karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-19 21:25:23

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 81 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-14 20:05:48 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Liittynyt: 2004-08-22 10:41:55
Viestit: 11181
Paikkakunta: P.R.C. /<>/ FIN
Sirutar kirjoitti:
Ihan uteliaisuudesta kysyisin, että mitä jos tuon Nutriletin lisäksi nauttii myös rasvaa?


superpikahiilaria joka on hyvin köyhää mikroravinteiltaan...jota on alkeellisesti yritetty paikata synteettisillä vitamiinilisillä... ja rasvaa... hmm.. ei siitä taida mitään kovin positiivista seurata. Mutta hyvä luonnollinen rasva ei ole silloin se ongelma vaan tuo nutriletsotku. Tietenkin lapamadolla ja rotanmyrkylläkin voi laihtua.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-14 22:02:22 
Poissa
vauhtikala
vauhtikala
Avatar

Liittynyt: 2007-03-27 14:37:58
Viestit: 1821
Paikkakunta: Lohja
Ei-ei-ei.... ei Nutrilettia, ei please...! =;

Kokeilin joskus aikoinaan KUUKAUDEN, saldo oli -2 kg eli surkea, ja olo oli vielä kamalampi :sick: Pelkkiä pirtelöitä päivästä toiseen, yhtä kituuttamista eikä todellakaan mitään repsahduksia - ja lopputulos yhtä tyhjän kanssa. Ja varmaan kropalle kaikkea muuta kuin hyvä homma...

Oman kokemukseni perusteella olen sitä mieltä, että täyttä humpuukia koko homma, rahankeruuta eikä ainakaan hyväksi terveydelle :evil:

Harmittaa, että tuli joskus harhailtua noillakin poluilla!!

_________________
Kuva
Minä rakastan.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Nuttrilett vastaan Atkins
ViestiLähetetty: 2007-04-14 23:13:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-01-20 12:58:54
Viestit: 1841
Pisteet Atkinsille (vaikken hanen oppejaan noutatakaan : olen vain vahahiilarinen ilman oppi-isaa tai -aitia).

Mutta on mahdotonta olla laihtumatta nutraillen, kalorit on niin alhaalla,etta kutistuminen tapahtuu aina. Ko konstilla laihtunut ei ole noudattanut oikein ohjeita. Ja toinen juttu: itse soin ensimmaisen kuukauden kasvispusseja ja paino putosi yli 10 kg...Pirtelot on vain yksi maku muiden joukossa.

Silti olen itselleni Nuttrilett-systeemilla laihduttamista vastaan , paitsi ed.viesteissani jo mainituissa tapauksissa.

_________________
Karppaus aloitettu v.2007 alussa, 2-3 kk:ssa 1/3 tavoitteesta poissa, loput +20 kg hyvan suunnittelun alla jo 3 vuoden ajan.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-15 05:37:53 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47640
Paikkakunta: HomeSweetHome
^^ Tuo "mahdoton" on sana, jota kannattaa käyttää harkiten.

Ihmisen kalorientarve vaihtelee tilanteen mukaan.
- Paastotutkimuksista näkee, miten vähällä kroppa voi oikeasti tulla toimeen, jos sen on pakko (teki sen kropan haltija tuota sitten tieten tai tietämättään; ja vapaaehtoisesti tai pakolla).
- Ja tutkimuksista löytyy kokeellista näyttöä sillekin, miten samat 1000 kaloria voivat (ravinnon laadusta riippuen) joko laihdutaa, lihottaa tai ylläpitää.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-15 08:14:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-08-05 23:09:15
Viestit: 819
Paikkakunta: Vaasa
Mun nutrauskerta nro 2 loppui sen takia, kun LIHOIN parisen kiloa muutamassa päivässä nutreilla vaikka todellakin noudatin ohjeita pilkkua myöten. Lihomiseen (tai paremminkin nesteiden kerääntymiseen) varmasti vaikutti hormonilääkekuurin alkaminen, eli kilot ja niiden putoaminen ja lisääntyminen ei ole pelkästään kalorimäärästä kiinni.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-15 09:47:43 
Poissa
prinsessakarppi
prinsessakarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-10-20 19:23:14
Viestit: 920
Oon nähny niitä pirtelöitä myytävän jossain vajaan kolmen euron hintaan.
Mua kiinnostaa miten aloittaja meinasi päivän syömisen hoitaa, meinaan, aiotko syödä vaan niitä pirtelöitä vai kuuluuko tähän tuoteperheeseen jotain muutakin "syötävää"?

