karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 15:11:36

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 127 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 57 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Kihti iskee karpin katuun
ViestiLähetetty: 2007-02-06 19:31:55 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-11-19 13:36:52
Viestit: 237
Paikkakunta: Helsinki
"Ilmeisesti on ristiriitaisia kokemuksia, jotkut ovat kuitenkin karpanneet ihan tyytyväisinä kihdistä huolimatta. Muistelen Ilkan joskus pohtineen, että puriini ei ole kihdin syy vaan ainoastaan laukaisee kohtauksen jos on laukaistakseen, ja kihdinkin taustalla olis -mikäs muu kuin insuliiniresistenssi. Eli karppaaminen saattaa laukaista kihtikohtuaksen tai se saattaa parantaa koko taudin, tapauksesta riippuen.
_________________
Päivittäin puoli kiloa proderuokaa, puoli kiloa kasviksia, öljyä surutta:
BMI 27:stä 21:een, viides vuosi menossa ylläpidolla." Mirkaa lainaten.

Perskeles joo...antakaapa mun uskoa tähän insuliiniresistenssi ja ylipainoteoriaan kihdin suhteen....."kihti" hakusanana vanhoja ketjuja selailin.....

Klabi hellänä lääkäriin (ensin polvi, sitten nilkka, sitten varvas) oli mentävä. Pari päivää laskimoveritulppaa etsiittiin, pari viikkoa ruusua epäiltiin, eipä löytyny kumpikaan. Kolmas kerta "toden" sanoi; kihtihän sulla on, ihan selvästi, labbis vahvisti asiaa. Tossa apuriini -resepti, tossa tulehduskipulääke, tossa ruokavalio, tuu parin kk:n päästä tsekkaukseen, sanoi tohtori, ja lopeta se kaljan juonti.

Kihtipotilaan ruokavaliota ruksaillessa huomasin että tärkkelysruokien ja vihannesten ohella oikeastaan ainoat vapaat protskulähteet ovat muna ja maito. Joten raejuusto munakkaillako pitäis tulevaisuutta rakentaa? Ei näytä hyvältä nyt. :oops:

_________________
Maunizio

Meidät erottaa muista eläimistä vain se että syömme vaikka emme ole nälkäisiä, juomme vaikka emme ole janoisia ja rakastelemme aina kun on tilaisuus.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-06 19:42:45 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-11-19 13:36:52
Viestit: 237
Paikkakunta: Helsinki
No tää nyt lipsahtikin tänne vierailijoiden puolelle vahingossa, vaikka yleiseen osastoon oli meininki. Lisää mömmöjä lärviin.

siirsin -chiman

_________________
Maunizio



Meidät erottaa muista eläimistä vain se että syömme vaikka emme ole nälkäisiä, juomme vaikka emme ole janoisia ja rakastelemme aina kun on tilaisuus.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-06 20:04:21 
Poissa
A-luokan paskansyöjä
A-luokan paskansyöjä

Liittynyt: 2004-05-25 08:11:35
Viestit: 4830
Paikkakunta: Leivonmäki
Minä olen yksi niistä joilla ei ole ollut mitään oireita karpatessa ja puriiniarvot on kihtirajalla testissä olleet ennen. Nykyään ne eivät edes ole koholla. Kaljalla ei ole ollut mitään vaikutusta ja sitä olen tuossa 2006 alkuvuodesta useamman sadan tölkin voimalla testaillut.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=z8tl2GSNxpo
KILO LÄSKIÄ ON ÄMPÄRILLINEN KUSTA.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-14 23:19:32 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-11-19 13:36:52
Viestit: 237
Paikkakunta: Helsinki
karpaasi kirjoitti:
Minä olen yksi niistä joilla ei ole ollut mitään oireita karpatessa ja puriiniarvot on kihtirajalla testissä olleet ennen. Nykyään ne eivät edes ole koholla. Kaljalla ei ole ollut mitään vaikutusta ja sitä olen tuossa 2006 alkuvuodesta useamman sadan tölkin voimalla testaillut.


