painon pudotus ja ulkoinen sekä sisäinen hyvinvointi.
En ole ylipainoinen 168cm/66kg, mutta millä nopeudella tästä saa painon putoamaan esim. viikossa/kuukaudessa?

Omat tavoitteeni ovat 55-58kg kohdilla. Hiilarit pyrin pitämään alle 20g näin aluksi. Pääpaino on jugurtin, vadelmien, munien, tonnikalan, juuston sekä jäävuorisalaatin kohdilla. Näitä siis kulutan eniten. Välillä kanaa, jauhelihaa, grillattavia lihoja. Vettä juon paljon. Liikuntana hyötyliikunta (pyöräily lähinnä), sekä ratsastus.
Olen siis karpannut aiemminki, mutta se on kaatunut kolmannen päivän kohdilla järjettömään makeanhimoon ja päänsärkyyn. :shock: Miten päästä tämän vaiheen yli?

Onko muilla hyviä tai huonoja kokemuksia normaalipainon pudottamisesta?
Olen uusi ja vielä suht. tietämätön, joten kaikki tuki ja tieto olisi tarpeen.. :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-05-14 11:19:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-07-26 13:21:49
Viestit: 985
Moikka!
Olen itse 170 ja alussa painoin 72kg (muiden mielestä normi lukemissa..)
Sain alussa tosi hyvin putoamaan, muistaakseni 2-3kg parissa viikossa :P
Mutta nyt olen lisännyt liikuntaa reippaasti. Mulla on lihakset kasvanu, niin ainakin muut sanoo. No kyllä mä huomaan mittanauhastakin että kiinteytystä on tapahtunut :P
Aloitin tammikuun loppumetreillä, hiilarit alle 20g. Nyt olen hyväkarpilla ja paino sahaa 67-69. Tavoite oli 65kg..huokaa..
Viimeiset kaksi kk olen ollut samoissa lukemissa. Mutta pyrin kuitenkin pudottamaan painoa, tehdään se sitten hitaammin kun muut jos ei nopea tahti minulle sovi :evil:

Makeanhimo ja päänsärky menee ohi, annat vaan krempoille aikaa, kyllä se siitä. Muista juoda tarpeeksi ja ulkoile!

TSEMPPII - Pingu-


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-05-14 13:30:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-09-09 11:15:25
Viestit: 637
Paras tieto ikinä: heitä maaka mäkeen (kierrätyskeskukseen) ja osta mittanauha :D

Paino nousi karppauksen aloituksen jälkeen 2kg, senttejä lähti joka puolelta (paitsi tisseistä) ja lihakset 'piirtyivät' esiin jopa alavatsasta. Olen 169/63-64 suunnilleen ja hoikka. Olen samankokoinen nyt, kuin vt:llä, jolloin paino oli about. 59kg

Karppau todellakin sopii normaalipainoiselle. Silloin ei kuitenkaan kannata painoon kiinnittää mitään huomiota vaan keskittyä 'kehon muokkaukseen' :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-05-14 14:16:56 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2009-03-09 12:17:48
Viestit: 20
Mjuu. Tuloksia mäkin mielellään haluan, siis huomattavissa olevia. Lihakset näkyviin, kiinteytymistä. Äsken pyörin vaikka kuinka kauan peilin edessä ja ekaa kertaa pitkästä aikaa tykkäsin siitä mitä näin. Vatsa ei turvota ja reidet on ehkä karvan verran kaventunu :D
Oon siis alkanut pyöräilemään n. 4-5krt viikossa (auto hajos) Matkaa kertyy päiväs 20-30km.
Ratsastan aina kun jaksan, kun on toi oma polle. Lähinnä sen takia haluaisin myös painoa hieman pois.
Vaaka on ollut kirous mulle kauan aikaa. Eri syömishäiriöiden takia siinä on tullut hypittyä useita kertoja jopa päivittäin. Mutta haluan pois siitä syömättömyys/ahmimis kierteestä, niin ajattelin että karppaaminen voisi auttaa minua.
Mutta mites tuon rasvan kanssa? Itse kun olen sitä usein kammonnut, niin kuinka runsaasti sitä nyt tulisi syödä päivittäin, että tämä toimii?
Minkälaista aloitusruokavaliota suosittelette muutenkin näin alku vaiheessa? Ajattelin kokeilla tuota atkins tyyliin, eli eka viikko nyt ainakin alle 20g hh.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-05-14 14:31:02 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-03-18 16:33:50
Viestit: 231
Rasvaa saa ja PITÄÄ käyttää paljon, ei tää muuten toimi kun kalorit jää niin alhaisiksi, että koko homma menee nurin ja kituuttamiseksi. Itellä menee vaihtelevasti 90-120g, enemmänkin voisi mennä, mutta ei missään nimessä vähempää. Mun mitat on 164/64kg tällä hetkellä, kiloja ei oo lähteny kuin muutama mutta senttejä parhaimmillaan navan kohdalta 10cm.