Btw, ite en rahojani tohon tuhlaisi..

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-15 10:18:59 
Poissa
vauhtikala
vauhtikala
Avatar

Liittynyt: 2007-03-27 14:37:58
Viestit: 1821
Paikkakunta: Lohja
Mielenkiintoista on mun mielestä se, että jos yhdellä jokin dieetti toimii ja toisella ei, aina vedotaan siihen että se "epäonnistuja" ei ole noudattanut ohjeita!!!! Haloooo, miten vaikea niitä nutrausohjeita muka on noudattaa?? Ei todellakaan vaadi valtavaa aivokapasiteettia! :evil:

Itse luulen, että pääasiallinen syy mun ei-laihtumiseen oli se, että olen aina syönyt määrällisesti aika vähän ja kroppa oli ehkä sit jo valmiiksi jollain säästöliekillä (vai onko sellaista oikeasti edes olemassa?). Ja koska mun ylipaino ei ole suuruusluokaltaan valtava, niin ehkä senkään vuoksi ei pudotus ollut mainittavaa? Ja sitä paitsi, karppausfilosofia osaltaan myös selittänee, miksi esim. nutraus ei kaikilla toimi?!?

Mutta please, ei kannattaisi heti alkaa syyllistää jos sama dieetti ei toimi kuin itsellä!! :x

Karppaus sen sijaan toimii minullakin, vaikka vaatii PALJON enemmän älyllistä pohdintaa - ja hyvä olo kertoo mulle sen, että olen ihan varmasti tällä ruokavaliolla lopun ikääni!! :D

_________________
Kuva

Minä rakastan.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-15 11:52:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-10-07 15:27:40
Viestit: 551
Ei aloittajaa tarvitse teilata. Itsekin mietin tässä ahdistuneena mitä tekisin, kun reilun puolentoista vuoden jälkeen sitä omaa karppilinjaa ei ole löytynyt, ja huomautuksia siitä että "onhan sulle tota painoa tosiaan viime aikoina kertynyt" satelee. Ei ole kivaa kun tuntuu että olen umpikujassa. Kaikki ruokavalion muutokset, kun välillä testailen uutta karppilinjaa, toimivat viikon kaksi, jonka jälkeen paino pompaa takaisin lähtöpisteeseen tai vähän korkeammalle.

Karppauksen edut alkavat olla mun kohdallani vähissä. Karppausta kun ei voi sanoa helpoksi ruokavalioksi, kun se kuitenkin vaatii tavisruokalua enemmän viitseliäisyyttä ja vaikka olo on "ihan jees" niin en enää tiedä miksi sen "ihan jees" olon takia pitää nähdä näin kovasti vaivaa ja ostaa aina vaan isompia vaatteita. Tuntuu turhalta syödä tietyssä mielessä tosi kurinalaisen terveellistä ruokaa, kun siitä ei ole mitään hyötyä. Ja tosiaan, ne läheisten kommentit lihomisesta... En voi edes hehkuttaa karppauksen tervellisyyttä kun se tuntuu kohdallani tekevän juuri sen mitä kaikki karppauksen vastustajat sanovat... Kurinalaista, verrattuna siihen että monille karppaus on tosi helppoa ja vaivatonta, mun syömiseni on siksi että yritän ottaa huomioon kaikki mahdolliset jutut joista tämä painonpudotuksen hankaluus voisi johtua.

EDIT: jos nyt jollain tulee mieleen ihan mitä vaan, joka voisi tässä kohdin auttaa, niin saa tylyttää tässä ketjussa, pistää privaviestillä tai mitä vaan. Syön mielestäni sopivasti, en mässää tai näännytä itseäni, enkä repsahtele. En oikein keksi mitään, mitä voisi kokeilla. Toisaalta tämä painon nouseminen ahdistaa jo sen verran että taas jonkun tiukan linjan tai kuurin aloittaminen tuntuu hieman syömishäiriöiseltä toiminnalta, kun tuntuu että olen jo aika pitkään tehnyt kaiken voitavani sen eteen että paino putoaisi.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-15 12:09:45 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Liittynyt: 2004-08-22 10:41:55
Viestit: 11181
Paikkakunta: P.R.C. /<>/ FIN
välipala kirjoitti:
Ei aloittajaa tarvitse teilata. Itsekin mietin tässä ahdistuneena mitä tekisin, kun reilun puolentoista vuoden jälkeen sitä omaa karppilinjaa ei ole löytynyt, ja huomautuksia siitä että "onhan sulle tota painoa tosiaan viime aikoina kertynyt" satelee. Ei ole kivaa kun tuntuu että olen umpikujassa. Kaikki ruokavalion muutokset, kun välillä testailen uutta karppilinjaa, toimivat viikon kaksi, jonka jälkeen paino pompaa takaisin lähtöpisteeseen tai vähän korkeammalle.

