karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 09:57:29

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 58 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2006-03-06 14:54:16 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-10-03 13:22:16
Viestit: 198
Minulla todettii sokeriarvojen olevan kohollaan ja laitettiin testeihin ja sokeritauti saatiinkin sitäkautta eliminoitua pois.. siitä siis ei ole kyse.

Nollatason sokeriarvot olivat kohollaan, mutta rasitustestissä resituksen sietokyky oli kuitenkin hyvä.

Ihmettelenkin nyt miten voi normaalitilassa verensokeri olla koholla jos en edes sokeria käytä ja muutenkin olen alakarppia noudatellut.
Toisekseen mietityttää voiko tuolla olla jotakin vaikutusta siihen miten minun kannattaisi syödä tai onko tällä kenties vaikutusta siihen että paino laskee todella hitaasti?

kaikki faktat, mielipiteet ja arvelut otetaan mielenkiinnolla vastaan.. :)

_________________
Kuva

uusi aloitus: 06.05.2007


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-03-06 15:43:03 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2005-05-23 14:00:00
Viestit: 58
Ei tarvitse syödä sokeria, että verensokeriarvot kohoavat - hiilihydraatit yleensäkin nostavat sitä. Hiilihydraatin laadulla on eroa eli matalan GI:n hh pitävät sokeriarvot tasaisempina kuin korkean GI:n ruoat.

Itse diabeetikkona olen havainnut, että pihvi ja salaatti eivät nosta sokeriarvoja juurikaan yli normaalilukeman, mutta jos lisään annokseen keitettyt perunat tai muusia, lukema kohoaa pilviin.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2006-03-06 15:47:47 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47600
Paikkakunta: HomeSweetHome
siskosisko kirjoitti:
Minulla todettii sokeriarvojen olevan kohollaan ja laitettiin testeihin ja sokeritauti saatiinkin sitäkautta eliminoitua pois.. siitä siis ei ole kyse.

Nollatason sokeriarvot olivat kohollaan, mutta rasitustestissä resituksen sietokyky oli kuitenkin hyvä.

Ihmettelenkin nyt miten voi normaalitilassa verensokeri olla koholla jos en edes sokeria käytä ja muutenkin olen alakarppia noudatellut.
Toisekseen mietityttää voiko tuolla olla jotakin vaikutusta siihen miten minun kannattaisi syödä tai onko tällä kenties vaikutusta siihen että paino laskee todella hitaasti?

kaikki faktat, mielipiteet ja arvelut otetaan mielenkiinnolla vastaan.. :)

Juuri noin niiden oikeastaan pitäisikin käyttäytyä - siis silloin kun lihakset toimii rasvalla, ja vain silloin.

Ero on kulutuksessa ja sokerinlähteessä. Karpilla kroppa osaa tehdä sitä tarpeeksi aivojen tarpeisiin, niin että yö ei ole ongelma. Tavisruoalla sitä sokeria taas kuluu niin paljon enemmän (kun lihaksetkin tarvitsee, ja jopa nukkuessa), ettei kropan tuotanto riitä, joten aamuyöstä täytyy turvautua ketoaineisiin 8)

Rasituskokeessa taas mitataan insuliiniherkkyyttä, eli sitä, miten keho reagoi äkilliseen sokeriylimäärään (eli syötyyn sokeriin). Ja kun karppi tapaa herkistää näitä insuliinivastetta, niin yleensä rasituskokeissa ei karpeilla ole ongelmia, vaikka paastosokeri olisikin hiukan koholla.

Jostain pitäisi löytyä linkki semmoiseen tutkimukseen, jossa tämä osoitettiin ihan kokeellisestikin. terv els

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2006-03-06 15:56:52 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-10-03 13:22:16
Viestit: 198
els kirjoitti:
Juuri noin niiden oikeastaan pitäisikin käyttäytyä - siis silloin kun lihakset toimii rasvalla, ja vain silloin.