_________________
Terv. B

http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wPrbVI9
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-05-14 14:41:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-07-22 10:46:33
Viestit: 1028
Paikkakunta: Helsinki
niuku kirjoitti:
En ole ylipainoinen 168cm/66kg, mutta millä nopeudella tästä saa painon putoamaan esim. viikossa/kuukaudessa?
Haluatko pudottaa painoa, laihtua vai hoikistua/kiinteytyä? Kyseessä on nimittäin kolme täysin eri asiaa.

Painoa saat pudotettua vaikka kuinka. Vaikka viikossa. Minä (tunnustaa nolona :oops: ) sorruin viimeiset pari viikkoa vetelemään hiilarimättöä, ja painoa tuli lisää. Olen nyt ollut taas tiukasti karpilla linjalla (hiilarit n 60g/pv) maanantaista (eli 3 päivää). Maanantaina vaaka näytti 62,2, tiistaina 61,5, keskiviikkona 60,5 ja tänään 59,7. En ole laihtunut grammaakaan, mutta hiilarien aiheuttama nesteturvotus on hävinnyt. Paino siis saattaa pudota vähähiilarisen ensimmäisellä viikolla jopa kilotolkulla, koska nestekierto nopeutuu ja kaikenmoiset turvotukset katoavat. Kivaa, joo - mutta ei ehkä kuitenkaan aihe juhlimiseen.

Kun nesteet on hävitetty ja edelleen tuijotetaan vaakaa, aletaan "laihduttaa". Se onnistuu pudottamalla energiansaanti perusaineenvaihdunnan alle. Riittävän alhaisella energiansaannilla voi laihtua hyvinkin nopeasti. Tuloksena on kuitenkin ns laihaläski, koska kituenergioilla laihduttava ihminen laihduttaa ensisijaisesti lihaksista...

Mutta jos unohdat nuo kikkailujutut ja vaakaleikit, otat käteen peilin, mittanauhan ja järjen, homma alkaakin sujua jo paremmin!!

Veikkaan, että ongelmat vähähiilihydraattisen ruokavalion kanssa johtuvat pääasiassa aivan liian alhaisesta energiansaannista. Kokeile laskea jollain laskurilla (esimerkiksi Finelin ruokakori) että varmasti syöt riittävästi!! Aloitteleva karppaaja syö helposti huomaamattaan alle 1000 kcal päivässä ja ihmettelee huonovointisuutta :lol: . Eli liian vähän rasvaa... Tällä viikolla minä esimerkiksi olen syönyt rasvaa keskimäärin 125 grammaa päivässä. Ja olen kuitenkin aika pienikokoinen (163cm) ja normaalipainoinen.

_________________
tli kesäkuntoon, osa I (joulun aikaan) :mrgreen:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-05-14 19:14:35 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2009-03-09 12:17:48
Viestit: 20
No miten on kuulostaako esim, tällainen ruokavalio miltään:

Aamu: bulgarian jugurtti + vadelmia, jäävuorisalaattia + 1/4 tonnikalaa öljyssä + 2 kananmunaa
Päivä: 2 grillattua kanafilee pihviä + jäävuorisalaattia + paprikaa + juustokuutioita (salaatinkastikkeen tein öljystä, pippurista ja grillimausteesta)
Ilta: Naudanjauhelihaa n.200g voissa paistettuna + jäävuorisalaattia ja kurkkua, bulgarian jugurtti + vadelmia.

Mitä lisätä/poistaa vai hyvä näin.?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-05-14 19:34:44 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen
Avatar

Liittynyt: 2006-05-11 16:13:40
Viestit: 4667
Paikkakunta: Espoo
Paljos sä sitä salaatinkastiketta söit? Ja paljos tossa jauhiksessa oli voita?

_________________
Kahvakuulalähettiläs.
(Sh)it's my life! | Sporttiteevee
Blogissa murkuloita ja satunnaisesti oikeetakin elämää.
"Tätä en olekaan koskaan yrittänyt, joten luulen, että se ihan varmasti onnistuu!" -Peppi Pitkätossu-


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-05-14 19:35:57 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2006-05-15 18:30:27
Viestit: 88
Kuulostaa vähärasvaiselta! Vaihda heti alkuun bulgarian jogurtti partikseen ja syö koko purkki tonnikalaa valuttamatta öljyjä pois. Myös proteiinien määrä kannattaa tarkistaa esim. finelin avulla, ettei nouse liian korkealle. Makeanhimo yllättää helposti, jos ei rasvaa ole riittävästi. No, en ole mikään palstan paras asiantuntija, joten saat varmasti paremmat ohjeet tuota pikaa.. :) Tsemppiä!

