karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-19 06:17:30

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 99 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2018-10-18 11:54:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2018-06-05 15:08:11
Viestit: 1204
Paikallisessa K-kaupassa myydään Pirkka-kuohukermaa puolen litran tölkissä, joka maksaa noin 2 euroa.

_________________
ME-tauti (G93.3)
Kilpirauhasen autoimmuunitulehdus((E06.3))


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-10-18 12:08:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
vanha karppu kirjoitti:
Paikallisessa K-kaupassa myydään Pirkka-kuohukermaa puolen litran tölkissä, joka maksaa noin 2 euroa.


Sisältää KARRAGEENIA, joka on karsinogeeni ja muistaakseni myös vahingoittaa suolinukkaa. Tuotetiedot (nettisivulta):
korkeassa lämpötilassa pastöroitu KERMA, stabilointiaine (E407).

(Kelvolliset kuohukermat ovat Maitokolmion ja Arla-Ingmanin, niissä ei ole karrageenia. Valiolla taisi olla jotain karrageenittomia myös, mutta en itse käytä kun vähälaktoosiset ja laktoosittomat pistävät vatsan sekaisin ja ainakin Valion luomu on vähälaktoosinen.)

Pyydän anteeksi kommenttiani, mutta se ei kyllä liity mitenkään diagnoosiisi. Ellet jostain tekstistäni ole varma mitä tarkoitin, kysy! Olen tehnyt vaikka kuinka monta kertaa itse netissä asperger-testejä koska minussa on monia asperger-kirjon piirteitä (mutta ei tarpeeksi jotta olisin "oikeasti" sitä) ja tässä kohtaa se olennainen on tämä: Mieleni toimii kielen suhteen TÄYSIN kirjaimellisesti, eli minun teksteissäni ei OLE mitään rivienvälejä, joihin voisi omia arvauksiaan projisoida. En koskaan kiertele, kaartele tai vihjaile, vaan kaikki mitä kirjoitan on juuri niin kuin kirjoitan. Jos haluaisin halventaa, kirjoittaisin "Minusta on halveksittavaa jos..." Ellen ole noin kirjoittanut, en ole halveksintaa myöskään kirjoittaessani tuntenut.

Samankaltaisesti kommentoin aina, kun kyseessä on ennakkoluulo eikä kokeilu ja sillä ei ole mitään väliä keneltä/millaiselta ihmiseltä ennakkoluulo on peräisin. Kokemus kylmästä voista vuosien takaa ei mitenkään voi kertoa mitään siitä, miltä voissa paistettu lämmin ruoka maistuu nykyhetkessä, maalaisjärkeä minä vaan peräänkuulutan.

"Aikuismainen" viittasi siihen, että nimenomaan lapsuudessa on tyypillistä suhtautua epäröiden uusiin ruoka-aineisiin ja se on tavallaan lapsille luonnollistakin. Minusta jostain kieltäytyminen vaikka ei ole sitä koskaan edes kokeillut (poislukien teolliset "ruuat") ei nyt vaan ole yhtään keneltäkään - vaikkapa minultakaan jos sellaista teen - järkevää aikuista käytöstä. Ja sillä ei ole MITÄÄN tekemistä kenenkään neurotyypillisyyden tai epätyypillisyyden kanssa.

Itse kokkaan 10-15 minuutissa ruuan yhdelle hengelle seuraavasti:
Pannulle voi-oliiviöljyseokseen (tulee sopiva paistolämpötila) sulamaan pakkasesta jotain lihaa, esim. saksanhirvikäristystä. Sillä aikaa kun se sulaa, pilkon sipulin pieneksi. Sitten heitän sen pannulle sekaan. Sipulin kypsyessä lihan kera pilkon jotain muuta - yleensä punakaalia - ja sitten heitän senkin sinne pannulle sekaan. Lisäksi suolaa, mausteita ja viimeistely kuohukermalla (karrageenittomalla!) ja mahdollisesti juustonviipaleilla lopuksi. Kyytipoikana lasi kefiiriä ja pätkä kurkkua tai jonkin verran hapankaalia.

(Ja tuo pakkasesta otettu liha voisi yhtä hyvin olla tuore jauheliha. Lisäaineeton sellainen luonnollisesti.)

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-10-18 12:26:25 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93648
Lainaa:
Ainoa naiiviuden osoitukseni tässä ketjussa on mielestäni se, että erehdyin kertomaan diagnoosini Mad Priden rohkaisemana. Aion ottaa tästä tapauksesta aikuismaisesti opikseni vetäytyen takaisin ahtaaseen, pimeään ja yksinäiseen kaappiini. :(


Itseään voi sääliä ajoittain, kunhan ei tule tavaksi. Täällä karppilassa kuulee suoraa puhetta, mutta saa myös myötätuntoa.

Jos haluat uskoa virallisterveellisiin rasvakokeisiin, niin se on oma valintasi.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-10-18 12:46:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-19 09:38:52
Viestit: 3371
Mä vähän mietin et onkohan sinteillä nykyisin vaikeempaa tulla mukaan. Karppilassa on jalostunut monet sellaset jutut mitä ei aiemmin korostettu niin paljoa. Esim. ku ite hyppäsin joukkoon niin moni käytti vielä siemenöljyjä. Käyköhän niin et uudelle tulee liikaa kerralla ja me vaikutetaan fanaattisilta?

