karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 07:41:21

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 90 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-03 12:47:52 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Paikkakunta: Lohja/Helsinki
Muutamakin on valittanut, että jos proteiinia tulee liikaa, nälänhallinta katoaa. Itselläni runsas rasva laskee ruokahalua merkittäväksi, esim. majoneesisalaatti alkuruoaksi, niin ei tule kiusausta syödä pääruokaa tolkuttomasti. Ja muistakaa syödä hitaasti nauttien. Hotkimalla syö helposti liikaa.

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-03 18:31:51 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-12 10:54:17
Viestit: 140
Päätä on särkeny koko päivän..


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-03 19:54:23 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2005-12-08 21:04:24
Viestit: 41
Jaa, että rasvaa lisää. Viittaan Mirkan kirjoitukseen tässä, en näet osaa tehdä vielä tota lainausta. Hamuilinkin käteeni kaupassa majoneesipurkkia, josta ajattelin tehdä kaalin kanssa salaattia. Mies kehotti katsomaan rasvat (85g/100g) :? , pyöritteli silmiään ja kysyi, että mille hiton massanhankintakuurille olen oikein alkanut. No jäi se purkki sinne kaupan hyllylle, kun nosti entinen rasvakammo päätänsä. Joku päivä se sieltä kyllä kyytiin lähtee :wink: . Ja hitsi mä näytän sille, että tää homma toimii.
Olo on näin kolmantena päivänä kohtalaisen ok. Lenkillä jalat tuntuivat menevän tosi helposti maitohapoille, joten hölköttely oli armotonta työtä.
Syönytkin olen kyllä aika runsaasti yli aiemmin suunnittelemani, sillä ajattelin pysyt 16 prodex kasarissa (yht. 1280kal).


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-04 06:32:36 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-12 10:54:17
Viestit: 140
Voisko joku kommentoida pääseekö näillä eväillä induktioon vai onko liikaa hiilaria:

http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?t=12876


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-04 14:19:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-10-07 15:27:40
Viestit: 551
Induktiota on takana joulukuun 14. päivästä ja uuden vuoden päivän hallitun repsahduksen jälkeen palailin ruotuun maanantaina. Olen lisännyt rasvaa joulukuun induktiopäiviin verrattuna aika paljon, mutta paino putoaa nopeammin. Onhan sitä tullut luettua täältä monestikin että "rasvaa surutta" ja kuinka tärkeää rasva on, mutta omasta mielestäni olen lorotellut sitä liikaakin, kun yhtenä päivänä erehdyin laskemaan kalorit päivästäni. Kai se on niin ettei joitain juttuja osaa uskoa ennenkun itse kokeilee. Eli enemmän rasvaa -> enemmän laihtumista. Proteiinin määrää en ole laskenut mutta sitä menee melkoisen vähän ja hiilareita tietenkin se alle 20 päivässä. Olo on mitä mahtavin!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-04 18:43:50 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-05-19 16:06:48
Viestit: 161
Paikkakunta: Ranska
Mulla on nyt toinen paiva induktiota meneillaan. Olo on tosi hyva. Ei mitaan ongelmia. Tuntuu etta aivot kay ihan ylikierroksilla. Vaivun helposti ajatuksiin, koska niita ajatuksia on paljon. :D Henkisesti loytyy energiaa vaikka milla mitalla.

Fyysisesti on muuten hyva olo, mutta esim. portaita noustessa menee lihakset hapoille ja tulee yhtakki sellanen olo et jalka ei enaa nouse.

Oon syonyt mm. rasvaista possua, munia, manteleita, salaattia, tomaattia, hillitysti rahkaa... ja ruoanlaitossa kayttanyt oikeaa voita ja kermaa. Valilla tulee makeanhimo ruoan jalkeen, mutta vain ajatusasteella, koska joululoman aikana tuli tavaksi syoda vahan makeaa ruoan jalkeen. Keho tuntuu olevan varsin tyytyvainen tahan sapuskaan. :)

Tosin yks pieni negatiivinen juttu: ruoan jalkeen kiertaa mahassa ikavasti. Taman huomasin silloinkin kun karppauksen ekaa kertaa aloitin, vaikka silloin en aloittanut induktiolla. Johtuisko vaan siita et vatsa on tottunut toisenlaiseen sapuskaan? Toivottavasti loppuu ajan myota.

Saako kahvia juoda induktion aikana? Mun on pakko juoda vahintaanki se yks kupillinen aamulla. Koska pelkastaan sen poisjattaminen aiheuttaa mulle paansarkya. Tarkoituksena kylla yrittaa siita muutenki irti mut ei ihan just nyt...