Ero on kulutuksessa ja sokerinlähteessä. Karpilla kroppa osaa tehdä sitä tarpeeksi aivojen tarpeisiin, niin että yö ei ole ongelma. Tavisruoalla sitä sokeria taas kuluu niin paljon enemmän (kun lihaksetkin tarvitsee, ja jopa nukkuessa), ettei kropan tuotanto riitä, joten aamuyöstä täytyy turvautua ketoaineisiin 8)


Tarkoittaako tuo että verensokeri on mulla koholla sen takia että mun oma elimistö tuottaa sitä niin paljon kun en sitä ruuasta saa?

sanoivat vaan että matalahiilarisella ruualla noi olis pitäny olla ihan päinvastaset tulokset.. esim pisukokeessa U-keto oli ++ vaikka karpilla sen pitäs olla - ??

_________________
Kuva



uusi aloitus: 06.05.2007


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-03-06 16:42:58 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Paikkakunta: Lohja/Helsinki
No kun kroppasi on karppaamisen myötä tottunut muodostamaan glukoosia tarpeen mukaan, niin paasto ei vie sitä niin alas kuin yläkarpeilla. Se on ihan samaa asiaa kuin helpompi nälänhallinta ja tasaisempi verensokeri. Tulkitsisin niin, että kroppasi on sopeutunut alakarppiin, ja siksi tulokset yllättävät lekurisi, jotka miettivät yhä yläkarppioletuksesta käsin. Sitä en ymmärrä, miksi keto olisi pitänyt olla -.

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2006-03-06 19:56:20 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Liittynyt: 2004-08-22 10:41:55
Viestit: 11181
Paikkakunta: P.R.C. /<>/ FIN
siskosisko kirjoitti:
els kirjoitti:
Juuri noin niiden oikeastaan pitäisikin käyttäytyä - siis silloin kun lihakset toimii rasvalla, ja vain silloin.

Ero on kulutuksessa ja sokerinlähteessä. Karpilla kroppa osaa tehdä sitä tarpeeksi aivojen tarpeisiin, niin että yö ei ole ongelma. Tavisruoalla sitä sokeria taas kuluu niin paljon enemmän (kun lihaksetkin tarvitsee, ja jopa nukkuessa), ettei kropan tuotanto riitä, joten aamuyöstä täytyy turvautua ketoaineisiin 8)


Tarkoittaako tuo että verensokeri on mulla koholla sen takia että mun oma elimistö tuottaa sitä niin paljon kun en sitä ruuasta saa?

sanoivat vaan että matalahiilarisella ruualla noi olis pitäny olla ihan päinvastaset tulokset.. esim pisukokeessa U-keto oli ++ vaikka karpilla sen pitäs olla - ??


No siis ketot kuuluukin asiaan matalilla hiilareilla oltaessa. Osan glukoosista korvaa nyt ketoaineet.

Veren glukoosiPITOISUUS on aika huono mittari mikäli ei tuloksen tulkitsija ymmärrä asiaa. Jos glukoosin kulutusta on vähän, ei sitä sinne vereen tarvi paljoa tuottaakaan kun sillä jo pitoisuus pysyy korkeana. Veritila on kuin astia jonne on täyttöputki ja poistoputki. Kun glukoosia poistuu vähän ei sinne tarvoi paljoa tuottaakaan. Se että pitoisuus aamulla on hivenen normaalia yläkarpin paastoiarvoa korkeammalla aiheuttaa näemmä paljon päänvaivaa terveydenhuollon piirissa lukemia tulkitseville. Niitä EI PIDÄ rinnastaa ja arvioida samalla tavalla kuin silloin jos yönyli paasto aletaan yläkarpilta!! Ketokarpilla ei ole oikeastaan koko käsitettä "paastosokeri" siinä mielessä että se paljoakaan merkitsisi. (toki jos on sokerinsäätövamma niin voihan se vielä karppiaikana näkyäkin. parhaan kuvan antaa ns "pitkäsokeri" (jota usein säästösyistä kitsastelevat ottaa)

