karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-18 05:45:04

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 130 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Hei apua!
ViestiLähetetty: 2022-09-24 08:16:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
ssydis kirjoitti:
Olen täysin sekaisin että mitä mun pitäisi tämän ruokavalion kanssa tehdä, joskus tuntuu että rupeen vetää taas pelkkää Nutrilettia, joskus että jatkan karppausta ja joskus että vaihdan perus VT:seen. Ja tämä pyörä pyörii päässä kuin hedelmäpeli.

Olen mä hirvittävä läski. Oksettaa katsoa itteään peilistä, olen jopa peittänyt eteisessä olevan kokovartalopeilin kun aina yläkerrasta tullessa siitä itseni nään. Nyt ei mahdu edes mitkään kengät enää jalkaan, olen niin turvoksissa kuin elefantti, mieheni kengätkö pitäisi siis pistää kun terapiaan lähden?!?! :roll:

Tuntuu niin hirveeltä tämä painotaakka, en pysty ajattelemaan enää mitenkään edes vähänkään järkevästi, itkettää vaan kokoajan. Miten ihmisellä voi olla näin huono olla itsensä kanssa...

hei kato tänne ja yhdistä vhh kalorirajoitus ja nutraus ja johan lähtee.
https://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=8&t=6537&p=2454893#p2454893

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hei apua!
ViestiLähetetty: 2022-09-26 03:07:03 
Poissa
Ruokakarppi
Ruokakarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-03-28 18:09:47
Viestit: 7160
Ei ole kovinkaan järkevää suositella kenellekkään nutrausta ja kalorivajetta suoraan. Moni (varsinkin aloittajat) saavat tällä keinolla väärän kuvan karppauksesta, painon pudotuksesta ja sotkevat kehonsa lopullisesti.
Mekään emme tiedä mitä sinun kehollesi ja aineen vaihdunnalle tulee tapahtumaan, kun lopetat noiden pussien popsimisen.
Noilla pusseilla jos millä on porukka sotkenut metaboliansa kunnolla.

Vielä sen verran, että miksi vastataan 10 vuotta vanhoihin viesteihin

_________________
Kliks--->Ketogeeninen ruokavalio, liikunta, ketoosi ja biohakkerointi.
Kliks-->Jäbän kokkailut, osa II..
Kliks->Jäbän kokkailut, osa I..
Kliks->Instagram täsä


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hei apua!
ViestiLähetetty: 2022-09-26 09:35:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
jäbä kirjoitti:
Ei ole kovinkaan järkevää suositella kenellekkään nutrausta ja kalorivajetta suoraan. Moni (varsinkin aloittajat) saavat tällä keinolla väärän kuvan karppauksesta, painon pudotuksesta ja sotkevat kehonsa lopullisesti.
Mekään emme tiedä mitä sinun kehollesi ja aineen vaihdunnalle tulee tapahtumaan, kun lopetat noiden pussien popsimisen.
Noilla pusseilla jos millä on porukka sotkenut metaboliansa kunnolla.

Vielä sen verran, että miksi vastataan 10 vuotta vanhoihin viesteihin

Huomenta Jäbä

HEI jäbä missä olen suositellut että aloitetaan suoraan?
olen kertonut että: paastot kalorivajeet ja nutrausta ENNEN on hyvä olla muutama päivä tai viikko vhh:lla tai sen tyylisellä dietillä.
Ari kirjoitti:
miksi tämä on ollut alusta asti niin helppoa, ilman mitään huonoa oloa? :-k
pitää olla ensin vhh:lla muutama viikko (ite olin 5 viikkoa kawalla = Kwasniewski: Optimal diet) tai yleensäkin ennen paaston, ison kalorivajeen tai nutrauksen aloittamista.

tässä esim.
https://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=8&t=6537&p=2454893&hilit=ennen#p2454893

no tutkimusten mukaan sen voi kyllä aloittaa ihan suoraan, huono olo on vain pahempi, jos aloittaa suoraan, mutta ensin vhh:ta sitten kun aloittaa se on helpompaa.
ja nuo muut on sinun mielipiteesi ja se on mulle ihan ok.