Kiva kuulla ettei tulevaisuus sitten ehkä olisikaan niin taikinainen kuin mitä virallislääkitystiede esittää. Täytynee kehitellä edelleen tuota pupunruokapuolta. Kohtaus alkaa olla ohi ja liikuntakyky taas palautunut. Katsotaan miten kondis kehittyy seuraavien parin kk:n aikana.

_________________
Maunizio



Meidät erottaa muista eläimistä vain se että syömme vaikka emme ole nälkäisiä, juomme vaikka emme ole janoisia ja rakastelemme aina kun on tilaisuus.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-15 14:22:36 
Poissa
A-luokan paskansyöjä
A-luokan paskansyöjä

Liittynyt: 2004-05-25 08:11:35
Viestit: 4830
Paikkakunta: Leivonmäki
Olikin hyvä että nostit ketjua. Söin päivänä muutamana useamman hedelmän kerralla ateriana. Kihtioireet alkoivat palata. Sitten tuli hedelmätön päivä ja oireet poistuivat. Veikkaan sokerilla olevan osuutta asiaan. Hedelmiä meni tosiaankin puoli kiloa kerralla, päärynää ja appelsiinia etupäässä. Ennen pidin viljaa laukaisijana, mutta viljaan en ole koskenut nyt lainkaan.

Nyt olen pois sulkenut seuraavat: Vilja, viina, viini, olut, rasva, liha, kala, muna,kasvikset. Noilla ei ole vaikutusta minulla. Tärkkelystä en ole isossa mittakaavassa kokeillut, mutta mustamakkara-annos ei vaikuta, eikä vaikuttanut myöskään riisipuuro jouluna, eikä varrasleipäkiekko.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=z8tl2GSNxpo
KILO LÄSKIÄ ON ÄMPÄRILLINEN KUSTA.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-15 14:59:35 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47602
Paikkakunta: HomeSweetHome
^^ Karpaasille pari kysymystä

1. Söitkö ne hedelmät sellaisenaan, samalla tavalla kuin aiemmin kerroit käyttäneesi päärynoitä välipalana?
2. Tuleeko sinulle samat oireet suklaasta?
3. Entä jos syöt noita hiilarituotteita (ennen kaikkea varrasleipää, puuroa) noita määriä monena päivänä peräkäin?

Kysyn, koska immuunivammaisena tiedän, että voin syödä päivässä omenan mutten puolta kiloa omenaa. Ja palan leipää - mutten monena päivänä peräkkäin. Mutta suklaata voin ottaa yllättävän paljon vaikka päivittäin. Siksi kuvittelen, että minulla kyse on glykeemisestä kuormasta ja liian hitaasti toimivasta insuliinikoneesta. Tai... ainakin tähän mennessä tuo on ennustanut varsin hyvin, mistä tulee ongelmia ja mistä ei 8)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-15 21:05:02 
Poissa
A-luokan paskansyöjä
A-luokan paskansyöjä

Liittynyt: 2004-05-25 08:11:35
Viestit: 4830
Paikkakunta: Leivonmäki
els kirjoitti:
^^ Karpaasille pari kysymystä

1. Söitkö ne hedelmät sellaisenaan, samalla tavalla kuin aiemmin kerroit käyttäneesi päärynoitä välipalana?
2. Tuleeko sinulle samat oireet suklaasta?
3. Entä jos syöt noita hiilarituotteita (ennen kaikkea varrasleipää, puuroa) noita määriä monena päivänä peräkäin?

