karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-16 06:32:54

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Tämä viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestejäsi  [ 1488 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 575 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-11-07 22:21:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-11-05 12:06:48
Viestit: 2375
Edellinen osa täällä: http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=1&t=60646 -chiman
---

Pakko tulla nyt tänne kertomaan, kun oon täällä asiaa niin paljon puinut. Oon tosiaan itse epäillyt kilpparin krakaamista, mutta kukaan lääkäri ei miuta usko. Edellisin passiti lisämunuaiskokeisiin ja samalla otettin D-vitamiini. Kortisoli näyttää hyvältä, dehydroepiandrosteroni (DHEAS) on vielä ilman vastausta. Eli ei siltä puolelta näytä mitään olevan myös ionisoitunut kalkki ja fosfaatti ok.
Miksi nyt tulin tänne puhumaan, niin miun D-vitamiinitaso on iha reippaasti alle viitteiden :shock: Omaan myös matalan ferritiinin. Masentuneilla potilailla on todettu matalia d-vitamiinitasoja. Toisaalta jossain tutkimuksessa vähän puhuttiin matalista D-vitamiinitasoista ja kilpirauhasen vajaatoiminnnasta. Noh onko ensin muna vai kana, on asia toinen. Ehkä siis nämä ovat syynä miun oloihin? En tiiä, mutta näistä lähdetään taas liikkeelle. Paljon rautaa ja paljon D:tä enkä tod ota mitään soittoaikaa lääkärille enää, vaikka kuinka ois Ilvesmäki tai mikä tahansa.. Näillä hetki eteenpäin, katsellaan sitten vaikka keväämmällä mikä olo 8)

_________________
If it isn't broken, don't fix it.
Ne, jotka osaavat, tekevät. Ne, jotka eivät osaa, opettavat.
"Hyvä ruokavalio ei ole koskaan massatuote, vaan se on aina suunniteltava yksilöllisesti kullekin ihmiselle erikseen"


Viimeksi muokannut chiman, 2012-11-23 19:28:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ketjun jako


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: 2012-11-07 22:40:40 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
koeputkilapsi kirjoitti:
En tiiä, mutta näistä lähdetään taas liikkeelle.
Nonii! Ferritiini viitteen ylälaitaan, D-vitskaa on tarve 25µg/11.3kg, et joutunet nyt superannoksille. Paljonko se oli, jos saan kysyä?
Ja sitte kirjotin sinne toiseen kilppariketjuun tosta setä Kharrazianin kirjasta, jotta 21. (näitä tämän luettelemia vajistyyppejä on 22) on sellanen kuin (s. 187)Thyroid resictance promoted by deficiencies of vitamin A. Thyroid hormone reseptor sites must be sufficient in vitamin A in order to activate thyroid hormone. A deficiency in vitamin a hampers receptor sit function so that the cell is resistent to thyroid hormones, leading to hypothyroidsm symptoms. Vitamin A deficiency should be suspected with anemia, liver disease, chirrosis and alcoholism. The key clinical symptom of vitamin A deficiency is difficulty with night vision not related to astigmatism.
Nutritional support
Vitamin A with thyroid cofactors Nutritional compounds to support healthy thyroid function. Key ingredients include porcine thyroid gland (sellasta mistä on hormonit poistettu, siis "ravintojauhe"), ashwagandha, vitamin A, vitamin D, selenium and zinc.
D ja A vitamiinit liittyvät metabolialtaan toisiinsa, magnesiumin puute voi vaikuttaa myös d-vitamiinitasoon jne. Tässä o muuan sivu myös deestä asiaa. Mut en valitettavasti jaksa sitä nyt tähän kirjoitella, kun tietoa löytyy muutakin. Ja tää setä suosittelee emulsioitua D-vitamiinivalmistetta, mitä sitten ikinä onkaan. Mut jos onkin alunperin toi A-vitamiinin puutosvika ja sitten se näkyy noin?
Ferritiinin nostoon parhaita aineita on ne rautamehut tai ylipäätään ferroglysinaattivalmisteet. Retaferit ja Obsidanit huoltaa vaan viemäriputkia, ei ne oikeasti imeydy yhtään. Eli joku sellanen järkevä hyvä ois tostakin hyvä etsiä.
http://www.dvitamiini.com
Hirmusti vaan tsemppiä, vuoden päästä on jo paljon viisaampi!
Muoks: en nyt löydä sellasta juttua, missä toi D-vitamiinin puutos näky myös A-vitamiinissa, nämähän siis liittyvät toisiinsa, ovat hyvinkin parhaat kaverit... ;) Koetan ettiä vielä.
Muoks: Tää ei oo vielä se: http://cc.oulu.fi/~sisawww/esit/000302.htm Tässä väitetään intoksikaatiorajaksi 200nmol/l. Päättäsivät jo mikä se on oikein?

