karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-05-13 13:18:31

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 36 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-08 00:45:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-05-19 07:31:49
Viestit: 3856
Mulla huomattavan suuri muutos entiseen hiilarimössöelämään verrattuna. Ennen nenä ja korvat oireilivat = nenä tukossa ja karstainen ja korvat kuivaa kamaa pölisevät. Vaan eipä oo enää :D Tosin vaivat palaavat, jos mätän liikaa hiilareita naamaan... :evil:

_________________
Muutoksen portti avautuu sisältä päin.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-09 20:37:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-08-16 08:41:17
Viestit: 2657
Tämäpä mielenkiintoista - miestäni vaivaa tinnitus. Oletteko te tinnituksesta kärsivät kovinkin ylipainoisia? Hän on hoikka - karppaus ei siis olisi tarpeen painon laskemiseen!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-08-04 12:39:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-07-16 09:33:54
Viestit: 1236
Oo, ihanaa että tämä toimii näin monella! Itselläni on ollut kolmatta vuotta korvien tukkoisuus todella elämää haittaava ongelma (paineenvaihtelut haittaavat kuulemista), ja toivon että tästä saisin siihen avun. Limaa on niin että sitä saa välillä nieleskellä, enkä usko että se liittyisi mihinkään ulkopuolelta tulevaan pölyynkään. Kokeilin jopa jokunen viikko sitten sitä uutta selluloosasumutetta (Nasaleze) jonka pitäisi estää kaiken pölyn pääsy nenän limakalvolle. Seurauksena aivan kamalan tukkoiset korvat, eli jostain sisäisestä tämän täytyy johtua!

Minulla ei tosin ole vaikkua, vain sitä limaa (eli korvien ilmastointi ei pelaa). Viimeksi korvat menivät pahasti lukkoon toissapäivänä, kun kiinalaisessa söin pari haarukallista riisiä kasvisten mukana.

Korvani ovat olleet myös herkemmät melulle kuin muilla ihmisillä.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-08-04 12:49:37 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-09 00:49:58
Viestit: 13637
Paikkakunta: Stadi
Mulla ei oo myöskään enää vaikkuongelmaa.

_________________
“It's not the destination so much as the journey, they say.
~ Captain Jack Sparrow"


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Muutoksia korvissa?
ViestiLähetetty: 2011-10-08 09:29:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-09-01 15:14:16
Viestit: 1392
Paikkakunta: Porvoo
Jatketaanpas tähän vanhaan ketjuun...

Taustaa: Mulla on korvat kutisseet varmaan jo kuus vuotta. Varsinaista vaikkuongelmaa mulla ei ole ollut, muuta ku ala-asteikäisenä, jolloin terveydenhoitaja joutui huuhtomaan mun korvat vaikkupaakuista ja sanoi, että korvia pitää putsata säännöllisesti, ettei niihin jää vaikkua. Siitä asti olenkin sitten ollut ahkera vanupuikon käyttäjä.
2000-luvun puolivälissä kun korvat alkoivat kovasti kutista, niin päättelin sen johtuvan liiasta vaikusta, joten aloin järeämmillä aseilla pestä korviani, kuten shampoolla ja suihkulla sekä kölniveteen kastetulla vanupuikolla :shock:
Kunnes luin kuivista korvista ja aloin suihkuttelemaan niihin säännöllisesti Ceridal-ihoöljyä, myöhemmin kookosöljyä. Öljystä korvat vaan alkoivat vihlomaan sietämättömästi.
Kunnes vihdoin ja viimein menin tänä vuonna lääkärille näyttämään korviani, joka kertoi että korvakäytävät ovat tulehtuneet ja missään tapauksessa korviin ei saa työntää vanupuikkoa :? :?: Lääkäri määräsi korvakäytäviä kuivattavia Otiborin-tippoja, joita käytin sitten ahkerasti niin kauan kun pullossa päiväystä riitti (lääkäri oli unohtanut mainita, että max. 7 päivää...), jonka jälkeen korvat oli lukossa ja täynnä kuivaa vaikkua, niin että jouduin mennä huuhteluttamaan korvani. Sen jälkeen korvat olivatkin kohtuullisen hyvässä kunnossa, mutta pikkuhiljaa korvien kutina ja märkyys on palannut (vanupuikkoa, öljyjä tai Otiborinia en käyttänyt). En ole huomannut, että ruokavaliolla olisi vaikutusta. Korvat on niin tuskaiset välillä, etten pysty jättää niitä rauhaan.
Mitä mä nyt näille korville teen?? Pitäs kyllä satunnaisista repsuista päästä eroon, jotta näkis että saako ruokavaliolla oikeasti muutoksia korviin.