Kysyn, koska immuunivammaisena tiedän, että voin syödä päivässä omenan mutten puolta kiloa omenaa. Ja palan leipää - mutten monena päivänä peräkkäin. Mutta suklaata voin ottaa yllättävän paljon vaikka päivittäin. Siksi kuvittelen, että minulla kyse on glykeemisestä kuormasta ja liian hitaasti toimivasta insuliinikoneesta. Tai... ainakin tähän mennessä tuo on ennustanut varsin hyvin, mistä tulee ongelmia ja mistä ei 8)


No jos viisi päärynää on välipala eikä ateria niin joo. Suklaata en ole tutkinut, eli en tiedä. 3) pidätkö sinä minua kahelina? En edes aio tutkia.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=z8tl2GSNxpo
KILO LÄSKIÄ ON ÄMPÄRILLINEN KUSTA.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-15 21:08:04 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47602
Paikkakunta: HomeSweetHome
En. Mutta 5 pääärynää tai se varrasleipä aiheutta isomman sokerikuorman kuin suklaa (tai pari pottua, joita amylaasi kehuu naapurissa). Välipalaksi ei minsuta kelpaa mikään noin - mutta jos on pakko valita, niin mieluiten silloin suklaa, joka imeytyy hitaimmin ja jossa on sitä rasvaakin. Ajattelin vain, kun kerran tuota oluttakin...

Sitä voi uskoa - tai kokeilla 8)
Nimmarilla "talo täynnä immuunijärjestelmäviallisia"


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-15 21:25:20 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-11-19 13:36:52
Viestit: 237
Paikkakunta: Helsinki
No jopas...
Mielenkiintoista on, että sinun kohdallasi oireiden ilmaantuminen ei ole suhteessa viralliseen "puriinikuormataulukkoon". Päärynää ja apfelziiniahan pitää mussuuttaa kilon verran saadakseen puriinia saman verran kuin 100 geestä eläimenlihaa, johan siinä hampaatkin lähtee...
Ehkä sokerikuorma ja ylipaino ylipäänsäkin on tässä (yli)roolissa. Ylipuhuen... (hitsi, perjantai on vasta humena...)

Kuiteskin; eilen aamulla unohdin apuriinipillerin.....lounaalla söin k-kaupan kasvis-liha - lounasmössöä ison pöntöllisen(päiväysvanhat liha/br-suikaleet) ja illemmalla whattöfakinghellwiirgonnadaienivei -hampurilaisen, ja kylläpä oli varvas hellänä tänä aamuna.

Joten enpä nyt jukelintähäre tiärä että pitääkös tässä nyt vain siirtyä maitorahka/raejuusto - linjalle, ja sitten vain kokeilla että kestääkös se varvas puolikkaan broilerin, entäpäs sardiinit, jospas vielä taskullisen katkarapuja, meniskös vielä puoli kiloa hirvenlihaa....

Olispas kiva kuulla muittenkin kokemuksia.
Välimeren/Kreetankarpiksi aion edelleenkin.

_________________
Maunizio



Meidät erottaa muista eläimistä vain se että syömme vaikka emme ole nälkäisiä, juomme vaikka emme ole janoisia ja rakastelemme aina kun on tilaisuus.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-15 22:12:58 
Poissa
A-luokan paskansyöjä
A-luokan paskansyöjä

Liittynyt: 2004-05-25 08:11:35
Viestit: 4830
Paikkakunta: Leivonmäki
els kirjoitti:
En. Mutta 5 pääärynää tai se varrasleipä aiheutta isomman sokerikuorman kuin suklaa (tai pari pottua, joita amylaasi kehuu naapurissa). Välipalaksi ei minsuta kelpaa mikään noin - mutta jos on pakko valita, niin mieluiten silloin suklaa, joka imeytyy hitaimmin ja jossa on sitä rasvaakin. Ajattelin vain, kun kerran tuota oluttakin...

Sitä voi uskoa - tai kokeilla 8)
Nimmarilla "talo täynnä immuunijärjestelmäviallisia"


400g Toblerone menisi mulla kerralla, jos minä sitä alkaisin syömään nälkääni.