MUTTA uusin tutkimus näyttö siis viime vuodelta 2021 kertoo aivan ihan muuta... kuin mitä.
mm. kirjoitat metabolian sotkemisesta... aika jännä tuo sinun kommentti kun, tutkimus nimenomaan suosittaa tätä erityisesti niille, (metabolia = aineenvaihdunta) joilla on aineenvaihdunnansairauksia.
Lainaa:
Nykyisen näytön huolellisen järjestelmällisen tarkastelun ja meta-analyysin jälkeen ja ottaen huomioon mahdolliset sivuvaikutukset, VLCKD:tä voidaan suositella tehokkaaksi ruokavaliohoidoksi liikalihavuudesta kärsiville henkilöille, erityisesti potilaille, joilla on vaikea liikalihavuus ja / tai liitännäissairaudet (nivelsairaudet, bariatrisen leikkauksen leikkausta edeltävä aika sekä sydän- ja verisuoni- ja aineenvaihduntasairaudet), jotka tarvitsevat välitöntä ja merkittävää laihtumista

Erittäin vähäkalorinen ketogeeninen ruokavalio = VLCKD
tämäkään ei ole minun pielipide.
lue alla tästä tutkimuksesta
https://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=8&t=6537&p=2454996#p2454996

ai miksi vastaan. no siksi kun osa liikalihavista ajetaan karppilasta pois kertalaakista, eikä heille kerrota kaikkea laihdutus infoa.
karppaus foorumilla on enää muutama rekisteröitynyt käyttäjä päivittäin, suurin osa on vierailijoita, ehkä entisiä karppeja, jotka on ajettu väärällä tavalla laihduttajina pois, kun eivät enää uskalla tänne mitään kirjoittaa.

Tervetuloa mukaan kaikki vanhat ja uudet kävijät =D> , joka foorumilaisen kommentista ei tarvitse välittää.

lue uudelleen mitä ssydis kirjoitti. = "itkettää vaan kokoajan. Miten ihmisellä voi olla näin huono olla itsensä kanssa..."

ssydis on ajettu ulos tai voisko sanoa ei ole tuntenut itseään tervetulleeksi, tämä on harmi [-o<
Kaikki tai suurin osa lihavista hakee vertaistukea, ohjeita ja sitä ei joka paikasta saa.

Ihmiset haluaa laihtua, HEI he haluavat oikeesti VAIN laihtua :idea:

ja siihen Erittäin vähäkalorinen ketogeeninen ruokavalio VLCKD toimii oikein hyvin, kun vain aloittaa ensin vhh:lla

no mistä ne muut tänne osaa: Google haun kautta tänne osataan, eivätkä ne ole karppeja välttämättä.
siis näitä lukee täysin muutkin eikä vaan foorumilaiset. suurin osa on muita. näin näistä uusista tutkimuksista tietää muutkin.
Haluan auttaa ja tuoda sitä toivoa ja uskoa omaan tulevaisuuteen, ohjeita jotka perustuvat tutkimuksiin, eikä olettamuksiin ja joidenkin mielipiteisiin.
ssydis kirjoitti:
Olen täysin sekaisin että mitä mun pitäisi tämän ruokavalion kanssa tehdä, joskus tuntuu että rupeen vetää taas pelkkää Nutrilettia, joskus että jatkan karppausta ja joskus että vaihdan perus VT:seen. Ja tämä pyörä pyörii päässä kuin hedelmäpeli.

Olen mä hirvittävä läski. Oksettaa katsoa itteään peilistä, olen jopa peittänyt eteisessä olevan kokovartalopeilin kun aina yläkerrasta tullessa siitä itseni nään. Nyt ei mahdu edes mitkään kengät enää jalkaan, olen niin turvoksissa kuin elefantti, mieheni kengätkö pitäisi siis pistää kun terapiaan lähden?!?! :roll:

Tuntuu niin hirveeltä tämä painotaakka, en pysty ajattelemaan enää mitenkään edes vähänkään järkevästi, itkettää vaan kokoajan. Miten ihmisellä voi olla näin huono olla itsensä kanssa...


siksi nostin tämän avun pyynnön ylös.

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hei apua!
ViestiLähetetty: 2022-09-26 17:06:27 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Liittynyt: 2005-04-12 07:05:10
Viestit: 14387
Paikkakunta: Imatra
Sillo ku miula alko kilppari oireilee toden teol, ni lyhyes ajas paino nous ennätyslukemii, ja en myöskää ollu muuttanu syömisiäni. Ja kyllä, jotkut lääkkeetki voi sen tehdä...sekin on nähty.

_________________
Karppi, since 2005 :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hei apua!
ViestiLähetetty: 2022-09-28 13:26:37 
Poissa
Ruokakarppi
Ruokakarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-03-28 18:09:47
Viestit: 7160
Niin, en tarkoittanut tätä henkilökohtaisesti mutta en näe kovinkaan järkeväksi suositella pussidiettejä tai kalorivajetta varsinkaan aloittelijoille tai sitten muillekkaan.
Painoa voi pudottaa myös terveellisellä tavalla ja en näe pussikeittojen kuuluvan tähän. VHH ei ole pikajuoksu, vaan ennemminkin pitkänmatkan juoksu. On huomattavasti parempi rakentaa terveellinen ja kestävä pohja, jolloin voi ja monesti painokin putoaa siinä samalla.
Kehon kemikaalikuormittaminen tai suuri kalorivaje ei mielestäni ole kestävää kehitystä, varsinkin kun halutaan pysyä terveenä pidemmän aikaa.

