karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-16 06:45:51

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 90 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-30 12:18:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-11-24 17:26:40
Viestit: 1374
Paikkakunta: Vantaa
En ihan :) 62 oli tänä aamuna puntarin lukema (perkele!) ja 59 on sellainen, jossa tunnen itteni nätiksi. Pituutta 154 cm, et tähän painoon kyl lihastakin mahtuu... ;) (Ja saa luvan säilyäkin, on niitä sen verta monta vuotta kroppaan hankittukin...)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-30 12:25:18 
Poissa
Vastarannan karppi
Vastarannan karppi
Avatar

Liittynyt: 2004-08-19 09:11:38
Viestit: 7550
Paikkakunta: Ulvila
Lemmu kirjoitti:
En ihan :) 62 oli tänä aamuna puntarin lukema (perkele!) ja 59 on sellainen, jossa tunnen itteni nätiksi. Pituutta 154 cm, et tähän painoon kyl lihastakin mahtuu... ;) (Ja saa luvan säilyäkin, on niitä sen verta monta vuotta kroppaan hankittukin...)

Kannattaa kokeeksi tiputtaa proteiinit vaikka jonnekin 75-85 gramman tietämille ja katsoa reagoiko paino siihen mitenkään. Kyllä tuolla määrällä vielä pitäisi lihasmassan säilyä kohtuullisesti.

_________________
// Einomies - karppi, jo vuodesta 2004 -


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-30 12:51:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-11-24 17:26:40
Viestit: 1374
Paikkakunta: Vantaa
Saatanpa koittaakin. Jotakin on kyllä keksittävä :(


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-30 14:41:36 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21515
Paikkakunta: Keski-Suomi
mörkö kirjoitti:
Lääkärin määräämää diureettia ei ainakaan saa induktion kanssa käyttää päällekäin, suolatasapainon pahasti heilahtaessa voi uhata sydänkohtauskin.

Onko näin?
Mulla on käytössä nesteenpoistaja 'Amitrid mite' lääkärin määräämänä, enkä ole ymmärtänyt olevani sydänkohtauksen vaarassa induktiolla ollessani. En ole kyllä huomannut mitään erityistä "oiretta" ilmaantuvan, mutta en ole ymmärtänyt tarkkaillakaan. Kesähelteellä oli ikäviä suonenvetoja, mutta nekin tasaantuivat vissyllä, magneesiumilla ja metukalla. Nyt ei ole mitään kramppeja ollut, ed. mainitut "aseet" ovat käytössä parhaillaan. Kuten induktiokin, neljäs, loistava päivä.
Tarttisko mun teherä jotain? Eres huolestua? Vaikka on näin komia olo?


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-30 18:09:40 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Paikkakunta: Lohja/Helsinki
Mutuna väitän, että olo kertoo paljon. Nestevajaus vetää aika veltoksi, ja turvotus taas näkyy.

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-02 12:24:57 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2005-12-29 09:54:33
Viestit: 9
Paikkakunta: Riihimäki
Kyllä alkaa taas sujumaan, uudenvuoden repsahduksen jälkeen...
Turvotus pisti kyllä nopeasti takaisin ruotuun ja ne mahakivut :shock:

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-02 14:11:09 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-05-04 08:31:33
Viestit: 94
Paikkakunta: Porvoo
Eilen 1.1.06 aloitin induktiolla. Kuluneen vuoden aikana olen laihduttanut ensin kitumalla nelisen kiloa (lähtö 71kg tammikuussa 05) ja alkukesästä alkaen enemmän tai vähemmän karpaten. Syksyn ja talven aikana ote on alkanut lipsua. Ruokapuoli on suht kunnossa mutta karkkia tulee syötyä liian paljon ja liian usein. Painonlasku onkin nyt pysähtynyt ja joulun aikana tuli pari kiloa takaisin kun mahaan upposi lisäksi leipää, pullaa, keksejä ja joulutorttuja. Joten nyt uusi aloitus, pyrin <20g hh / pv 14vrk jonka jälkeen +5g hh / pv. Aikaisemmin söin 50-100g hh / pv, plus sitten ne karkit... Nyt kirjaan kaikki syömiset ja lisään liikunnan määrää. Uudeksi tavoitteksi olen asettanut 58kg eli BMI 22.

Nyt on toinen päivä menossa eikä olossa ole valittamista. Nesteet näköjään poistuu kovaa vauhtia kun joutuu käymään vessassa jatkuvasti. Makeeta ei ole vielä tehnyt mieli. Yritän juoda 2 litraa päivässä ja mieluiten vissyä. Kyllä nämä viimeisetkin läskit saa nyt kyytiä!