Karppauksen edut alkavat olla mun kohdallani vähissä. Karppausta kun ei voi sanoa helpoksi ruokavalioksi, kun se kuitenkin vaatii tavisruokalua enemmän viitseliäisyyttä ja vaikka olo on "ihan jees" niin en enää tiedä miksi sen "ihan jees" olon takia pitää nähdä näin kovasti vaivaa ja ostaa aina vaan isompia vaatteita. Tuntuu turhalta syödä tietyssä mielessä tosi kurinalaisen terveellistä ruokaa, kun siitä ei ole mitään hyötyä. Ja tosiaan, ne läheisten kommentit lihomisesta... En voi edes hehkuttaa karppauksen tervellisyyttä kun se tuntuu kohdallani tekevän juuri sen mitä kaikki karppauksen vastustajat sanovat... Kurinalaista, verrattuna siihen että monille karppaus on tosi helppoa ja vaivatonta, mun syömiseni on siksi että yritän ottaa huomioon kaikki mahdolliset jutut joista tämä painonpudotuksen hankaluus voisi johtua.

EDIT: jos nyt jollain tulee mieleen ihan mitä vaan, joka voisi tässä kohdin auttaa, niin saa tylyttää tässä ketjussa, pistää privaviestillä tai mitä vaan. Syön mielestäni sopivasti, en mässää tai näännytä itseäni, enkä repsahtele. En oikein keksi mitään, mitä voisi kokeilla. Toisaalta tämä painon nouseminen ahdistaa jo sen verran että taas jonkun tiukan linjan tai kuurin aloittaminen tuntuu hieman syömishäiriöiseltä toiminnalta, kun tuntuu että olen jo aika pitkään tehnyt kaiken voitavani sen eteen että paino putoaisi.


Miksi esimerkiksi Nutraus 900kcal määrällä ei olisi kurinalaista touhua. Sitähän syödään juuri se mikä sanpotaan eikä mitään muuta. Kyllä sillä laihtuu lähes useinmiten. Entäpä jos otetaan 900kcal karppiruokaan perustuva vastaava. Epäiletkö jollain tavalla että se a olisi jotenkin epäterveellisempi b ei laihduttaisikaan samalla teholla c olisi jollain tavalla mutkikkaampaa.

Kertooko tuo "välipala" sen syyn...

Karppaus EI poista sellaista liikasyöntiä joka perustuu johonkin esimerkiksi emotionaalisiin syihin. Päin vastoin sellaisessa tilanteessa karppiruoka saattaa olla jopa hyvinkin "petollista".

Miten jauhelihan paistaminen ja munien keittäminen ja silakoiden syöminen on mutkikasta. Miten puolukoiden, mustikoiden sekä parsan.

Jokin nimittäin on aivan perustavaa laatua olevalla tavalla pielessä mikäli homma käyttäytyy kuten kerrot. Kerro mikä se on - sinä nimittäin "tiedät" sen.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-15 12:14:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-10-07 15:27:40
Viestit: 551
Ei kyse ole liikasyönnistä sentään. Lähinnä se vaivalloisuus tuntuu siinä kun vertaa omia ruokatottumuksia muihin. Työkavereita kun katselee niin ihmiset syövät vähän mitä sattuu, napostelevat, repsahtavat pizzaan ja mäkkiruokaan ja istuvat päivät pitkät persuksillaan ja voivat kohtuullisen hyvin. Siinä valossa tuntuu ihan järjettömän epäreilulta että mun elämäntapani, jossa valmistan ruuan kokonaan raaka-aineista (enkä siis osta eineksiä, joka olisi tosiaan helppoa) ja mietin kuinka paljon eri makroravinteita olisi hyvä saada, ei tuo mulle mitään lisähyötyä.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-15 12:27:51 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Liittynyt: 2004-08-22 10:41:55
Viestit: 11181
Paikkakunta: P.R.C. /<>/ FIN
välipala kirjoitti:
Ei kyse ole liikasyönnistä sentään. Lähinnä se vaivalloisuus tuntuu siinä kun vertaa omia ruokatottumuksia muihin. Työkavereita kun katselee niin ihmiset syövät vähän mitä sattuu, napostelevat, repsahtavat pizzaan ja mäkkiruokaan ja istuvat päivät pitkät persuksillaan ja voivat kohtuullisen hyvin. Siinä valossa tuntuu ihan järjettömän epäreilulta että mun elämäntapani, jossa valmistan ruuan kokonaan raaka-aineista (enkä siis osta eineksiä, joka olisi tosiaan helppoa) ja mietin kuinka paljon eri makroravinteita olisi hyvä saada, ei tuo mulle mitään lisähyötyä.