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: 2012-11-08 11:00:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-11-28 17:21:40
Viestit: 1647
Tänään selvisi, että minulla on yksi amalgaamipaikkakin suussa. Mitä kaikkia vaivoja se elohopea voikaan taas elimistössä aiheuttaa?

_________________
"You know, if you take everything I've ever accomplished in my entire life and condense it down into one day, it looks decent." - George Costanza


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: 2012-11-08 11:10:44 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-04-14 10:04:50
Viestit: 402
Lainaa:
Aa, entä jos se vika ei olekaan nyt vajiksessa vaan jossain muualla? Ferritiinit ok? Lisikset ok? Mahdollinen mykoplasma tms infektio? Tietenki sen reverseT3-mahdollisuus on olemassa. Onko sulla tää nyt viimesin ja korkein annos mitä ikinä? Jos ootkin kropan puolesta liikatoiminnalla? Mullahan siitä tuli kova uupumus ja voimattomuus, ei mitään ylivirtaa tosiaankaan. Ainoat oireet ripuli ja akne, sitten vasta kun olin jo annosta laskenut oli jonkin aikaa jumpsutusta ja korkea pulssi. Ei noussu lämpökään kovin korkealle.


Vaikee sanoa onko vika jossain muualla kun ei noita lisätestejä suostuta ottamaan. Nyt on siis korkein annos menossa mitä on ollut. Seuraavien kilpparitestien yhteyteen oli laitettu myös sydänkäyrä luultavasti siksi kun verenpainemittauksessa pulssi oli 48, muuten paineet ok. Sen sydänkäyrän ottamisenkin kuulin tänään kun kävin labrassa pissatulehduksen vuoksi ja siellä kerrottiin et kuukauden päästä sulla olis kilpparikoe ja sydänkäyrä. Eipä kai auta ku vartoa mitä tapahtuu, viisainta olis kai mennä nykyannoksella se kuukausi ja katsoa mitä testit sitten näyttää ja tuleeko vielä olotilaan muutosta.


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: 2012-11-08 11:50:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-11-05 12:06:48
Viestit: 2375
Kiitti Mimmis :)
Tää lukeekin tarkemmin tuota juttua :) Oon tuon kirjan hommannut ja kahlannut läpi, muistanut edes tuollaista..

_________________
If it isn't broken, don't fix it.
Ne, jotka osaavat, tekevät. Ne, jotka eivät osaa, opettavat.
"Hyvä ruokavalio ei ole koskaan massatuote, vaan se on aina suunniteltava yksilöllisesti kullekin ihmiselle erikseen"


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: 2012-11-08 13:02:04 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
Aa, loistavaa kpl, ku sulla onkin se itselläsi. :)
jepejee kirjoitti:
Tänään selvisi, että minulla on yksi amalgaamipaikkakin suussa. Mitä kaikkia vaivoja se elohopea voikaan taas elimistössä aiheuttaa?
Tuskin yhtenä vielä yhtään mitään, vaikka olihan tästäki, et jotku saa jo vikaa yhellä ja toisia ei haittaa suullinen. Mä oon saanu "akuutin" myrkytyksen kun yks iso amalgaamipaikka poistettiin ku olin 19v. Muutama tunti sen jälkeen olin aivan voimaton ja väsynyt ja vähän sekava. Luulin, että oon tulossa sairaaksi... Mut sen jälkeen kaikki vaivat paheni. Ei silti, saatto olla ihan hyvin sattumaakin. Mullahan on vieläkin 4kpl nuita amalgaameja suussa... Ja jonneki biolääkärille poistoon meno maksais ihan hirveästi ja tk:ssa en todellakaan anna ilman suojauksia ottaa enää.

Napsus kirjoitti:
Vaikee sanoa onko vika jossain muualla kun ei noita lisätestejä suostuta ottamaan.
No mä tarkotinkin niitä kotona tehtäviä. :) Niistä saa paljon paremman kuvan, kuin yksittäisestä verikokeesta tai edes vuorokausivirtsankeräilystä. ASI-testi ois toki hyvä, vaan se pitää myöhemmin myös toistaa, siitä ei yhtenä kertana oo hirveästi apua siitäkään. Jos kortisoli mitataan kerran, niin se ei sano mitään. Ei tarvitse kuin vähän liikennevaloissa kiukustua, niin siitä ei oo mitään iloa. Jos se todellisuus pitäs saada, niin toi ASI on ainoa pätevä.