_________________
Kuva

Tammi-05 71kg, karppaus aloitettu 05/05.
Tammi-06 61kg
Uusi alku 7.8.06 64kg


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-02 22:02:46 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2004-10-20 16:36:56
Viestit: 215
Hei,

ensimmäinen induktiopäiväni alkoi hyvin, mutta kaatui ilta-aterian isoon proteiiniannokseen. Sain keittoannoksestani proteiinia 35 g ja rasvaa 32 g. Hh oli vain 4 g. Opiksi ja nuhteeksi itselleni: proteiinin kerta-annos minulle ei saa olla yli 25 g Lounaan prot. oli tuota luokkaa ja nälkä pysyi nätisti pois yli 4 tuntia. Sitten pari tuntia tuon runsasproteiinisen päivälliskeiton jälkeen alkoi tämä "mitähän söis, onhan siellä kaapissa sitä tummaa suklaata" -häiriötila. Söin sen suklaan. :evil:

Päivän hiilarisaldo ennen suklaata oli 24 g.

Onko muilla vastaavia kokemuksia?


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-02 22:21:32 
Poissa
masokistikarppi
masokistikarppi

Liittynyt: 2005-10-10 07:09:19
Viestit: 1009
Paikkakunta: Kemi
Moi!
Tänään aloitin induktion, ja olo ollut hyvä. Luulen kyllä, että jo aloittaessani lokakuussa oli hiilarit alle 20, koska ne syömähimot ja makeannälät hävisivät samantien.
Ennen joulua repsahdin tietoisesti, mutta tarkoitus oli jatkaa karppina heti joulupyhien jälkeen. No, sepäs ei ollutkaan niin helppoa, eli 1,5 viikkoa söin illat ihan mitä vain, ja olo oli kaamea. Jumpassa kävin kerran tuossa viikon mässyvaiheessa, ja silloin olo oli ihan karsea jälkeenpäin;päätä särki ja potutti. Äsken kävin uudelleen, ja olo on mitä mainioin. Nyt täytyy vaan kysyä itseltä; miksi edes tein sen mokoman syrjähypyn hiilarihelvettiin? No, ehkäpä oppiakseni jotain... :wink:

I am happy again!! -KK-


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-02 23:21:34 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2005-12-08 21:04:24
Viestit: 41
Terve!
Ensimmäinen induktiopäivä (eilinen) meni ihan mukavasti mitä nyt vähän päätä jomotti. Tänään päivällä söin jauhelihakeittoa, johon lisäsin raejuustoa n. 2dl saadakseni enemmän proteiineja. Kai sitten sainkin niitä. Se, itsekurin puute tai mikä lie oli syynä, kun nyt illalla sitten auki oleva sipsipussi olkkarin pöydällä siirtyi napani sisäpuolelle :oops: . Kohta käteni hamuaa Haribon irtsarilootaa. Paras kai pestä hampaat ja mennä maate paremman huomisen toivossa... Ja kuskata toi loota roskikseen pihalle.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-03 07:43:38 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-12 10:54:17
Viestit: 140
Toisen päivän aamussa mennään. Vähän päätä särjeskeli tuossa tullessa ja en malttanut tietenkään vaakaltakaan pysyä pois, kilo oli lähtenyt mutta uskon että se on nesteitä. Olen nimittäin juonut eilen ihan hirvittävän määrän nestettä normaaliin verrattuna. :lol:

Kävin illalla ostamassa jääkaapin täyteen kaikkea sallittua ruokaa kiukuteltuani ensin päivällisellä kun tarjolla oli peräti porsaan ulkofilepihvi ja jäävuorisalaattia. Näytti niin ankealta lautanen ja tuntui että jäi nälkä.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-03 08:32:00 
Poissa
tuskakarppi
tuskakarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-11-10 18:28:53
Viestit: 1020
Paikkakunta: Jämsä
nyt on kolmas päivä kun paino laskussa - nyt 65,1kg.
ja nukunkin ihan hyvin vaikka lopetin toin lääkkeiden oton, täytyy katsoa jos oireita alkaa ilmaantua.... 8)

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-03 12:30:32 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2005-12-23 06:01:09
Viestit: 11
Mulla nyt muutama päivä takana. Tosin en tiedä oikein olenko oikealla induktiolla kun en ole Atkinsin kirjaa ostanut (opiskelijabudjetilla vähän suuri panostus etenkin kun tämä ruokavalio on normaalia kalliimpi). Jatkuvasti on jotekin omituisesti paha olo ettei tee edes mieli syödä mitään. Olen nyt tänä aikana syönyt paljon tonnikalaa, kokolihaa, itse tehtyjä lihapullia, vihreää salaattia, kurkkua ja kerran kasan pähkinöitä. Kananmunia söin alussa, mutta niistä maha meni sekaisin joten olen jättänyt ne pois. Paitsi kerran sorruin maistamaan lusikallisen hilloa :P Juustoa tulee oikeasti syötyä aika paljon. Kalkkilisää joudun erään lääkityksen vuoksi syömään joka tapauksessa ja monivitamiineja syön myös. Möllerin kalamaksaöljykapseleitakin syön joten ehkä minulla se kunnossa.