Perunaa ja leipää ja pastaa ei riitä päivässä kaksikaan kiloa, jos tätä lajia on tarjolla maukkaiden liukasteiden kanssa. Minulle on jeesusteluja puhua sadoista grammoista perunaa, kun sillä ei lähde nälkä kilollakaan. Ainut syy lopettaa syöminen noilla eväillä on rahapula, aikapula, vatsakipu tai ähky ja mikään noista ei vie nälkää mennessään. Tätä nämä viralliset kannat eivät ota huomioon. 2 perunaa on säälittävän kokoinen annos, eikä se siitä parane kahdella leipäsiivulla miksikään. Tärkkelyksistä kertyy vain tyhjiä kaloreita minulle ja lisäksi ne lisäävät näläntunnetta syödessä.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=z8tl2GSNxpo
KILO LÄSKIÄ ON ÄMPÄRILLINEN KUSTA.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-15 22:26:07 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47602
Paikkakunta: HomeSweetHome
^^ Se on muuten totta. Jos määrät on tuollaisia, niin totaalikieltätytyminen on se keino eikä siihen juuri löydy poikkeuksia. Ja noissa määrissä kaikki bulkkihiilarit on hankalia, mukaan lukien hedelmät.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-16 08:57:59 
Poissa
A-luokan paskansyöjä
A-luokan paskansyöjä

Liittynyt: 2004-05-25 08:11:35
Viestit: 4830
Paikkakunta: Leivonmäki
els kirjoitti:
^^ Se on muuten totta. Jos määrät on tuollaisia, niin totaalikieltätytyminen on se keino eikä siihen juuri löydy poikkeuksia. Ja noissa määrissä kaikki bulkkihiilarit on hankalia, mukaan lukien hedelmät.


Nimen omaan näin. Hedelmiä en ala tosiaankaan ylistämään. Niiden kanssa pärjää, koska ne eivät sisällä tärkkelysmoskan kaltaista määrää kaloreita. Kaloreihin nähden hedelmät pitävät nälkää kohtalaisen hyvin. Talvihinnoilla hedelmät ovat kuitenkin jonkinlainen ratkaisu hankkia tuoretta kasvismassaa ravintoon, eikä niitä kuitenkaan voi aivan ravintoköyhänäkään pitää ja ovathan ne hyvän makuisiakin, ilman lisukkeita ja mausteita. Mutta noin vaan ohessa niitä ei voi napsia repsahtamatta. 5 kuorittua päärynää on reilusti alle 500g syötävää, eikä päärynässä ole kuin 36 Kcal Finelin mukaan. Vielä kymmenenkin hedelmää pysyy aterian kaloreissa.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=z8tl2GSNxpo
KILO LÄSKIÄ ON ÄMPÄRILLINEN KUSTA.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-16 11:48:26 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Paikkakunta: Lohja/Helsinki
Miksi niitä hedelmiä pitäisi tuolla tavalla mättää kalorilähteenä? Prodea ja rasvaa, vihanneksia pääruoaksi ja sitten yksi hedelmä jälkiruoaksi silloin tällöin.

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-16 16:39:30 
Poissa
A-luokan paskansyöjä
A-luokan paskansyöjä

Liittynyt: 2004-05-25 08:11:35
Viestit: 4830
Paikkakunta: Leivonmäki
Vihannekset tulevat välillä korvista ulos ja ovat kalliita. Hedelmät ovat paremman makuisia ja halvempia. Proderuokaa menee jo 700+ grammaa, että jotain muuta sitä pitää syödäkin. Rasva on rasvana pahaa.

Ei hedelmissä mitään haitallista ole, jos niiden kanssa kykenee elämään. Sama leivän ja perunan kanssa. Minä en kykene perunan ja viljan kanssa elämään, vaan niistä kertyy kaloreita liikaa tyydyttävästä annoksesta. Itsekurin kanssa en sentään ala kikkailemaan.