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-05-14 20:22:22 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2009-03-09 12:17:48
Viestit: 20
Ihan reippaasti mä sitä öljyä siihe salaattiin laitoon, tai niin että ei jäänyt "kuivaksi".
Jauhelihaan lisäsin n. 3 reilua ruokalukallista voita.
Ja kyllä, partaäijää ostan heti ku kerkän kunnolla käymään kaupassa. Tuossa siwassa kun sitä ei ole :/ Tonnikalaa en pysty määrää enempää syömään kerralla, alkaa muuten ällöttämään.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-05-14 20:34:48 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen
Avatar

Liittynyt: 2006-05-11 16:13:40
Viestit: 4667
Paikkakunta: Espoo
Jepjep, jos nuo oli päivän ainoot rasvat niin melkosen alhaalle jäivät. Rasva on Ystävä!
Ja kanasta kannattaa syödä ne maukkaammat ja halvemmat osat eli koivet ja jättää ne kalliit fileet virallisterveellisille.
Rehupuolta ois hyvä kyllä tulla se puolikiloo päivän mittaan.

_________________
Kahvakuulalähettiläs.
(Sh)it's my life! | Sporttiteevee
Blogissa murkuloita ja satunnaisesti oikeetakin elämää.
"Tätä en olekaan koskaan yrittänyt, joten luulen, että se ihan varmasti onnistuu!" -Peppi Pitkätossu-


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-05-14 21:06:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-11-24 00:42:41
Viestit: 1040
traanitapiiri kirjoitti:
Ja kanasta kannattaa syödä ne maukkaammat ja halvemmat osat eli koivet ja jättää ne kalliit fileet virallisterveellisille.


Höh, en jätä! Just tänään grillattiin broiskunrintaa - kyllä, fileitä - ja oli niin hyvää. Grillattu pinta ja mehevä sisus. Ah. Samoin naudan chateaubriand - kyllä, filettä - on ihanaa. (Tietysti meillä grillimestari on myös ensiluokkainen.) Voi ne rasvat lisätä sitten perässä öljynä tahi voina.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-05-15 00:08:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-07-22 10:46:33
Viestit: 1028
Paikkakunta: Helsinki
niuku kirjoitti:
Mitä lisätä/poistaa vai hyvä näin.?
Varovainen arvio proteiinin saannista olisi kertomiesi aterioiden perusteella noin 150 grammaa. Ja sitähän piti tulla maksimissaan 2g/ ihannepainokilo... #-o Kyseessä on tosi tyypillinen aloittelevan karppaajan setti. Rasvaa turhan varovaisesti, mutta proteiinia aivan tolkuttomasti. Karppiruokavalio siis EI tosiaankaan perustu siihen, että lihan syöntiä lisätään.

Eli yleisesti - mitä karppi tekee erilailla kuin muut...
Karppi syö saman verran lihaa kuin muutkin, mutta rasvaisempaa
Karppi syö viljojen, riisien ja perunan tilalla kasviksia, kasviksia ja vielä kerran kasviksia
Karppi ei pelkää lisäillä rasvaa vähän joka paikkaan
Karppi korvaa kevyet maitotuotteet rasvaisilla, ja jos ei riittävän rasvaista tuotetta ole markkinoilla (esim rahka), karppi laittaa lisää rasvaa, vaikkapa reilusti kermaa.

Kyl se siitä... Noi ruoat näytti itse asiassa aika lailla samalla ku meikäläisen "karppailun" epämääräinen aloitus pari vuotta sitten. :wink: Kyllä se vähitellen alkaa sujua! Kokeile tosiaankin laskea itse muutaman kerran ruokien makroarvot vaikkapa Finelin ruokakorilla, niin selviää missä menee. :D

_________________
tli kesäkuntoon, osa I (joulun aikaan) :mrgreen:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-05-15 07:59:21 
Poissa
tuhmakarppi
tuhmakarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-02-23 18:29:26
Viestit: 3939
Paikkakunta: Vantaa
Joo aika lailla ruokalista koostuu proteiinista ja kasviksena lähinnä jäävuorisalaattia. Ei kovin terveelliseltä tuntuisi.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-05-15 11:48:16 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2009-03-09 12:17:48
Viestit: 20
Eli reilummin rasvaa ja proteiinia huolellisemmin vähemmän. Tässä opin hiljaa ja hitaasti vielä.
Tässä tämän päivän olen suunnitellut näin:
Aamu: 3munaa paistettuna reilussa rasvassa, salaattia (salaatin kastikkeen tein sulattamalla voita ja lisäsin mausteet) Oli muuten pirun hyvää :D
Päivä: Hunajamarinoitua broileria, jonka sekaan sulatejuusto, 1paprika + mausteet. Tämä sitten salaatin ja voikastikkeen kera.
Illalla partaäijää ja marjoja.