Kerrot että lihot karppiruualla. Vaikka tarkoitus olisi päin vastoin. Näin ainakin tuolta olin ymmärtävinäni. Yksinkertaistan vielä kerran. Syöt siten että ruuasta jää varastoitavaksi.

Minä en ole koskaan elämässäni syönyt näin helposti ja vaivattomasti (paino toki ei nyt ole laskusuunnassa (vaikka siitäkin on "jonkun verran" kokemusta) eikä sellaista tarkoitustakaan/yritystä ole tällä hetkellä). Oman normaalin syömiseni osalta en laske yhtään mitään tai no... toki kaupassa on hiukan laskettava että kassalla riittää taskussa olevat rahat - olis jotenkin noloa kassalla kun ei riittäskään. (paitsi joskus silloin lasken jos teen jonkin kokeen tai lasken jotain jollekin muulle) No jaa ehkä lapsuudessa oli hepompaa... nykyisin ei edes pottuja tartte kuoria ja voinkin voi vetää suoraan rasiasta tarvimatta sitä tasoitella johonkin leivän känttyyn. Ai niin "laskin" kuitenkin... muutenhan en tietäisi juuri syöneeni neljä munaa.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-15 13:21:00 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Paikkakunta: Lohja/Helsinki
Välipala, entäs jos syöt liikaa ja lisäksi stressaat? Semmoinen nostaa painoa. Syöt kolme kertaa päivässä, ja ne välipalat on poissa?

Pappa selitti tuossa edellä varsin hyvin. Karppiruoka voi olla valtavan yksinkertaista. Broileria uuniin ja pannulle pakastevihanneksia valitsemallasi rasvalisällä. Tai litistät jauhelihaa kämmenten välissä pihviksi, ei kun pannuun ja mausteet niskaan. Miten se on vaivalloisempaa kuin einesten lämmittäminen mikrossa? Miten kananmunan paistaminen tai keittäminen on vaikeampaa? Tai valmiiksi viipaloidun maksan? Vihanneksiakaan ei ole pakko pilkkoa salaatiksi, vaan ne voi haukata kokonaisena, saapahan hampaatkin töitä. Kaalia kitaan, tomskua nammariin, porkkanaa purtavaksi.

Proderuokaa se korittipakan kokoinen määrä kerralla, ja loput kasviksia. Mitään ei tarvitse todellakaan laskea (paitsi ne kananmunat :lol: )

Perunoiden peseminen, keittäminen ja kuoriminen se työlästä on, ja hidasta. Karppi ateria syntyy viidessä minuutissa.

Itelläni talven flunssaputki esti ulkoilun pariksi kuukaudeksi, se nosti minulla painoa. Kun paranin ja pääsin liikkeelle, vähensin hieman (ja vain hieman!) rasvaa, niin nyt tippunut mukavasti pois.

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-15 13:50:51 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2006-08-10 13:15:51
Viestit: 88
Mä olen surutta hyödyntänyt noita patukoita esimerkiksi reissussa, kun mullakin on elämä usein niin hektistä, ettei ole aikaa eikä mahdollisuutta laatia sapuskaa. Kotonakin/töissä tulee joskus kuitattua lounas proteiinijauhepirtelöllä. Mutta vaan joskus. Ennen tämän karppauksen löytymistä mäkin yritin sitä nutrilettjuttua, mutta nehän tuli korvista ulos jo viikon kuluttua, ja nälkä oli kaamee. Eikä se voi olla terveellistäkään.