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-05 18:54:07 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-05-19 16:06:48
Viestit: 161
Paikkakunta: Ranska
Mites muiden induktio sujuu? Mulla nyt kolmas paiva, ja tietenkin ku eilen hehkutin kuinka hyva on olla niin heti illalla tuli kamala olo joka on jatkunu tanaankin... ihan epatodellinen olo, ja paata meinaa sarkea. Tanaan tuntu etta lounas ei tayttanyt. Oon ehka syonyt liikaa proteiinia. Ostin sit kaupasta manteleita ja niita popsiessa tuli parempi ja taydempi olo.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-05 19:53:06 
Poissa
Vastarannan karppi
Vastarannan karppi
Avatar

Liittynyt: 2004-08-19 09:11:38
Viestit: 7550
Paikkakunta: Ulvila
Pääosin induktion hiilaritasolla nyt eletty 1 v 4 kk ja olo on aivan loistava.

Kuntosalilla kuten luonnossaliikkumisessakaan ei ole koko aikana ollut minkäänlaisia jaksamisongelmia, liikuntamäärien vaihdellessa tunnista kolmeen tuntiin kerrallaan. "Vaellusreissuilla" on tullut tarvottua jopa useampiakin tunteja hyvin pienillä tauoilla putkeen ilman tarvetta ylimääräisille hiilihydraateille.

_________________
// Einomies - karppi, jo vuodesta 2004 -


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-05 20:10:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-05-08 23:15:56
Viestit: 1739
Neljättä päivää. Kaapeilla ravaaminen on taas loppunut, kun jouduin syöppökierteeseen loppusyksyn sairaalareissun (perunaa ja sokerikiisseliä) takia. Eli siis hyväkarpilta alakarpille.

Loisto olo. Ainoo vaan että alkaa taas näemmä ruokahalu lopahtamaan :lol:
Pitää muistuttaa itteänsä että vois syödäkin välillä. Ton imetyksen takia olis kiva pitää ne kalorit kumminkin semmosella tasolla että ei meijeri pistä hanskoja naulaan.

_________________
Then there will be cake.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-05 23:56:12 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-05-19 16:06:48
Viestit: 161
Paikkakunta: Ranska
FreakyBoo kirjoitti:
Ainoo vaan että alkaa taas näemmä ruokahalu lopahtamaan :lol:
Pitää muistuttaa itteänsä että vois syödäkin välillä.


Mulla oli kans nyt ennen illallista sellanen olo etta ei oo ollenkaan nalka. En sitten oikein tiennyt etta pitaisko olla syomatta vai syoda. Soin kuitenkin, ja sen jalkeen napostelin manteleita... :oops:

Osaako joku sanoa, voiko aterian suruttaa jattaa valista jos ei ole nalka, nain induktiovaiheessa?


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-06 00:16:15 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-03-25 21:28:23
Viestit: 3519
Paikkakunta: Maaplaneetta
Laitanpas tänne nyt tämän ateriamatriisin luettavaksi. Jos siitä olisi muillekin hyötyä.

Ja Intiaani: älä jätä aterioita väliin. Muuten kehosi luulee, että nyt on koittaneet nälkävuodet ja alkaa peloissaan pitämään "jenkkakahvoista" kiinni! Eli niistä varastorasvoista, mistä haluttaisiin päästä eroon. Mieluummin jätä napostelut pois. Ja muista juoda paljon vettä/vissyä.

Viisaammat korjatkoot, jos olen väärää tietoa jakanut.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-06 09:57:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-05-19 20:41:53
Viestit: 899
Paikkakunta: Oulu
Hyväkarpilla oltu helmikuusta 2004. Nyt kokeilen oikeasstaan ensimmäistä kertaa mitä kunnon alle 20g induktio tekee minulle. Ihan hyvin menee, induktio aloitettu 2.1. Ainut että kipulääkkeet silti väsyttävät. Jonkin verran tekisi mieli suklaata, mutta ei ole ollut tarvetta vielä syödä palaakaan.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-06 10:35:19 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2006-01-03 18:12:28
Viestit: 137
Mulla alkaa viides päivä ja hyvältä tuntuu. Ei ongelmia eikä mielitekoja. Tämä taitaa olla mun juttu! 1,5 kg on paino tullut alas. Olen ollut aika tiukalla linjalla, kaikki hiilarit kaalista ja salaatista sekä kahvimaidosta. Lisäksi joitain satunnaisia oliiveja on salaatin sekaan tullut.
Ei kai manteleita ole hyvä syödä induktiovaiheen aikana?