Jos sinun pitäisi ajaa helsingistä ouluun bensa käyttöisellä autolla, niin tuskin tankkaisit siihen kahta litraa dieseliä

Tutkimuksista sen verran, että niillä ei nykyisin ole välttämättä suurtakaan arvoa, riippuen kuka tutkimuksen rahoittaa ja suorittaa. Kuitenkaan yritykselle epäedullisia tutkimuksia ei tarvitse julkaista tai niistä voidaan julkaista vain osa.

Kommentoiminen minun osaltani päättyy tähän.
Mukavaa syksyä

_________________
Kliks--->Ketogeeninen ruokavalio, liikunta, ketoosi ja biohakkerointi.
Kliks-->Jäbän kokkailut, osa II..
Kliks->Jäbän kokkailut, osa I..
Kliks->Instagram täsä


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hei apua!
ViestiLähetetty: 2022-10-04 15:09:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2018-12-02 16:19:49
Viestit: 1390
Joo, pussikeittojen ongelma yleissuosituksena on erityisesti se, että niiden avulla ei ole mahdollista oppia mitään uutta kestävää elämäntapaa. Minusta niiden keskeiset käyttökohteet ovat
1) Kokeneet painoaan vahtivat, siis elämäntapaosasto on jo hallussa
2) Pikalaihdutus esim. ennen lääketieteellistä operaatiota.

_________________
Pajunköysi on epäterveellinen ja epäeettinen ruoka-aine.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hei apua!
ViestiLähetetty: 2022-10-06 05:36:21 
Paikalla
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-03 10:55:56
Viestit: 26299
Jos olisi pakko jostain syystä olla tuollaisella kalorivajeella, niin pussikeitto olisi kyllä viimeinen p*a mitä kehooni tankkaisin. Kukin omalleen tekee toki mitä haluaa, mutta karppaussivustolle sillä ei taida olla mitään asiaa.

_________________
A wise man never knows all. Only fools know everything. (Afrikkalainen sanonta)
"Viisaat etsivät totuutta, mutta hölmöt luulevat löytäneensä sen.” (Napoleon)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hei apua!
ViestiLähetetty: 2022-10-06 07:14:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
Ooo kirjoitti:
Jos olisi pakko jostain syystä olla tuollaisella kalorivajeella, niin pussikeitto olisi kyllä viimeinen p*a mitä kehooni tankkaisin. Kukin omalleen tekee toki mitä haluaa, mutta karppaussivustolle sillä ei taida olla mitään asiaa.

Huomenta
Jos tarkoitat että sensuuri kieltää pussi keskustelut ja kokemukset.
koska pussittelu ei ole karppausta.
sitä keskustelua EI OLE KIELLETTY, niin kuin ei ole montaa muutakaan asiaa tällä foorumilla.

tällä foorumilla saa kaikki kukat kukkia ja kukka asetelmat, sota keskustelut, lääke keskustelu, monet monet harrastukset, mieliala ongelmat, kaikki terveys asiat, uutis ruodinta. työpaikka ongelmat, urheilu harrastukset. tv sarja keskustelu. iltapäivä lehti keskustelu. korona keskustelut, rokotusasiat, NATO keskustelu, tutkimus keskustelu. jopa politiikka ja pakolaisasiat. kaikki on sallittu. ihan vapaasti.
niin ja moni moni muukin asia. sinunkin mielipide on ihan hyvä ja ihan sallittu. mutta keskustelua ei ole kielletty niin kuin arvelet.
kaikki ed. on sallittu ja kuuluu vapaaseen keskusteluun, nimenomaan täällä karppaussivustolla vaikka ne ei liity mitenkään karppaukseen. =D>

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hei apua!
ViestiLähetetty: 2022-10-07 09:31:59 
Paikalla
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-03 10:55:56
Viestit: 26299
Tämä kun kuitenkin on osiossa "yleinen KARPPAUSkeskustelu", niin sen ehkä pitäisi jo kertoa jotain. Toisaalta some taitaa olla täynnä näitä samanoloisia.
"Mitä reittiä kannattaa pyöräillä Jyväskylään?"
"Aja autolla Keuruulle!"

_________________
A wise man never knows all. Only fools know everything. (Afrikkalainen sanonta)
"Viisaat etsivät totuutta, mutta hölmöt luulevat löytäneensä sen.” (Napoleon)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hei apua!
ViestiLähetetty: 2023-10-16 02:10:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-08-13 12:47:45
Viestit: 884
Paikkakunta: E-Suomi
No johan on. Miten syöt ja oletko pätkäpaastoillut? Makrot miten?
Joskus voi lisämunuaisestakin johtua äkilliset muutokset...

_________________
En enää ketoile enkä karppaile


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 130 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)