Niin ja yksi päärynä on yhtä kuin alkupala, viisi päärynää on riittävä annos hävittämään nälkän. Yleensä syön hedelmäsatsin illalla seitsemän, kahdeksan aikaan lapsen kanssa ja jos vielä tulee nälkä illemmalla, otan jonkun kinkku-juusto rullan majoneesilla. Aina ei tarvitse. Näin pysyy kaloritase ylläpidolle hyvänä.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=z8tl2GSNxpo
KILO LÄSKIÄ ON ÄMPÄRILLINEN KUSTA.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-16 19:03:35 
Poissa
A-luokan paskansyöjä
A-luokan paskansyöjä

Liittynyt: 2004-05-25 08:11:35
Viestit: 4830
Paikkakunta: Leivonmäki
Kihdistä vielä ooteen ohessa, että pakkanen on kanssa laukaissut oireet monena vuonna, ennen kuin tiesin koko vihdistä. Kerran nuorna olin hullu ja katsoin mäkihyppyä ulkona hangessa ja oli kylmä. Meni koko talvi ukkovarvasta potiessa, enkä tiennyt sen olevan kihtioireita, vaan panin pakkasen piikkiin ja luulin potkaisseeni jalan johonkin. Monena talvena noita oireita oli ilman, että niistä sen kummempaa epäilin. Ajattelin talviriesaksi. Jonakin seuraavana talvena olin tantsukengissä jossakin liiterissä betonilla ja samaa vaivaahan siitä kehittyi. Silloin vanhempi tuttu kehaisi oireiden olevan samanlaiset, kuin hänellä oli kihdissä ja tästä parin vuoden kuluttua sain aikaiseksi tutkituttaa arvot ja olihan siellä sitä kusta nivelissä. Nytkin noita oireita oli näiden kovempien pakkasten aikoihin, vaikka en ole jalkoja kylmettänytkään. On vieläkin tuntuvilla, jos varvasta heiluttelee. Ensin se iskee vasempaan ja pahentuessaan vasta oikeaan isovarpaan tyveen. Lekurin mukaan tämä on tavallisin esiintymismuoto ja marssijärjestys. Mutta joskus mulla on ollut kyynärtaipeissa outoa jäykkyyttä ja jomotusta. Kännykkää jos pidän puhuessa samassa kädessä kaksikin minuuttia, niin voi kestää parikin päivää, että kyynärnivel toipuu. Niistä se lääkäri ei tiennyt kertoa, mutta kyynärpäät ovat kanssa herkät. Korvista ei sentään ole kiteitä irronnut, pelkällä vaikulla on vielä selvinnyt. Lääkkeitä ei ole tarvinnut koskaan ottaa ja karpatessa ei ennen ole oireita ollut.
Korvista ei sentään kiteitä tule, pelkällä vaikulla on vielä selvinnyt.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=z8tl2GSNxpo
KILO LÄSKIÄ ON ÄMPÄRILLINEN KUSTA.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-03-16 14:25:52 
Poissa
Leijona
Leijona
Avatar

Liittynyt: 2007-04-11 20:57:52
Viestit: 5885
^^Tuo oli juuri niinkuin olisin itse kirjoittanut. Minkäslainen lääkäri näitä vaivoja sitten hoitelee? Onko noita kihtiruokavalio-ohjeita käsitelty täällä laajemmin? Heikkilällä oli joku ajatus aiheesta. -> kirjahyllylle :smt100

_________________
Cats are carnivores.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-03-16 15:18:08 
Poissa
Leijona
Leijona
Avatar

Liittynyt: 2007-04-11 20:57:52
Viestit: 5885
Siis mitä? Itsekö tämän aiheutin? Sikaa, silakkaa ja sitten tämä

Lainaa:
Yleisin hyperurikemian ja kihdin syy on virtsahapon erityksen heikkeneminen munuaisissa. Tähän voivat johtaa munuaisten toiminnanvajaus, kaikki asidoottiset tilat (mm. paastoon liittyvä ketoosi), hyperinsulinemia sekä eräät lääkkeet.