Vai meneekö taas päin honkia? Tyhmä kun kyselee, yritän itekin ottaa selvää kyllä :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-05-15 11:53:00 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2009-03-09 15:06:07
Viestit: 26
Paikkakunta: Kouvola
Minuu kiinnostais tietää paljonko vadelmia ja yogurttia menee aamuin illoin? Jos haluaa hiilarit pitää alle 20g niin voisi olla parempi ottaa nekin monipuolisemmista kasviksista.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-05-15 12:13:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-09-09 11:15:25
Viestit: 637
niuku kirjoitti:
Eli reilummin rasvaa ja proteiinia huolellisemmin vähemmän. Tässä opin hiljaa ja hitaasti vielä.
Tässä tämän päivän olen suunnitellut näin:
Aamu: 3munaa paistettuna reilussa rasvassa, salaattia (salaatin kastikkeen tein sulattamalla voita ja lisäsin mausteet) Oli muuten pirun hyvää :D
Päivä: Hunajamarinoitua broileria, jonka sekaan sulatejuusto, 1paprika + mausteet. Tämä sitten salaatin ja voikastikkeen kera.
Illalla partaäijää ja marjoja.

Vai meneekö taas päin honkia? Tyhmä kun kyselee, yritän itekin ottaa selvää kyllä :)


Vielä ehkä söisin salaatin kanssa oliiviöljyä, ettei kaikki rasva tule voista. Pitää paremmin nälkää, kun on monipuolisempia rasvanlähietä.

Marinadit kannattaa jättää pois. Siis valmiit marinadit :) ja tehdä itse. Samoin olisin varovainen alussa vielä partaäijän ja marjojen hiilarien kanssa, jos haluaa ketoosiin.

Muoks. Muista myös kala!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-05-15 15:32:51 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2009-03-09 12:17:48
Viestit: 20
Partaäijää en syö yleensä 3 ruokalusikallista enempää, enkä marjojakaan kuin muutaman.
Sen kun syön vain jos illalla yllättää pikkunälkä ;)

Enkä tosiaankaan aio jugurttia syödä päivittäin, paremmin täyttäviä nuo kananmunat on aamupalana. Sillä jaksaa sitten useammankin tunnin.
Iltasyöpöttelykin taitaa pikkuhiljaa jäädä väliin tällä ruokavaliolla, kun pysyy kylläisenä useita tunteja. Tulikin tuosta mieleen, että vaikuttaako iltasyöminen tähän mitenkään?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-05-15 15:54:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-07-22 10:46:33
Viestit: 1028
Paikkakunta: Helsinki
Syömisen ajankohdalla ei ole merkitystä. Ei ole pakko syödä aamulla, eikä ole pakko syödä illalla. Saa syödä aamulla ja saa syödä illalla. Ja onneksi näin! Ennen karppausta uskoin sokeasti siihen järjettömään "aamupala-on-päivän-tärkein-ateria"-mantraan, ja pakotin itseni syömään aamuisin vaikkei ollut tippaakaan nälkä. Nykyisin jätän väliin aamupalan lisäksi myös lounaan, ja syön päivän ensimmäisen aterian vasta sitten kun oikeasti on nälkä, eli töistä kotiin tulon jälkeen.

Ainoa ruokailuihin liittyvä aikataulujuttu, jolle täällä kulmia rypistellään on jatkuva syöminen, eli välipalat. Mutta sinulla näyttää olevankin se meininki, että kunnon ateriat eikä painonvartijatyyliin tunnin välein purtavaa... :wink:

_________________
tli kesäkuntoon, osa I (joulun aikaan) :mrgreen:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-05-15 18:36:51 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2009-03-09 12:17:48
Viestit: 20
Joo. Mullakin usein jää aamupala syömättä, varsinkin jos kovin aikaisin joudun heräämään. Töissä en syö, mutta yleensä sitten työpäivän jälkeen ja sit illalla. Ei mun nyt oo edes tehnyt mieli mitään naposteltavaa, kun syö kunnon annoksen hyvää ruokaa, niin ei tule sitten näpittyä mitään ylimääräistä. ;)
Pahempi mulla on ollut tuo pastaruokien ahmiminen aiemmin. Siis oikeasti saatoin syödä kaksi isoa annosta kerralla, jonka jälkeen turvonnut olo ja aamulla olisi huvittanut kuolla, kun puntarin lukemat oli noussut taivaisiin ja mitkään farkut ei mahtunut jalkaan..
Nyt huomaan, että syömisestä ei tule muutakuin kylläinen olo, mutta maha pysyy ennallaan :)


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 24 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 10 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)