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: 2012-11-08 14:36:56 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-11-05 10:19:06
Viestit: 2
Paikkakunta: Tampere
Olen 50-luvun alussa syntynyt ja suu silloisen käytännön mukaan oli amalgaamipaikkoja täynnä. Onnekseni hakeuduin parikymmentä vuotta sitten homeopaatille, joka vinkkasi, että amalgaamit kannattaa poistattaa. Poistin ja päänsäryt jäivät historiaan samantein. Psodeduurikaan ei ottanut koville, kun se tehtiin hammas kerrallaan. ja lääkekonjakkia sain "jälkiruuaksi". :D

_________________
Annos tekee myrkyn.
(Paracelsus)


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: 2012-11-09 09:28:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
Golliwog kirjoitti:
Mie jumituin eilen illalla pohdiskelemaan kilppari- ja energia-aineenvaihdunta asioita. Siis että olenko ymmärtänyt asioita oikein.

Huomenta
tässä lyhyesti.
http://lieksa.pp.fi/vhh/paino.htm#vaihdunta

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: 2012-11-09 11:38:14 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
Voi että Ari! Pyydän uudelleen, että järjestäisit nuo varmasti informatiiviset sivusi uudelleen, niin niitä voisi myös lukea. Mulla ei siitä hermo katella hyppiviä rivejä eikä värien ilotulitusta, valitettavasti. Mm blogitekstipohjat on yleensä ihan mukavan luettavia, niissä kun se palsta on sen verran kapea. Kiitos. :)

Muoks: Eli Arin kokoelmissa oli tää: http://blogit.iltalehti.fi/hanna-markuk ... attomasti/
Sitten: http://ollisintegrallife.com/2012/05/30 ... pumukseen/
http://all-nuts-in-a-case.blogspot.fi/2 ... oista.html

Eli nämä on näitä, mitä täällä on jo toisteltu monet kerrat.
Ja Kaisa Jaakkolan kilpparivaivaongelmista vielä: 1)http://kaisajaakkola.fi/2012/05/kaisan-kilpirauhasseikkailu/?fb_source=message
Ja osa kaksi: http://kaisajaakkola.fi/2012/07/kaisan- ... i-itseksi/

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: 2012-11-09 12:11:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
Mimmimakia kirjoitti:
Voi että Ari! Pyydän uudelleen, että järjestäisit nuo varmasti informatiiviset sivusi uudelleen, niin niitä voisi myös lukea. Mulla ei siitä hermo katella hyppiviä rivejä eikä värien ilotulitusta, valitettavasti. Mm blogitekstipohjat on yleensä ihan mukavan luettavia, niissä kun se palsta on sen verran kapea. Kiitos. :)

Muoks: Eli Arin kokoelmissa oli tää: http://blogit.iltalehti.fi/hanna-markuk ... attomasti/
Sitten: http://ollisintegrallife.com/2012/05/30 ... pumukseen/
http://all-nuts-in-a-case.blogspot.fi/2 ... oista.html

Eli nämä on näitä, mitä täällä on jo toisteltu monet kerrat.
Ja Kaisa Jaakkolan kilpparivaivaongelmista vielä: 1)http://kaisajaakkola.fi/2012/05/kaisan-kilpirauhasseikkailu/?fb_source=message
Ja osa kaksi: http://kaisajaakkola.fi/2012/07/kaisan- ... i-itseksi/

joo sen näköjään huomaa että "rivit hyppii" kun otit nuo linkit mitä tuossa ed. laitoit.
( ne ovat vain mitä on suomessa havaittu)
nekun ei ole tuon sivun lähde juttu :idea:

jutun lähde viittaa ihan muualle

mitä tulee jaakkolaan, se on sitten ihan toinen juttu

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: 2012-11-09 12:18:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
Mimmimakia kirjoitti:
Voi että Ari! Pyydän uudelleen, että järjestäisit nuo varmasti informatiiviset sivusi uudelleen,

http://lieksa.pp.fi/vhh/paino.htm#vaihdunta
lue lähteet otsikon Miten Aineenvaihdunta isommalle? jälkeen eli sen alapuolella

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: 2012-11-09 12:51:29 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
On nuista raypeatin juttuista ollu tässä ketjussa useamman kerran.

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: 2012-11-09 17:03:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
Mimmimakia kirjoitti:
On nuista raypeatin juttuista ollu tässä ketjussa useamman kerran.

sanoin "lue lähteet"
voi voi jos rivit ovat noin sekaisin, että et huomaa
mikä on pää lähde.. :shock: "Lähde kokonaisuudessaan".
muut lähteet vain "tukee" pää lähdettä.
luvitko sen PDF filen?
no antaa olla, älä kerro...