Boldaus minun.

Eli
- ei alkoholia
- ei sisäelimiä
- vähempi lihaa ja kalaa

Enempi kasviksia jne. Onko tämä karppauksen ja voimistelun loppu? Vai löytyykö jokin kultainen keskitie, jolla vaivoista pääsee eroon niin että laihdutus ei muutu kitudieetiksi. Onpas tämä nyt hankalaa. Luulin jo löytäneeni helpon tien, mutta näin se näemmä nyt koettelee. Tämä kerran päivässä ison lihaköntin syöminen kun oli niin helppoa ja nyt se ei sitten käykään. Tekis mieli hakea olut kaapista, mutta jos nyt jätän sen kuitenkin ottamatta. :evil:

Jatkoa....

No löytypäs sitten tälläinenkin
Lainaa:
Insuliini pienentää uraatin erittymistä virtsaan. Korkea veren insuliinipitoisuus lisää siten veren uraattia ja suurentaa kihdin syntymisen vaaraa. Tämä selittää metaboliseen oireyhtymään liittyvän hyperurikemian ja kihdin syntymisen paremmin kuin runsaasti puriineja sisältävä ruoka.


Eli nythän mää olen sitten aivan sekaisin tämän asian kanssa. Alakarppi ok, mutta ei saa mennä ketoosiin. GI-dieettikö on se ratkaisu?

_________________
Cats are carnivores.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-03-16 17:03:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-04-14 20:47:36
Viestit: 4407
Paikkakunta: vihti
Alakarppia mutta ei ketokarppia, aika taiteilua. Mulla oli joskus pari vuotta sitten pissi noussu päähän, verikokeessa arvo oli yli 400. Mitään oireita ei onneksi ollut. Vasta olin aloittanut karppauksen, mutta syyllinen korkeisiin lukemiin löytyy varmasti nesteenpoistolääkkeistä.
edit. ehkä kihtiarvot nousevat elimistön kuivuessa. Kalja ja karppaaminen kuivattavat.

_________________
on kolmenlaisia ihmisiä,niitä jotka osaavat laskea ja niitä jotka eivät osaa..
perj. 13.4 -07 83,5kg


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-03-16 17:50:05 
Poissa
Leijona
Leijona
Avatar

Liittynyt: 2007-04-11 20:57:52
Viestit: 5885
^Kiitos. Heikkilä kovasti kehui noissa kirjoissaan VHH:n positiivista vaikutusta kihtiin. Täytynee kokeilla Heikkilän ohjeita hetki ja jättää noi oluet vähemmälle ja kai sitä voisi enempi juoda ihan vaan vettä ja vissyä. Kahvikin on kaiketi diureetti ja kuppi on aina vieressä kun istun koneella. Eli siinäkin tavassa olisi varmaan korjattavaa. Mulla toi varvaskipu selvisi kihdiksi vasta tänään kun tuttu terveydenhoitaja totesi, heti kun kerroin vaivasta, että kihtiähän se. Netin ihmemaailmassa tuosta vaivasta näyttää olevan varsin kirjavia ruokavalio-ohjeita.

1. Vähä puriini, vähä proteiini, ei alkoholia
* Tämä ei sovi sitten vähääkään. Alkoa voin vähentää tai lopettaa, mutta pitäisi luopua lihasta ja kalasta - mitä mä sit söisin. Viljaa vai - ei käy.

2. painonpudotus, kalorirajoitettu, hiilarirajoitettu, proteiini lisätty, ufa-lisätty
* tämäkään ei sovi, koska tyydyttynyttä rasvaa rajoitetaan ja sekään ei kuulosta hyvältä. Kalorirajoituskaan ei sovi, jos ei mua sit samalla sidota pakkopaitaan etten pääse kiukkupäissään kenenkään kimppuun. Nälkä on syvältä.