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-06 11:17:22 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-12 10:54:17
Viestit: 140
Mullakin jäi eilen iltapala väliin.. päivällisen jälkeen käytiin ekstrapitkä lenkki koiran kanssa ja lenkillä tuntui välillä jopa siltä että nälättää. Kotiin tultua olin kuitenki sen verran naatti että kun tuli iltapalan aika, mä olin jo unten mailla sohvalla enkä jaksanu nousta syömään.

Ruokahalu alkaa muutenki vähetä pikkuhiljaa, sinänsä ihan hyvä asia.

Kävin tuolla liikuntaosiossa lueskelemassa että voisko hiihtämisen jälkeen ottaa vähän palautusjuomaa. Mutta päätin että otan, koska mun palarissa on hiilaria 4.4g/100g, joten yhden annoksen hiilarimäärä on siinä yhden pinnassa, eli hyvin vielä pysyy muidenki syömisten kanssa ketoosissa vaikka tuota ottaiski.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-06 11:34:36 
Poissa
tuskakarppi
tuskakarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-11-10 18:28:53
Viestit: 1020
Paikkakunta: Jämsä
No nyt se pahoinvointiaalto iski oikein kunnolla, induktiota kestänyt 6 päivää. aika kauan meni tuohon oloon.
Tein varmaan kanssa virheen, mutta otin pikalääkkeeksi ecuadoria 14g. sitten pystyin syömään tuon lounaan.
tosi rasvaista siansivua käristetynä. lihaa varmaan ainoastaan tuossa noin 10 %. ihanaa cantadour piparjuurituorejuuston kanssa. :oops:

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-06 12:21:56 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2006-01-05 15:35:29
Viestit: 47
Näillä olis nyt vasta toinen kunnollinen induktiovaiheen päivä käynnissä ja itseasiassa me ei olla kyllä huomattu mitään oireita, mut eipä niitä kaiklle tulekkaan.. ihmettelin sellasta kun eilisestä paino oli noussu 200g?? syötiin kyllä aika myöhään kaali-jauheliha loota.. voiskohan johtua siitä??

_________________
Kuva


Nauru on paras naamari, sillä itkeminenhän on merkki vahvuudesta ;)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-06 12:36:00 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2005-10-09 14:41:43
Viestit: 85
Mulla toi induktio ei ole vieläkään oikein alkanut. :? Olen kyläillyt joka päivä ja koittanut syödä kohteliaasti hieman mitä tarjolla on, valita mahd. karpisti ja kertoilla miten syön tästä lähtien. Joka päivään on mahtunut yhtä sun toista epäkarppia ja sen myötä repeillyt mutustelemaan vaikka muutaman karkin (hyihyi). Kuitenkin olen tainnut olla kohtalaisesti ketoosissa (ei ole oikein nälkä, paino laskee hiljakseen, henki löyhkää jne). Ehkä joulusyöminkien jälkeen ketoosiin humpsahtaa pienemmälläkin vaivalla... Mut pitäisi ryhdistäytyä.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-06 12:39:01 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-03-01 09:10:08
Viestit: 105
Paikkakunta: Espoo
Ei kannata joka hetki käydä punnitsemassa. Ota vaikka tavaksi kerran viikossa ja aina samaan aikaan päivästä. 200g ja suurempaakin vaihtelua tapahtuu päivittäin riippuen siitä kuinka on ruokaa ja juomaa mahassa. Joskus suolainen ruokakin nostaa hetkellisesti painoa, mutta laskee nopeasti kun suola poistuu.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-06 12:51:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-11-14 14:03:42
Viestit: 1906
Paikkakunta: Nurmijärvi
Jep, olen samaa mieltä Jose:n kanssa, itse meinasin saada hermoromahduksen jokapäiväisestä vaakavierailusta. Nyt käyn kerran viikossa, samana viikonpäivänä (=perjantai) ja aamulla, joka on vertailukelpoinen painon muutoksiin.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-06 14:31:37 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2005-12-28 12:21:53
Viestit: 5
aloitin viimenen päivä viime vuonna. Painoa on tippunut 3 kiloa ja vyötäröstä hävinnyt saman verran. Nestettä en muista juoda eli päivässä tulee ehkä juotua 3 lasia limpsaa eikä sitten muuta. Olo on ollut hyvä kokoajan ja miehenikin innostui ja aloitti eilen :D Pudotettavaa minulle ei ollut kuin 6 kiloa joten tästä taitaa tulla todella helppoa

muoks. pieni vilu on kyllä kokoajan mutta se vissiin kuuluu asiaan?


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 90 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)