Superkarppien juttuja lukiessa tulee sellainen käsitys, että ruuan laittaminen on tosi helppoa, mutta kun on perheenäiti, ja on laitettava ruokaa myös lapsille (alipainoisille sellaisille) ja on yrittäjä ja välillä hiton kiireinen sellainen, ja joka päivä ei kerta kaikkiaan jaksa syödä samaa pöperöä, ja kuitenkin on pakko syödä, niin välillä on turvauduttava kepulikonsteihin tai annettava periksi ja syötävä sitä samaa makaronilaatikkoa kuin muukin perhe. Eikä aina kaupassakaan, kun kiireellä käy, muista ostaa sopivia tarpeita. Helppoahan se olisi, jos voisi ihan kaikessa rauhassa keskittyä omaan napaansa ja kokkailla vaan itselleen :wink:

Pietariina


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-15 14:01:58 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2006-07-30 16:10:17
Viestit: 451
Paikkakunta: Helsinki
välipala kirjoitti:
Ei aloittajaa tarvitse teilata. Itsekin mietin tässä ahdistuneena mitä tekisin, kun reilun puolentoista vuoden jälkeen sitä omaa karppilinjaa ei ole löytynyt, ja huomautuksia siitä että "onhan sulle tota painoa tosiaan viime aikoina kertynyt" satelee.


Ainakin multa alottaja sai piikittelyä vain umpilaiskuudestaan. Hän kun kuulosti siltä, että kelpuuttaa vain helpon patenttiratkaisun, eikä ole valmis tekemään yhtään mitään ruokavalionsa miettimiseksi.

Sinun tilanteesi voi olla sama (umpijumi), mutta asenteesi on täysin eri, juuri oikea! Näet vaivaa ruokavalion miettimiseksi ja ongelman kirjoittamiseksi auki. Lisäksi toi on tosi hyödyllistä sanoa ääneen. Täällä on varmasti monia, jotka pähkivät mikä siinä on, kun ei karppaus omalla kohdalla toimi.

välipala kirjoitti:
Ei ole kivaa kun tuntuu että olen umpikujassa. Kaikki ruokavalion muutokset, kun välillä testailen uutta karppilinjaa, toimivat viikon kaksi, jonka jälkeen paino pompaa takaisin lähtöpisteeseen tai vähän korkeammalle.
[/quote ]

Osalla ihmisistä oikean ruokavalion säätäminen vain on tosi työlästä, luepa joskus vaikka Varpu Tavin Etanan vauhtia Modesty Blaseksi

välipala kirjoitti:
EDIT: jos nyt jollain tulee mieleen ihan mitä vaan, joka voisi tässä kohdin auttaa, niin saa tylyttää tässä ketjussa, pistää privaviestillä tai mitä vaan. Syön mielestäni sopivasti, en mässää tai näännytä itseäni, enkä repsahtele. En oikein keksi mitään, mitä voisi kokeilla.


Kuinka paljon syöt proteiinia annoksella? Syötkö paljon juustoja? Syötkö hyvin nopeasti? (=Niin nopeasti, ettei kylläisyydentunne ehdi mukaan)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Nuttrilett vastaan Atkins
ViestiLähetetty: 2007-04-15 17:40:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-01-20 12:58:54
Viestit: 1841
Jatkan aiheesta:

"Nutrilett "it ovat meilla reseptikamaa eika niita ole mahdollista saada kuin laakarin tiukassa valvonnassa veri-ym kontroin kera. (BMI SAIRAALLOINEN YLIPAINO TAI LEIKKAUSTA EDELTAVA PAINONPUDOTTAMINEN.
Maksoin siis myos yksityislaakarilleni 1-4 krt kuussa labran samaiset kerrat laakarinpalkkiot seka liudan vitamiineja pussien kera. Alun (vain 7-5-2 per paiva) pussien jalkeen lisasin karppivihannekset kuvioihin. Yksi pussi maksaa reilun kaksi euroa (vihannespussi hieman vahemman). Mika sijoitus minulla olikaan "tyhjaan".

Jos olisin tiennyt jo silloin karppauksesta olisin ollut onnnellisempi,silla painon nopea takaisinnousu oli henkisesti niin raskas , etten vuoteen uskaltanut yrittaa mitaan uutta painoni suhteen. En luotanut mihinkaan uuteen....

Ja jos kerran voi Nutrailla samaa vihanneskeittoa tai pirteloa KUUKAUDENKIN ,voi myos syoda pari kuukautta samaa helppoa versioita kirjoittajan herkkuruoasta: Jos siis se ruoanlaito tokkii ja on hankalaa.