Mutta meen nyt tolla Heikkilällä hetken ja kaipa sitä oliiviöljyäkin olisi hyvä opetella käyttämään, vaikka en sen mausta juurikaan pidä.

Uunissa possua ja liedellä parsakaalia höyrystymässä. Päälle voita vai oliiviöljyä kas siinäpä pulma. Taidan laittaa kuitenkin voita. Onhan ruuan maullakin oma merkityksensä. Katsotaan sitten alkaako varpaantyvi särkeä.

_________________
Cats are carnivores.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-03-17 13:11:28 
Poissa
Leijona
Leijona
Avatar

Liittynyt: 2007-04-11 20:57:52
Viestit: 5885
Nyt n. 20 tuntia kihtiä opiskelleena niin kirjoista kuin netistä suomeksi ja lontooksi seuraavaan olen päätynyt. Kommentoikaa. Please.

Kihti ja kiteet niveliin aiheutuu virtsahaponsuolojen liiasta kertymisestä elimistöön. Kusi tulehduttaa nivelen jumankauta. Johtuuko tämä sitten munuaisten vai minkä toiminnasta, niin se taitaakin olla isompi kokonaisuus.

Tähän sitten syyksi on esitetty ainakin seuraavia:
- Puriinipitoinen ruoka - syön runsaasti
- Nesteenpoisto lääkkeet - kahvikin on diureetti
- Sukupuoli - olen mies
- Alkoholi - Käytän
- Happo/emäs tasapaino - Onko tämä nyt sitä huuhaata vai onko jotain totuuspohjaa? Tutkimuslinkkiä kellään? Noissa aiemmissa ketjuissa huuhaaksi taisi pitkälti päätyä.

Terveellä ihmisellä elimistön omat järjestelyt kuuluisi riittää tälläisten häiriöiden korjaamiseen. No minä en ilmeisesti ole terve eli jotain on tehtävä. Vai onko minusta tullut herra - kihtihän on yhdistetty herrojen taudiksi jo satoja vuosia sitten. Englannissa sanotaan Lordien taudiksi.

No tälläisiä muutoksia aion tuohon aikaisempaan eläinperäiseen rasvaan/proteiiniin perustuvaan ruokavaliooni tehdä.

1. Lihan, kalan, munan kanssa nautin samalla jotain tuoretta kypsentämätöntä kasvista - Tuli ehkä aikaisemmin laiminlyötyä joskus.
2. Sokeri, kovetetut rasvat on kokonaan kielletty - sokeria on tainnut tulla joidenkin kalojen tai purkkivihannesten mausteliemissä - muuten kyllä totaalikielto on aika hyvin pitänyt.
3. Viljat kokonaisuudessaan pois - eipä ole nytkään hirveästi kulunut
4. Voita käytän edelleen ja vältän n6 rasvahappoja ja lisään n3:a - jos nyt yleensäkään mahdollista on rasvoja korjata - en usko tämän kihdin puhkeamisen johtuvan rasvasta, kun rasvat muutenkin on kropalle aika neutraalia kamaa.
5. Hedelmät on vielä ratkaisematta - kaipa niissä olisi jotain hyvääkin, mutta onko suomessa myytävissä kaikki tallella verrattuna fruktoosin haittoihin.
6. Marjoja enemmän
7. Maitotuotteita niin kuin ennenkin - kermaa, täysmaitoa, voita, juustoa
8. Mausteita reilusti tai siis maun mukaan - merisuolaa, pippureita
9. Kahvia voisi vähän vähentää tai ainakin nauttia sen maidon/kerman kera ja vettä päälle. Muutenkin vichyä ja vettä vähintään 3 litraa/pv.
10. Vältän entistä tarkempaan E-koodi paskaa
11. Lopetan alkoholin hetkeksi kokonaan
12. Liikuntaa niin kuin ennenkin - 3...5 krt viikossa

_________________
Cats are carnivores.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 127 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 57 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)