_________________
Poika 09/12, Tyttö 02/15

Ruokapäikky


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Muutoksia korvissa?
ViestiLähetetty: 2011-11-13 11:00:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-05-15 21:03:04
Viestit: 1568
^Millä mallilla on asuntosi/työpaikkasi sisäilma? Huono sisäilmakin voi aiheuttaa erilaisia korvaoireita.

_________________
Yötä aina ikävöin,
vaikka päivän lapsi oon.
Pimeyden laskiessa
kaipaan valoon.
(Mariska)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Muutoksia korvissa?
ViestiLähetetty: 2011-11-13 15:14:14 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-03-11 23:45:30
Viestit: 5
Kalmari kirjoitti:
Taustaa: Mulla on korvat kutisseet varmaan jo kuus vuotta.


Tuli mieleeni, että muistan joskus kuulleeni että nitriitti voi aiheuttaa korvien kutinaa :shock:

Oikeasti en kyllä muista mikä lisäaine moista aiheutti, mutta jospa joku muukin olisi saman joskus kuullut :D


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Muutoksia korvissa?
ViestiLähetetty: 2011-11-14 19:04:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-09-01 15:14:16
Viestit: 1392
Paikkakunta: Porvoo
Enanna kirjoitti:
Kalmari kirjoitti:
Taustaa: Mulla on korvat kutisseet varmaan jo kuus vuotta.


Tuli mieleeni, että muistan joskus kuulleeni että nitriitti voi aiheuttaa korvien kutinaa :shock:

Oikeasti en kyllä muista mikä lisäaine moista aiheutti, mutta jospa joku muukin olisi saman joskus kuullut :D
Pitäs vaan karsia kaikki lisäaineet pois, ku ne tosiaan voivat aiheuttaa yhtä sun toista. Makkaraa ja meetvurstia menee aika paljon, eli juurikin tota nitriittiä tulee aika paljon ruoasta. Pitäs vaan saada otettua itseään niskasta kiinni ja kokeilla jonkun aikaa ihan lisäaineetonta karppausta :D

Lokinpoikanen kirjoitti:
^Millä mallilla on asuntosi/työpaikkasi sisäilma? Huono sisäilmakin voi aiheuttaa erilaisia korvaoireita.
Kuuden vuoden aikana on asunto vaihtunut useaan otteeseen, eikä se ole vaikuttanut. Molemmat työpaikat ovat olleet aika meluisia. Järjellä vois ajatella että kovat äänet saa korvat tuottamaan vaikkua suojatakseen kuuloa?

_________________
Poika 09/12, Tyttö 02/15

Ruokapäikky


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re:
ViestiLähetetty: 2011-11-14 19:08:28 
Poissa
sitkeäsissi
sitkeäsissi

Liittynyt: 2004-10-27 19:08:15
Viestit: 2442
Teea kirjoitti:
Korvista en osaa sanoa, mutta nenässä on tapahtunut valtava muutos - se on auki!!
Mä pystyn hengittämään koko ajan nenän kautta! Kierre valuva - tukkoinen nenä on mennyttä elämää!!!!