Joku kirjoittaja "muinoin " kirjoitti syovansa lihaosuutensa jauhelihan muodossan se on ihan alyttoman helppoa: pyoritat palloksi, litteaksi tai jatat irtonaiseksi , nokare voita ja pannulle.. Ei siihen tarvitse lisata munaa tai muuta sotkemaan. Ja kuten edelliset kirjoittajat jo ehdottivatkin: syo kasvikset sellaisenaan.

Mita iloa niista muutamasta poistuneesta kilosta on loppujen lopuksi tilapaisesti.

Itsekin toivoisin laihtuvani nopeasti, mutta kokemuksesta tiedan etteivat ne kilot pysy poissa pysyvasti nopeasti pudotettuna. Talla hetkella painoni menee kilon reviirilla ylos alas, mutta on vain odotettava.

Ja lopuksi: kylla ne nutrit sinut hoikistaa: kuukauden kuurilla laihdut ihan varmasti hetkellisesti. Sama juttu kun karppauksen alussa nestetta poistuu reilusti alkuun. Syo jos valttamatta niin haluat 5 pussia per paiva (:500 kcal) kuukauden ajan ja kerro meille jos et laihtunut. Tietenkin jos jo ennen pussittelua soit alle sen 500 kcal n?????? KALORIVAJAUSTA EI TAPAHDU.
No ,en nyt sotke karppauspalstaa taman enempaa "Nutrilett"-jutuillani.
Itseani ne eivat enaa kiinnosta pitkan tahtaimen projektina.

_________________
Karppaus aloitettu v.2007 alussa, 2-3 kk:ssa 1/3 tavoitteesta poissa, loput +20 kg hyvan suunnittelun alla jo 3 vuoden ajan.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-15 18:24:04 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47640
Paikkakunta: HomeSweetHome
Pietariina kirjoitti:
...Superkarppien juttuja lukiessa tulee sellainen käsitys, että ruuan laittaminen on tosi helppoa, mutta kun on perheenäiti, ja on laitettava ruokaa myös lapsille (alipainoisille sellaisille) ja on yrittäjä ja välillä hiton kiireinen sellainen, ja joka päivä ei kerta kaikkiaan jaksa syödä samaa pöperöä, ja kuitenkin on pakko syödä, niin välillä on turvauduttava kepulikonsteihin tai annettava periksi ja syötävä sitä samaa makaronilaatikkoa kuin muukin perhe. Eikä aina kaupassakaan, kun kiireellä käy, muista ostaa sopivia tarpeita. Helppoahan se olisi, jos voisi ihan kaikessa rauhassa keskittyä omaan napaansa ja kokkailla vaan itselleen :wink:

Kun pahaa pelkään, että meikäkin lasketaan mukaan noihin superkarppeihin, niin kerrottakoon, että olen ollut viimeiset 20+ vuotta jokseenkin haastavissa täyspäivätöissä, kahta äitiysvapaata ja yhtä saattohoitovapaata lukuun ottamatta. Ja että olen silti onnistunut hoitamaan perheen ruokapuolen, karpilla ja ilman. Karpilla tähän palettiin mahtuvat jopa kotoa kannetut ruoat töihin... ja vieläpä vähän senioripuolen yhdyskuntapalvelua.

En sano etteikö sitä joutunut miettimään ja optimoimaan. Mutta meillä karppi on ollut ruoanlaitossa se selvästi helpompi vaihtoehto. Kunnon ruoka kerran päivässä (vaikka sitten makkaralla, kunhan mukaan mahtuu salaattia ja jälkkäriä) ja jääkaappiin ja muualle helppotekoista apetta kaikille (mukaan lukien eineksistä ainakin jogurtit ja nakit ja jälkikasvun aamuvoileipä) säästää meillä joka viikko monta tuntia sekä keittiössä että kaupassa. Minkä lisäksi tämä on pitänyt ennen niin yleiset tulehdussairaudet poissa kaikilta.

Se myönnettäköön, etten ole kovin tiukkapipoinen muussa kuin tuossa glykeemisessä kuormassa, kovetetuissa rasvoissa ja useimmiten viljassa. Mutta tämä on riittänyt uskomattoman hyvin...