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: 2012-11-09 17:13:07 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
No en jaksanu vissiin lukia. :lol: :lol:

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: 2012-11-11 09:49:48 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-07-18 10:17:00
Viestit: 317
Paikkakunta: Hyvinkää
Nyt alkaa tää väsymys menemään jo yli äyräiden. Ehdin jo huokasta helpotuksesta, kun 12 tunnin unentarve väheni pikkuhiljaa kymmeneen, sit kaheksaan jne. Nyt sit ku oon töissä(ekat viikot meni vielä kaheksan tunnin unilla, mut sit tuli muutos...) niin toi unentarve kasvanut taas ihan älyttömäksi. 10 tunnin unilla vaikee kiskoo ittensä ylös, pitäis varmaan nukkua taas se 12h yössä. Sekös ahistaa. Nyt ollu iltavuoroja, joten ei oo tarvinnu aikasin heräillä. 22 oon menny silti nukkumaan ja koittanu herätä kaheksalta(välillä mennyt kymmeneen ja siltikään en oo meinannu päästä ylös). Vaikeeta se on. Innolla ootan sit aamuvuoroja, kun pitäis herätä taas kuudelta. Nyt tulossa vielä (tai menossa) kymmenen päivän duuniputki, en tiiä miten tuun pärjäämään. Ahistaa ajatuskin, vaikka tykkäänkin tästä duunista... :cry:

Sit viel ahistaa kaikki muukin. En taas tiedä, kuinka kauan tuun jaksamaan. Lisäks unohtelenkin koko ajan. Lisäks tonne kurkkuun on tullu kauhee palan tunne ja kurkku muutenkin kipeä. :x

_________________
Kuva


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: 2012-11-11 11:12:06 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
Missäs duunissa saa pitää 10 päivän putkia? :shock: Ei se oo terveellistä, kannattaa kyllä puhua esimiehen/listan laatijan kanssa!
Toi talvea kohti lisääntyvä uneliaisuus voi olla kyllä ihan vuodenaikamasennustakin? Itselläkin on unentarve lisääntynyt kovasti ja aamut on hankalia, enkä oikein muuta syytä keksi. Tai sitten jokin pieni unenlaatusäätö? Itselläni ainakin selkäkipujen määrä vaikuttaa unentarpeeseen, kipeällä selällä on nukuttava enemmän, ilmeisesti unenlaatu ei ole hyvä.
Jospa se selviäisi jossain vaiheessa mikä vikana.

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: 2012-11-11 15:32:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-11-05 12:06:48
Viestit: 2375
Mimmimakia kirjoitti:
Missäs duunissa saa pitää 10 päivän putkia? :shock: Ei se oo terveellistä, kannattaa kyllä puhua esimiehen/listan laatijan kanssa!

KVTESsin mukaan, hoitoalalla ainakin, 11 päivää voidaan suunnitella putkeen sen kummosempia kyselemisiä :) En tiiä kuinka paljon tosin noin pitkiä pätkiä suunnitellaan, että onko enemmän joku 7-8 päivää maksimi kerrallaan jossei oo joku poikkeustapaus. Mutta tosiaan KVTES mahdollistaa 11 päivää ihan helposti.

_________________
If it isn't broken, don't fix it.
Ne, jotka osaavat, tekevät. Ne, jotka eivät osaa, opettavat.
"Hyvä ruokavalio ei ole koskaan massatuote, vaan se on aina suunniteltava yksilöllisesti kullekin ihmiselle erikseen"


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: 2012-11-11 15:39:45 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
Ai, mä oon luullu, että työaikalaki säätää kaikkia aloja ja maksimi on 9 päivää?

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: 2012-11-11 19:28:55 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-07-18 10:17:00
Viestit: 317
Paikkakunta: Hyvinkää
No siis varsinaisesti on 7 päivän putki ja sitten yks etäpäivä ja sen jälkeen kaks päivää, mutta joudunkin tona "etäpäivänä" menemään koulutukseen, joten siitä se 10 päivää tulee. :roll:

Voi se unentarve toki johtua vaikka vuodenajastakin, mutta tää muutos tapahtu niin yhtäkkiä. Nukun kyllä tosi hyvin tällä hetkellä, nukahdan nopeesti, enkä heräile yöllä ollenkaan. Tietty laadussa voi sit ollakkin puutetta.

_________________
Kuva


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: 2012-11-11 21:09:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-04-24 22:48:51
Viestit: 1123
Paikkakunta: turku
Siis mitä? Täytyyhän viikkolepo toteutua??! Onko teillä paikallinen sopimus? :shock:

_________________
Strategiset mitat: 166cm, 99kg -> 96.7kg -> 95.6kg -> 95.4kg
Uusi tuleminen: 99.7kg -> 98kg ->


Ylös
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Tämä viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestejäsi  [ 1488 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 575 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: AhrefsBot ja 21 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)