Vähän pelottaa kun en ole ostanut sitä kirjaa niin miten käy jos lihonkin tämän alkukuurin aikana. Sitten joutuu nekin kilot taistelemaan pois :( Minulla kun ei olisi varaa lihoa enää yhtään. Atkinsin dieetin tehohan jossakin tutkimuksessa perustui juuri siihen, että kun hiilihydraatit jätetään pois ihminen syö automaattisesti kalorimääräisesti vähemmän. Entä jos minä en syökkään :(


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-03 12:44:31 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Paikkakunta: Lohja/Helsinki
Sama pelko minullakin oli kuin Ingustanialla, alkuvaiheessa. Harva täällä kuitenkaan on lihomista raportoinut, niin kauan kuin ruokavaliota noudattaa. Myös tuota alun lievää huonovointisuutta oli, muista juoda ainakin 2 litraa vettä päivässä. Puolen litran oluttuoppi vaikka tiskipöydälle, neljä tuopillista on helpompi laskea kuin kymmenen juomalaisllista.

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-03 12:44:42 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2005-02-03 13:42:46
Viestit: 373
Paikkakunta: Etelä-Karjala
Ingustania, käy kirjastossa lainaamassa kirjallisuutta, niin saat enemmän faktaa.
Faktaa on myöskin se, että tälläkin dietillä voi lihoa, jos proteiinejä vetelee ihan surutta (nimim. kokemusta on). Mutta jos on ylipainoa paljon, niin tuskin heti kykenet liikaa vetämään. (tai tiedä häntä..) Jos syöt ''normaaleja'' määriä, niin älä huolestu. Ja vyötärönauha kertoo nopsasti tuloksista. Oli ne sitten mihin suuntaan vaan.
Muista syödä oikeata rasvaa!!!
Tsemppiä!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-03 12:47:52 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Paikkakunta: Lohja/Helsinki
Muutamakin on valittanut, että jos proteiinia tulee liikaa, nälänhallinta katoaa. Itselläni runsas rasva laskee ruokahalua merkittäväksi, esim. majoneesisalaatti alkuruoaksi, niin ei tule kiusausta syödä pääruokaa tolkuttomasti. Ja muistakaa syödä hitaasti nauttien. Hotkimalla syö helposti liikaa.

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-03 18:31:51 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-12 10:54:17
Viestit: 140
Päätä on särkeny koko päivän..


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-03 19:54:23 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2005-12-08 21:04:24
Viestit: 41
Jaa, että rasvaa lisää. Viittaan Mirkan kirjoitukseen tässä, en näet osaa tehdä vielä tota lainausta. Hamuilinkin käteeni kaupassa majoneesipurkkia, josta ajattelin tehdä kaalin kanssa salaattia. Mies kehotti katsomaan rasvat (85g/100g) :? , pyöritteli silmiään ja kysyi, että mille hiton massanhankintakuurille olen oikein alkanut. No jäi se purkki sinne kaupan hyllylle, kun nosti entinen rasvakammo päätänsä. Joku päivä se sieltä kyllä kyytiin lähtee :wink: . Ja hitsi mä näytän sille, että tää homma toimii.
Olo on näin kolmantena päivänä kohtalaisen ok. Lenkillä jalat tuntuivat menevän tosi helposti maitohapoille, joten hölköttely oli armotonta työtä.
Syönytkin olen kyllä aika runsaasti yli aiemmin suunnittelemani, sillä ajattelin pysyt 16 prodex kasarissa (yht. 1280kal).


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-04 06:32:36 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-12 10:54:17
Viestit: 140
Voisko joku kommentoida pääseekö näillä eväillä induktioon vai onko liikaa hiilaria:

http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?t=12876


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-04 14:19:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-10-07 15:27:40
Viestit: 551
Induktiota on takana joulukuun 14. päivästä ja uuden vuoden päivän hallitun repsahduksen jälkeen palailin ruotuun maanantaina. Olen lisännyt rasvaa joulukuun induktiopäiviin verrattuna aika paljon, mutta paino putoaa nopeammin. Onhan sitä tullut luettua täältä monestikin että "rasvaa surutta" ja kuinka tärkeää rasva on, mutta omasta mielestäni olen lorotellut sitä liikaakin, kun yhtenä päivänä erehdyin laskemaan kalorit päivästäni. Kai se on niin ettei joitain juttuja osaa uskoa ennenkun itse kokeilee. Eli enemmän rasvaa -> enemmän laihtumista. Proteiinin määrää en ole laskenut mutta sitä menee melkoisen vähän ja hiilareita tietenkin se alle 20 päivässä. Olo on mitä mahtavin!


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 90 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)