karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-16 05:29:43

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 48 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-18 15:31:05 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2006-07-30 16:10:17
Viestit: 451
Paikkakunta: Helsinki
Greta kirjoitti:
Mutta semmonen kysymys, että milläs te lääkitsette itseänne, jos kurkku on hirmu kipeä??


Aspiriinilla! Kipu se on kurkkukipukin, vaikkei todella heti tulisi mieleen.

Ainut pastilli, josta minusta koskaan on ollut apua, on Fazerin Eukalyptus-pastilli, mutta siinäkin ovat vuosien saatossa vähentäneet Eukalyptus-uutetta ja lisänneet sokeria :-( Sokerimäärän puolesta voisin sinänsä kyllä ottaa tuollaisen, toki aterian jälkeen, mutta kun tavallinen kipulääkekin auttaa.

Mitä taas vastustuskykyyn tulee, siihen vaikuttaa sekä D-vitamiini, jota karpit saavat kalasta ja rasvaisista maitotuotteista, riittävä rasvansaanti ylipäätään ja eläinlihassa runsas sinkki.

Vähärasvaisella laihduttavilla painoluokkaurheilijoilla on järjestäen flunssavaikeuksia, vaikka taitavat olla katoavaan kansanperinnettä muutenkin.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-18 21:03:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-05 01:32:48
Viestit: 554
Paikkakunta: Helsinki
Greta kirjoitti:
Mutta semmonen kysymys, että milläs te lääkitsette itseänne, jos kurkku on hirmu kipeä??


Jo edellä mainittu Bafucin on omalla kohdalla auttanut oikein hyvin, samoin avokilla. Sen sisällöstä en oikeastaan tiedä, mutta 1/3 kurkkupastillin kokoiset tabut eivät voi kovasti hiilareita sisältää :wink:

_________________
Sokerikierteestä eroon karppaamalla.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-19 17:58:17 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2006-10-28 15:33:08
Viestit: 53
Paikkakunta: Laihia
Mulla ollu monta vuotta 4 antipiootti kuuria vuodes poskiontelo tuleheduksen takia.Karppauksesta alkaen ei yhtäkään,tosin eilen alkas flunssa nenä vuotaa ku olis hana auki.Mut ei semmosta hirveetä flunssan tunnetta ainakaa viä oo.Ehkä huomenna jo alakaa olla ohi.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-19 22:49:02 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2006-06-11 21:49:31
Viestit: 218
Mulla on aivan hillitön nuha, ja tosiaan, eilen tuli oltua kylässä ja syötyä mitä sattuu, eli piirakkaa, leipää, sokerilimua yms. pee-askaa mitä tarjolla oli. Syy ja seuraus, en tiedä, mut pitäis kai taas yrittää palata ruotuun. Tosin olen nyt muutenkin tässä vetänyt enemmän hyväkarppia kuin alakarppia linjaa, eli lähinnä täysjyväruisleipää olen syönyt melkeinpä päivittäin. Ja suklaata, olkoonkin 70%, mut ei sitä silti ehkä tarttis koko levyä kerrallaan vetää. :oops:

Otanpa taas itseäni niskasta kiinni. Töissä se käy helposti, kun muistaa vaan ottaa aamulla karpit eväät mukaan, niin ettei tartte mennä ruokalaan eikä tule sit sorruttua mihinkään. Kotona taas se on lähinnä toi suklaa ja ruisleipä jotka kaapista huutelee kutsuvasti. Leipää ei voi jättää ostamatta kun muu perhe sitä syö, mut suklaan vois kai yrittää ens kerralla jättää kauppaan.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-15 10:35:18 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2007-01-15 09:14:23
Viestit: 193
greeny kirjoitti:
magikarp kirjoitti:
"alhainen verensokeri altistaa virustaudeille"

http://www.luontaisnetti.fi/ajankohtais ... sokeri.htm :o


Tuostahan se vastaus tulikin! :D


Etsivä löytää vastauksia! Mä olen tässä ihmetellyt miksi mulla on kahdeksan kuukauden karppauksen ja terveen jakson jälkeen eka pitkittynyt flunssa / useita pikku flunssia ollut juuri nyt. Tämä ketju sen selittääkin. Olen reilun kuukauden sallinut itselleni hiilarimoskaa (lähinnä sokeria) yhä enemmän ja viikon lomareissun aikana vehnääkin lähes rajoituksetta.

Luulin jo että tupakanpolton lopettaminen 31.12.2006 on pitänyt mut terveenä mutta ei näköjään ihan se yksin vaan myös sokerittomuus! :idea:

Back to basics. Elämä opettaa. #-o

_________________
"Biokemia, markkinatalous ja medikalisaatio lyövät ylävitoset pienen ihmisen olan yli. Hänen, joka viattomasti ja alun perin luuli ettei pikku vitutukseen voi kuolla. Mikä tyhmyri."


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Karppaus ja flunssa
ViestiLähetetty: 2014-04-05 08:56:20 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2014-03-29 09:45:08
Viestit: 161
Vanha ketju mut jos joku lukis vielä....

Mä en ole ikinä flunssassa ja nyt kun takana on viikko Nutrilettia ja viikko karppia niin iski flunssa- sattumaa..??


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Karppaus ja flunssa
ViestiLähetetty: 2014-04-06 07:01:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Ei karppaus nyt sentään viikossa elimistöä korjaa. Pelkän rasvapolton käynnistyminen kunnolla ja elimistön tottuminen vie sen pari viikkoa. Nutraus tuskin lisäsi vastustuskykyä.

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Karppaus ja flunssa
ViestiLähetetty: 2014-04-06 08:09:55 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-03 10:55:56
Viestit: 26295
Nutraus saa elimistön kuin elimistän sekaisin. Paljon pidemmäksi aikaa.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 48 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)