Kun ravinnosta ei tule hiilihydraattia mainittavasti ja tilanne on jatkunut useita päiviä tai pidempään mieluiten, ei paastosokerin mittauksella oikeastaan ole enää mitään merkitystä (ellei tulkitsija osaa ottaa huomioon aineenvaihdunnan tilaa). Kun sokeri alkaa jäädä hiukan alas aluksi niin insuliini/glukagoni säädön ohella on ns pitkäaikaisssäätö,.. joka alkaa "hinata" sitä alas jäänyttä ylemmäs. Siten että se alkaa taas pyöriä siinä 5mmol/L molemmin puolin... (kas kun jokiu kropassa osaa hiukan laskea keskiarvojakin) Tähän ns pitkäaikaseen hitaaseen säätöön liittyy muutama söötösignaali, muun muassa kortisoli yhtenä. Ne alkavat hakea sellaisen tason sokerille joka on ns normaalitaso eikä se "paastotaso" jolle se alkuun (ylähiilareilta siirryttäessä) hiilariniukkuudessa tai yönyli paastossa tippuu (jos tippuu).

Veren glukoositila on hyvin pieni, viiteen verilitraan mahtuu arvolla 5mmol/L noin 4,5 grammaa glukoosia! Ketokarpilla aamulla unen jälkeen ihan tavallinen arvo on 5 - >6mmol/L vaikka tosiaan olisi täyspaastottu 10 tuntia. Siitä se päivän mittaan sitten hivenen voi tippua kun kulutusta ilmaantuu. Kun se laskee niin glukoneogeneesi kiihtyy ja kun se nousee glukoneogeneesi hidastuu kun glukagonin eritys vähenee (silloin kun siis ollaan aineenvaihduntatilassa jossa elimistö itse valmistaa pääasiassa sokerinsa). Glukagonin vastekäyrä on paljon loivempi kuin insuliinin. Nyt kun asetusarvoa on hiukan muutettu (koska pitkäaikaissäätö on nähnyt sen pyörivän liian alhaalla ja on sitä siirtänyt ylöspäin) ei insuliini tule ihan niin alhaalla "vastaan" hillitsemään sitä. Tämä on aivan tarkoituksenmukaista elimistön toimintaa. Asetusarvon ja oloarvon eroa jää aina suntaan tai toiseen.. jos se pitkäaikasesti (elimistö kontrolloi sitäkin) jää alle halutun alkaa se systeemi hinata säätöjä siihen suuntaan että se alkaa taas pyöriä siinä 5mmol/L molemmin puolin. Tämä säätö tapahtuu sen nopean insuliini - glukagoni säädön ohessa tai paremminkin "taustalla". Se tapahtuu hypotalaamista reitiä.. johon säätöön osallistuu epinefriini (vaikuttaren sekä haimaan a ja b solukkoon sekä hypotalamukseen. Sieltä sitten se signaloituu ACTH --> Kortisoli sekä STH kautta.) N


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-03-06 20:31:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-09-05 15:38:02
Viestit: 5571
Intensiivisellä liikunnalla voi tyhjennellä lihasten sokerivarastoja muutaman kerran viikossa, ne täytellään sitten siitä verensokerista.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-03-06 21:52:50 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-11-08 22:27:54
Viestit: 123
Jaahas. Tässä lähipäivinä onkin asiaa labraan ja tämän ketjun perusteella
hoidankin matkan apostolin kyydillä. Nimittäin edellisessä mittauksessa syksyllä paastosokeri oli muistaakseni 6.6mmol/L. Näin korkeana ei koskaan aiemmin. Tuolloin karppausta takana 2kk. Niin ja hh.t koko ajan ~20g/vrk.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-03-07 00:56:03 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Liittynyt: 2004-08-22 10:41:55
Viestit: 11181
Paikkakunta: P.R.C. /<>/ FIN
Sepeteus kirjoitti:
Jaahas. Tässä lähipäivinä onkin asiaa labraan ja tämän ketjun perusteella
hoidankin matkan apostolin kyydillä. Nimittäin edellisessä mittauksessa syksyllä paastosokeri oli muistaakseni 6.6mmol/L. Näin korkeana ei koskaan aiemmin. Tuolloin karppausta takana 2kk. Niin ja hh.t koko ajan ~20g/vrk.


