karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 07:29:53

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2021-04-11 13:06:35 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2008-11-23 18:15:42
Viestit: 143
Hermo menee :x :x :x en vaan löydä haullakaan täältä mitään IBS:stä ja ketogeenisestä ruokavaliosta. Esim. mitä suositellaan ja mitä ei suositella syötäväksi :?:
Onko jollakulla sivustolla olevista ko. vaivaa? Miten toivuttu yms.

Auttakee [-o< [-o< [-o< [-o<


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2021-04-14 18:19:17 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2019-07-14 23:07:05
Viestit: 59
No ei mulla mitään diagnoosia ole ja sen myötä listaa sopivista aineista, mut perusasioita on vältellä FODMAP-hiilareita ja viljoja, etenkin ruista. Varmaan jokaisella on vähän hlökoht mitkä sopii ja mitkä ei. Tilanne voi myös elää ja muuttua, huonompaan tai toivottavasti parempaan, ajoittain tai esim ruokavalion avulla. Siis jos vatsa on ollut pidempään hyvä, niin se voi sietää silloin tällöin pieniä määriä ärsykkeitä. Ja sit reagointi voi taas alkaa, jos kuorma on liian suuri tai jatkuva... ni ota nyt sit siitä selvää :D Että kyllä se on vaan kokeilemalla mentävä. Muista syödä tarpeeksi rasvaa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2021-04-15 06:36:30 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93462
Minulla oli ennen karppauksen aloittamista sekä refluksi, että IBS. Muutamassa kuukaudessa menivät remissioon. Välttelen viljoja ja vastaavia tärkkelyksiä, alussa myös perunaa, mitä syön nykyään, mutta vähemmän kuin ennen. Siemenöljyjä, sokereita ja makeutusaineita välttelen, mutta jos haluan sortua makeaan, käytän panimosokeria eli rypälesokeria. Se IBS vain hiipi pois oirerepertuaarista.
Alussa söin vain maanpäällisiä kasviksia, nykyään melkolailla juureksiakin. Hedelmiä erittäin harvoin.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2022-01-20 10:30:53 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Liittynyt: 2005-04-12 07:05:10
Viestit: 14387
Paikkakunta: Imatra
Miula on myös refluksi ja IBS, ja olen yrittänyt löytää oikeeta tapaa syödä. Gluteeniton olen ollut vuosia. Sappirakko kivinee on leikattu viime toukokuussa, ja sen jälkeen on ollu vaikeeta löytää itelle sopivia ruoka-aineita.
Annoskokoja jouduin pienentämää rajusti, ja no, nyt olen joutunut syömään pieniä aterioita monta päivässä. Enää ei ainakaan nyt onnistu isot ateriat. [-X

_________________
Karppi, since 2005 :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2022-01-21 05:44:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
santra-katriina kirjoitti:
Hermo menee :x :x :x en vaan löydä haullakaan täältä mitään IBS:stä ja ketogeenisestä ruokavaliosta. Esim. mitä suositellaan ja mitä ei suositella syötäväksi :?:
Onko jollakulla sivustolla olevista ko. vaivaa? Miten toivuttu yms.

Auttakee [-o< [-o< [-o< [-o<

Huomenta
50 vuotta IBS:stä = ripulista kärsineeä löysin syyn.
tämä ei tarkoita että sinulla olisi sama mutta.
ripulit ym. suolioireet loppu kuin seinään.
selvittelyyn meni 16 vuotta.
https://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=8&t=6537&start=1240#p2405124

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2023-08-18 17:49:45 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Liittynyt: 2005-04-12 07:05:10
Viestit: 14387
Paikkakunta: Imatra
Mie sain tällä miun IBS ja refluksin remissioo. Kumpaaki välillä ollu, mut huomattavasti lievempänä, mitä joskus oli. Ja joo, en pysty syömää montaa ateriaa päiväs, enkä varsinkaa aamulla syö mitää, ainoastaa kahvi voilla ja kermalla. Sitte vasta iltapäivästä kun pääsen töistä kotiin.
Et joo, tää käänty saman tien pätkiksen tai oikeestaa warriorin puolelle, mut en valita, näi on hyvä.

_________________
Karppi, since 2005 :)


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: AhrefsBot ja 22 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)