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-15 19:47:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-10-07 15:27:40
Viestit: 551
Ei karppiruuan laittaminen tunnu työläältä noin yleensä. Ellei sitten muutenkin ole kiire ja stressi. Siinä kohtaa tulee sitten vertailtua omaa ruokailutapaa siihen mahdollisuuteen että söisi vaikkapa karjalanpiirakoita, tai hakisi täytetyn patongin subwaysta (jota monet työkaverini harrastavat "terveellisenä" lounasvaihtoehtona). Kotona ruokaillessa, ja kun ruuan pääsee valmistamaan itse, karppiruuan ja tavallisen eroa ei tosiaan huomaa, mutta esimerkiksi tänään kurssin tauolla kahvilassa tuskastutti (ja taaskin siksi kun olotila on muutenkin tuskallinen) se, etten voi ottaa muffinssia, "terveellistä" mozzarellaleipää tai ihanaa kinkkupiirakkaa kun ruokavalioni on se mikä on. Ongelma ei siis ole ruuanlaiton hankaluudessa vaan siinä että joskus, kun mikään ei auta, tulee niitä päiviä että kyseenalaistaa koko vaivannäön järkevyyden. Ja kun kesäkin on tuloillaan ja vaatteet eivät mahdu päälle..

Toinen juttu on se, etten varmasti syö liikaa, enkä liikaa proteiinia. Olen lipsumassa koko ajan enemmän kasvissyönnin puolelle ja monesti proteiini tulee juustoista, munista, katkaravuista ja kalasta. Onhan minulla tosiaan kilpirauhasen vajaatoiminta mutta arvojen ja muun voinnin puolesta se on täysin hoidossa ja ainakaan lääkitystä ei voi nostaa. Lääkärille valittelin tätä joskus ja huomasin sitten papereihini laitetun merkinnän (valittaa painonnousua - ei ylipainoa).. Ai miten niin osaan pukeutua. Vyötärön ympärys on kuitenkin lähempänä yhdeksääkymmentä ja vatsan suurin osa metrin tuntumassa.

Ruokia joita syön paljon, on juureksilla ja joskus pavuilla höystetyt salaatit öljyllä (voikohan öljyä laittaa salaattiin liikaa?) Karppileipä tosi yksinkertaistettuna versiona, eli ilman pähkinöitä tai muita hiilaripitoisia aineksia, lähinnä juuston/vihannesten/rasvan-kuljetusalustaksi. Yleensäkin erilaiset kevyesti paistetut vihannessekoitukset jollain proteiinilla ovat lempiruokiani. Partaäijää syön viikonloppuaamupalaksi, kun se on poikaystävän herkkua, ja kiireen yllättäessä jotain munista. Välipaloja en nimimerkistäni huolimatta syö, jos nälkä tulee syön sitten kunnolla. Nykyinen ruokarytmini on aamiainen yhdentoista ja kahdentoista välillä töissä, jonkinlainen toinen ateria aamiaisen suuruudesta riippuen joko iltapäivällä töissä, tai kotiin tultua viiden-kuuden aikaan. Toisen aterian ajankohdasta riippuen syön päivän pääaterian seitsemän-yhdeksän aikaan. Pääateria ei ole kovin iso. Kun jossain vaiheessa karppiuraani tajusin ettei hiilareiden alhaalla pitäminen laihduta, otin ruokavalioon mukaan porkkanan, lantun, pavut ja hedelmän kerran pari viikossa ja huomasin nälänhallinnan helpottuneen oleellisesti. Tästä syystä ilta-ateriallakin tulee vatsa tosi nopeasti täyteen. Liikaproteiinin ja nälän yhteyden olen huomannut ja laskenut että kun kroppani muuttaa proteiinit niin helposti sokeriksi niin pärjään varmasti minimiproteiinimäärällä.

Ennen karppiaikoja, kun ruokavaliossa oli vielä paljon parannettavaa, oli tällaisen tilanteen tullessa tosi helppo alkaa jollekin "kuurille", jättää herkut pois tai syödä tosi askeettisesti kerran päivässä iso lautasellinen kaurapuuroa, juustoviipale ja pari ruisleipää. Sellaisella myös sitten laihduin. Nyt suurin ahdistuksen aihe onkin oikeastaan se, ettei ole enää mitään parannettavaa. Ei ole herkuttelua jota vähentää ja tuntuu että entistäkin tiukemmalle linjalle lähteminen olisi jo syömishäiriöistä käyttäytymistä. Kun tosiaan jo valmistan kaiken ruokani jugurttia ja juustoa lukuunottamatta puhtaista raaka-aineista alusta alkaen. Ja siitä syystä että ensimmäisen karppivuoden "tiukistelin" ihan tosissani, tikkuun pissaamisesta lähtien, en haluaisi enää lähteä rasvapaastolle tms kuurille. Ei ole enää voimia tai motivaatiota.