Kunnon ketokarpille tuo on aamulla ihan hyvä arvo eikä sen pitäisi aiheuttaa minkäänlaista muuta reaktiota kuin sen toteamuksen että kroppa osaa hommansa... ja tekee sokeria iha ite kun on tarvis...just sopivasti jotta kykenee siirtään sitä lepohetkinään "taistele tai kuole" hommiin pahan hetken varalle lihaksiin... voishan sen yöksi nostaa vaikka seiskaan niin lataus lihaksiin olis ripeämpää seuraavan päivän koitoksiin... mutta ihan sen saa aamulla noustuaan mieleisekseen halutessaan... ihan jos haluat saat sen ilman "temppuilua" haluamaksesi... pikkuinen sportti labraan mennessä ja se on 3,7... hiukan löysempi ja hetken palautuminen niin se on esim 4,5 mittaushetkellä... se paastosokerin mittaaminen on todellista huuhaata jos sitä lukuarvoa "väärinkäytetään" ja aletaan sillä pillereitä kaupaamaan... se on jotenkin relevanttia jos mitataan ihmisiä joilla on sama ruoka (virallisterveellinen tärkkelysmälli) ja ne sitten yön yli paastoo... nyt jos katsellaan sitten siitä joukosta ne joilla pahasti paastot kohollaan (olettaen etä ne käyttäytyy samoin ennen mittausta) niin siinä joukossa lienee ne jokka tartteis ehkä syynätä tarkemmin... se on just vain sellaseen tarkotukseen eikä mihinkään muuhun. Pitkäsokeri (HbA1c) sensijaan jo kertoo aikalilla hyvin missä se verensokeri keskimäärin on viimesten elinaikojen kuluessa on kulkenut...se kun ei hetkessä hetku minnesattuu.. ja jos se pysyy alle seiskan niin hyvällä mallilla saattaa olla... jollein muuta hankalaa ilmene.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-03-07 14:27:50 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-10-03 13:22:16
Viestit: 198
Papalle iso kiitos briljanteista ja asiantuntevista vastauksista :) :) :)

_________________
Kuva



uusi aloitus: 06.05.2007


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-04-24 13:23:51 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-12-09 14:23:22
Viestit: 105
Yritin ymmärtää tuota edellä esitettyä, vaan enpä tiedä ymmärsinkö ihan oikein. Paastosokerini oli viimeisessä labramittauksessa (reilun puolen vuoden karppauksen jälkeen) 6,3 eli siis olisikin ihan OK. Mutta entäs kun vähän leikin verensokerimittarilla yksi aamu ja mittasin ensin 10 h paaston lukemaksi 5,3 ja 12 h kohdalla 6,1? (Tämä ihan uteliaisuudesta, kun labran ohjeissa sanottiin 12 h ja lääkäri sanoi että 10 h riittää ja halusin nähdä onko siinä eroa.)

Nouseeko sokeri normaalisti tuosta heräämisen jälkeisestä lukemasta vai onko tuossa jotain outoa? Niin ja tuon pari tuntia siinä välissä tein ihan normaaleja aamupuuhia eli liikuskelin vähän, mutta en tehnyt mitään erityisen rasittavaa. Mittasin samana päivänä myös syömisen jälkeisiä sokereita ja ne kyllä näyttivät olevan ihan normaaleja eli lukemat olivat alle 7.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-11-10 15:31:12 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-04-12 06:49:57
Viestit: 52
Pitkästä aikaa kotosalla käymässä ja äiti mittasi paastoverensokerin aamulla verensokerimittarilla ja sai arvoksi 7.9. Mitä tuosta lukemasta oikeen voi päätellä?? Olen nyt varmaan kuukauden päivät karppaillut tiukemmin(hiilarit 20-50 g/pvä), olo on hyvä, nälkä ei vaivaa ja aamulla heräilen jo ennen herätyskelloa pirteänä. Mutta tuo sokeriarvo...Eilen illalla söin 3 palaa hapankorppua, muuten olen kotonaollessakin pysynyt hiilarimömmöistä erossa (noista leivistä tuli n. 20 g hiilaria). Mitä mä oikeen teen...?