Juu, mulla on nenässä huomattavasti vähemmän töhnää. Ennen kuivui nenään koko ajan ylimääräistä eritettä ja nenää piti putsata jatkuvasti. Eipä enää. :D

_________________
Jalokalat (karpit :) ) uivat vastavirtaan - roskakalat menevät virran mukana.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Muutoksia korvissa?
ViestiLähetetty: 2011-11-14 21:35:56 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-03-11 23:45:30
Viestit: 5
Asia jäi vaivaamaan ja sainkin selville että korvien kutinaa oli aiheuttanut E621.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Muutoksia korvissa?
ViestiLähetetty: 2011-11-15 11:44:49 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2006-01-26 15:22:33
Viestit: 305
Paikkakunta: Vantaa
Mulla on kyllä vaikku lisääntynyt, mutta pistän sen vaihdevuosien piikkiin, kuten myös hiusten lähdön ja
hilseilyn ja hormoonifinnit.

_________________
KuvaElämä ei ole pelkkää juhlaa - se on myös ruusuilla tanssimista.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Muutoksia korvissa?
ViestiLähetetty: 2012-01-12 05:48:04 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-09 00:49:58
Viestit: 13637
Paikkakunta: Stadi
Mulla tinnitusta aiheuttaa nimenomaan vilja ja viljasta nimenomaan ruis.

_________________
“It's not the destination so much as the journey, they say.
~ Captain Jack Sparrow"


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Muutoksia korvissa?
ViestiLähetetty: 2012-01-13 01:22:20 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2011-03-25 22:26:00
Viestit: 82
Ketjussa ainakin muutama kertoi karppauksen vaikuttaneen tinnitukseen.

Kiinnostaisi kovasti, että miten teillä on tinnutus alkanut? Edes arvausta syystä?

Mulla tinnittäny nyt kuukauden ja elämänilo on täysin kadonnut, jos kohta sitä ei liiemmälti ollut aikaisemminkaan. :cry:

On aika pitkältä tuntuva loppuelämä, jos tämä tällaisena jatkuu koko ajan. Toivoa paremmasta vielä kuitenkin elättelen.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Muutoksia korvissa?
ViestiLähetetty: 2012-01-13 01:31:11 
Poissa
Leijona
Leijona
Avatar

Liittynyt: 2007-04-11 20:57:52
Viestit: 5885
Liittyy kihtiin. Kihti laittaa kiteet korviin. Kihdin aiheuttaa teollinen fruktoosi. Ilman hfcs:ää elämä on paljon helpompaa. Mulle yritti yks hoitsu joskus esittää puriinien pahuutta. Ennen kuin hän ehti maaliin olin kertonut hänelle kaikki isot ja monikansalliset tutkimukset kihdistä ja silloin hän sanoi, että ei noin paljon voi kukaan olla kiinnostunut. On kuulemani mukaan kehoittanut nykyisiä asiakkaitaan seuraamaan nettiä saadakseen uusimmat ohjeet. fiksu pimu. Mun korvakutinat ja paska olo väheni kun alettiin hoitaan kihtiä oikein.

_________________
Cats are carnivores.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Muutoksia korvissa?
ViestiLähetetty: 2021-02-18 16:48:56 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2021-02-18 14:05:33
Viestit: 2
Sama vaiva oli monta vuotta (20+!). Lääkäreistä ei ollut apua! Lopuksi löysin: fyto-hoito: oplantamednaturo (verkkoapteekki). Kovettunut muutamassa päivässä. (Jo 6 kuukautta sitten ... toivottavasti se jatkuu). Toimii hyvin minulle. Minä suosittelen. Toivottavasti tämä auttaa.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Muutoksia korvissa?
ViestiLähetetty: 2021-02-18 16:51:06 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2021-02-18 14:05:33
Viestit: 2
Sama vaiva oli monta vuotta (20+!). Lääkäreistä ei ollut apua! Lopuksi löysin: fyto-hoito: oplantamednaturo (verkkoapteekki). Kovettunut muutamassa päivässä. (Jo 6 kuukautta sitten ... toivottavasti se jatkuu). Toimii hyvin minulle. Minä suosittelen. Toivottavasti tämä auttaa.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 36 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)