Ensimmäisenä karppivuotena laskin hiilareita tosi tarkasti, ja elin vielä siinä luulossa että voin syödä kohtuullisen vapaasti muuten. Ensimmäisen karppivuoden pilasin lisäksi ehkä liialla liikunnalla kun harjoittelin puolimaratonille ja harrastin paljon pilastesta. Olisikohan toisen karppivuoden ongelma sitten liian vähäinen liikunta, kun juoksuharrastus on jäänyt nyt vähemmälle.

Niin ja kun tuli kerran kirjoitettua näin pitkästi niin kerron vielä muut tiedot. Pituutta mulla on suunnilleen 163 senttiä. Painosta en ole varma kun olen luopunut vaa'asta (koska sillä hyppiminen stressaa) mutta vaatteiden perusteella 70-75 on paino jossa nyt olen. Karppauksen alussa paino oli 68 ja alimmillaan sen jälkeen 66 kiloa. Normaali vaihteluväli ennen karppausta oli jossain 64-68 kilon tietämillä. Pappa kommentoi siitä että ruokaa jäisi varastoitavaksi. Se on varmasti totta, tavallaan, mutta kuinka vähän on sitten terveellistä syödä? Ja sitä että itse tiedän syyn miksi paino ei putoa.. Sitä mietin tässä vielä, kerron sitten jos keksin..


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-15 20:38:08 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2006-07-30 16:10:17
Viestit: 451
Paikkakunta: Helsinki
välipala kirjoitti:
Toinen juttu on se, etten varmasti syö liikaa, enkä liikaa proteiinia. Olen lipsumassa koko ajan enemmän kasvissyönnin puolelle ja monesti proteiini tulee juustoista, munista, katkaravuista ja kalasta.


Mahdatko kuulua nopeahaimasiin, joilla nopeat proteiinit, kuten juuri juusto ja muut maitoproteiini nostattaa insuliinia voimakkaasti?

Itsellä paino lähtee armotta nousuun juustosta. Olen ylläpidolla, mutta tarkoitus ei nyt ole kyllä kasvattaa ympärysmittaa... Hei hei, Stockan juusto-osasto. :smt090 Myös suuresti pitämäni ruskeat/valkoiset/kidney-pavut tuntuvat jostain syystä pyrkivän päätymään vyötärölle, vaikka sietäisin niiden hiilarimäärän hyvinkin.

Juustoa voi nyt ainakin kokeilla jättämällä pariksi viikoksi pois.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-16 07:03:12 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Paikkakunta: Lohja/Helsinki
Joo komppaan. Kokeilepa vähentää sekä juustoa että muuta rasvaa ja lisätä lihaa/kanaa. Kalaa vain kahdesti viikossa. Niin että prodea kertyy 80-100 g päivä.

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-16 08:44:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-10-07 15:27:40
Viestit: 551
Loistavaa :) :) :). Muistan kun kyselin karppauksen aloitettuani että miksi ihmeessä ne juustot jumittaa, kun siitä puhuttiin silloin paljon. Kukaan ei oikein osannut sanoa, yleinen käsitys oli että maitotuotteista saa helposti liikaa hiilaria, ja juustoista liikaa proteiinia. En tiedä onko mulla mennyt tää nopeahaimaisuus jotenkin ohi, mutta en ole törmännyt siihen aimmin. Eli sain nyt vastauksen siihen mitä olen miettinyt pitkään. Juustottomuutta olen kyllä kokeillut, mutta voin kokeilla sitä uudestaan. En ole sen takia viitsinyt niitä rajoittaa enää kun olen ajatellut että olen ihan tietoinen niistä hiilari- ja proteiinimääristä enkä "vahingossa" tule syöneeksi niitä liikaa.

Kanaa en syö ollenkaan, ihan sen takia että olen liian tietoinen niistä olosuhteista joissa broilereita kasvataan. Sama on lihakarjan kanssa. Tämä asenne ei oikein taida sopia karppauksen kanssa, mutta täytyy yrittää löytää jotain proteiininlähteitä joita voi hyvällä omallatunnolla syödä...

80-100g prodea päivässä on mulle kyllä ihan liikaa. Kun olen juuri saanut vähennettyä proden määrän sellaiseksi ettei se aiheuta nälkää, en halua opetella enää liian korkealle proteiinimäärälle. Rasvan vähentäminen proden kustannuksella tuntuu kyllä tosi huonolta ratkaisulta, mutta mietin tätä vielä. En halua tyrmätä kaikkia neuvoja suoralta kädeltä. :)


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 81 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)