_________________
"Vain kuolleet kalat uivat virran mukana..."

Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-11-10 18:30:47 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-09 00:49:58
Viestit: 13637
Paikkakunta: Stadi
eepu kirjoitti:
Eilen illalla söin 3 palaa hapankorppua, muuten olen kotonaollessakin pysynyt hiilarimömmöistä erossa (noista leivistä tuli n. 20 g hiilaria). Mitä mä oikeen teen...?


:shock:

Mulla ainakin tulee aivan hirvittävä nälkä aamuksi, jos syön leipää illalla.

_________________
“It's not the destination so much as the journey, they say.
~ Captain Jack Sparrow"


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-11-10 19:08:42 
Poissa
himokarppi
himokarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-03-04 14:53:14
Viestit: 3807
^Tuossa on kyllä perää. Muistan joskus ihmetelleeni sitä, että jos illalla syö, on aamulla nälkä ja päinvastoin. Silloin ne iltasyömiset oli juurikin jotain leipää, joten siitä kai se aamunälkä sitten johtui.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-11-10 20:47:02 
Poissa
aktivistikarppi
aktivistikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-07-05 01:36:24
Viestit: 2703
Paikkakunta: Kaakkois-Aasia
16 kk melko tiukan karppauksen jälkeen kävin huvikseni mittauttamassa paastosokerini, kun paikallinen sydänyhdistys mittaili arvoja marketissa. Hiukan puolen päivän jälkeen se mitattiin ja olin ollut reilusti yli 12 tuntia "paastolla" (itselläni normaali ateriaväli) sitä ennen. 4,9 mmol/l sanoi mittari. En sitten tiedä, olisiko ihan aamulla tullut suurempi lukema.

_________________
Ravitsemus ja terveys | Vähähiilihydraattinen ruokavalio | VHH-kirjoja


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-11-10 21:05:37 
Poissa
himokarppi
himokarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-03-04 14:53:14
Viestit: 3807
Sattuipa muuten tässä muutama viikko sitten koulussa tehty verensokerimttaus justiinsa passelisti pari tuntia syönnin päälle. Muilla sokerit huitelivat kuutosen pinnassa, mulla olivat jotain 4,5 tuntumassa. Rohkenipa joku jopa epäillä, etten olisi lounastanut ollenkaan! Olin kyllä syönyt mahan täyteen salaattia, keitettyjä munia ja voita. :)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-11-10 21:44:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-01-22 16:57:57
Viestit: 777
Paikkakunta: Espoo
tsi kirjoitti:
. Mutta entäs kun vähän leikin verensokerimittarilla yksi aamu ja mittasin ensin 10 h paaston lukemaksi 5,3 ja 12 h kohdalla 6,1? (Tämä ihan uteliaisuudesta, kun labran ohjeissa sanottiin 12 h ja lääkäri sanoi että 10 h riittää ja halusin nähdä onko siinä eroa.)

Nouseeko sokeri normaalisti tuosta heräämisen jälkeisestä lukemasta vai onko tuossa jotain outoa? .


Joillakin meillä nousee. minulla on ollut kausia jolloin aamupäivän verensokeriarvon on voinut katsoa kellosta (kesäaika) eli kloo 9 vs= 9 klo 11 vs =11 jne.. (kaikiki ns paasto arvoja)

Minä tosin olen jo 2 tyypi Dee

Silloin kun karppaan tosissani paasto arvo on yleensä päivän korkein arvo ja vielä aamu puuhastelu kuten suihkussa käynti nostaa vs arvoa. Joten se ehdotettu pikku lenkki ennen labraa saattaa joillakin meistä vieläpä nostaa sitä paasto arvoa.

ja sitten puolikas kana brunssina joskus iltapäivällä saa vs arvon laskemaan jonkin verran

tosiaan paastoarvon on ihan arvoton arvo

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-11-11 17:53:16 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-04-12 06:49:57
Viestit: 52
Tänä aamuna mitattiin verensokeriarvo uudelleen ja se oli 8.0 tällä kertaa. Äiti oli sitä mieltä, että pitäis käydä selvittelemässä asioita, mutta ennen sitä haluaisin ymmärtää, mistä tuo korkea arvo kertoo. Eli missä luultavammin mättää, jos tuo aamusokeri on noin korkea? Noin niinkuin fysiologiselta kannalta, ei siis ruokailujen suhteen?

Koitan vielä lueskella lisää diabeteksesta, sokeriarvoista ja muusta, mutta olisin kiitollinen, jos joku osaisi sanoa, mikä tässä kropan systeemissä nyt on mennyt/menossa vinoon?. Olisi helpompi marssia terveydenhuoltoonkin väittelemään ruokavalioasioista, jos ymmärtäisi tilanteen taustat vähän paremmin. Karppaus lienee kuitenkin hyvä tie tästä eteenpäinkin, vai?

_________________
"Vain kuolleet kalat uivat virran mukana..."

Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-11-12 09:29:08 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-05-12 20:47:07
Viestit: 330
Näin maallikkona arvaisin, että kyse on jo useita vuosia sairastetusta diabeteksesta, diagnoosi ymmärtääkseni tulee tuollaisella lukemalla heti ilman sokerirasituskoettakin.
Muistaakseni yli 7 mmol paastoarvo tai 11 mmol 2 tuntia ateriasta ovat ne arvot joilla diagnoosin saa.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-11-12 10:02:13 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Liittynyt: 2004-08-22 10:41:55
Viestit: 11181
Paikkakunta: P.R.C. /<>/ FIN
eepu kirjoitti:
Karppaus lienee kuitenkin hyvä tie tästä eteenpäinkin, vai?


Huolellisesti toteutettu alakarppaus!
Eikä se tarkoita nollahiilarista munapekonipaistorasvadieettiä vaan ihan korkealaatuista huoella suunniteltua kokonaisuutta. vs tason alaspainaminen voi vaatia aikaa, ravintoon lisäsäätöjä ja aikaa.

Nyt mielellään opit Bernsteinilta tai muilta sokerinsäätelyjärjestelmän ongelmiin erikoistuneilta!

Päivänselvää on, näin maallikkona sanottuna, että vialla on sokerin säätely. Siitä ei liene mitään epäselvyyttä.



Itseasiassa nyt pitäisi ensin tutkia ja vasta sitten hutkia. (nimittäin kun homma etenee hivenen ehkä eri tavoin riippuen siitä millätavalla insuliini yms järjestelmä on vikaantunut ja missä tilassa se nyt on). Erilaisetkin kun voivat antaa samanlaista sokeriarvoa. Se ettei ole tutkittu ei estä kuitenkaan sokerikuorman pitämistä matalana ja myös insuliini indeksiltään alhaisena.

kuten mika sanoi tuolla niin jo pariinkin otteeseen ilmenneellä mainituilla sokeriarvolla ei tarvi miettiä olisiko vikaavikaavikaa vai ei... sitä on.
Sen vian nykyluonne on selvitettävä. Siihen asti monipuolista hyvin matalan glykeemisen kuorman ravintoa.

Tietenkin hommaat oman vs mittarin. Jos teet sen itse saa ns aloituspakkauksia kaikkine tykötarpeineen lähinnä ns "suojahinnalla" esimerkiksi Abbottilta. Tarvit sitä ruokavalion säätelyssä jotta voit todeta millaisia vaikutuksia muutoksilla ruokavaliossa on.

Tietenkin arginiinikokeen (suun kautta ns mopoversio) voisi tehdä mutta kun...

tämä koko case nyt vaan kuuluu lääkärille ja face to face. Mars mars ja sitä ei siirretä jonnekin hämärään tulevaisuuteen.

(joidenkin ruokavalio yms ohjeet voi olla metsässä (tai sitten ei) mutta saat tärkeitä labra arvoja ainakin)


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 58 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 20 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)