On tosi sääli et valtamedia on saanut ihmiset uskomaan noi kaikki höpöjutut. Ja kun uusi yrittää aloittaa niin on tosi vaikeeta luopua vanhoista käsityksistä. Eikä me kommentoijatkaan taideta olla tarpeeksi kärsivällisiä, luen tähän joukkoon erityisesti itseni kun en jaksa useinkaan edes kommentoida.

Eli vanha karppu: täällä moni seuraa todella tiiviisti ihan oikeita ulkomaisia tieteellisiä tutkimuksia. Karppilassa on ihmisiä joilla on luonnontieteellinen ylimmän tason koulutus eli osaavat lukea niitä tutkimuksia tieteellisine käppyröineen ja tilastolaskuineen. Sillä tavalla on jalostunut tietyt jutut mistä ei enää edes keskustella kun kaikki tarpeellinen on jo sanottu. Ehkä löydät vanhoja ketjuja selaamalla näistä asioista keskustelua.
Valtamedia julkaisee tutkimuksia, joita rahoittaa limu-, margariini- ja murofirmat. Valtamedian lehdet hyötyvät siitä itsekin rahallisesti. Siksi lehdissä on väärää tietoa.

Pähkinänkuoressa:
-tyydyttynyt rasva on hyvästä
-liha on tarpeellista
-kanamunat ovat hyvästä
-kolesterolia ei tarvitse pelätä
-rasvan syöntiä ei tarvitse pelätä eikä sitä voi syödä liikaa, jos se on eläimen rasvaa joko eläimen sisältä tai sitten voita tai kermaa

_________________
C-pitoisuudet: keitetty ruusukaali 70,2; mandariini 41; kukkaakaali 51,8 keitetty 33,7; mansikka 45,6; keitetty kesäkurpitsa 16,2; paistettu kaali 24,8; haudutettu lanttu 31; kyssäkaali 52,1; maksa 31; pensasmustikka 15,6


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-10-18 13:20:47 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93648
Minäkin käytin aloittaessani rypsiöljyä voin, kookosöljyn, oliiviöljyn ja avokadoöljyn lisäksi. Sitten oli uhkana voipula jossain välissä ja ostin etnisestä kaupasta gheetä eli kirkastettua voita (oiskohan se susta paremman makuista). Mua pilkattiin silloin, mutta kappas, nykyään aika moni karppilassa kirkastaa itse voinsa tai ostaa kaupasta kirkastettua.

Tämä on vertaistukifoorumi ja täällä milloin yks, milloin toinen loukkaantuu verisesti jostain oikeasta tai kuvitellusta vääryydestä. Itsekin välillä suutahdellut. Mutta jos oikein järjellä ajattelee, niin tämä on sellainen foorumi, missä on hyvin monenlaisia ihmisiä ja sitä monenlaisuutta suvaitaan.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-10-18 14:39:17 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Liittynyt: 2011-05-09 07:17:02
Viestit: 15265
Paikkakunta: Kolmas kivi auringosta
Karppauksen aluksi minäkin käytin rypsi- ja rapsiöljyä (voin, oliiviöljyn ja kookosöljyn lisäksi), koska ne hyväksyttiin ruotsalaisessa LCHF-karppaustyylissä. Sitten kun huomasin, että aina niiden käytön jälkeen tuli ikäviä vaikutuksia, kuten mahakipua, nivelkipua ja mahan turvotusta, niin tein itselläni ihmiskokeita. Huomasin, että kun jätin rypsärit syömättä, voin paljon paremmin.

Täällä karppilassa hyväksytään ihmiset ihmisinä. Meitä on täällä monenlaisia, erilaisia, voimakkaita persoonia, ja itsekin olen änkyrä, myönnän sen, joten huomaan että usein voisin kirjoittaa pehmeämminkin, mutta kiireessä tulee kipakkaa tekstiä.

Ruoanlaitosta: olen niitä, jotka eivät oikein saa tehtyä yksinkertaistakaan ruokaa kauhean nopeasti. Tai itselleni voin tehdä vaikka joka päivä samaa ruokaa, kypsentää rasvaisen lihankötkäleen, eikä siinä mene kauan, mutta koska teen ruokaa kahdelle, eikä se toinen ole karnivoori, niin "joudun" (ihan itse olen tähän ruoanlaittoon suostunut) venymään ja laittamaan monimutkaisempia ruokia kuin muuten laittaisin.

Minulla menee usein kaikkineen 1,5 tuntia valmistelusta jälkien siivoamiseen. Se on omasta mielestäni aivan liikaa päivästä, joten pyrin tekemään niin isoja satseja, että ruokaa riittää useammalle päivälle, eikä tarvitse ihan joka päivä seistä hellan ääressä. Usein laitan osan pakkaseen, ja sieltä on sitten helppo ottaa sulamaan ruokaa niinä päivinä, kun ei ole aikaa alkaa kokkailla.

Arkisin pärjäämme aamulla pelkällä voimakahvilla, lounaaksi eilisen päivän pääruokaa ja illalla se uusi ruoka. Arkisin laitan siis ruokaa maksimissaan kerran päivässä. Viikonloppuisin syömme runsaat aamiaiset tuon lisäksi.

_________________
Vuodesta 2011
Ihmiseläimen lajinmukainen ruokavalio
En ole vielä pudonnut.

Once you have been taught to think, it's hard to stop.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-10-18 14:45:09 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47636
Paikkakunta: HomeSweetHome
Erfis kirjoitti:
Pähkinänkuoressa:
-tyydyttynyt rasva on hyvästä
-liha on tarpeellista
-kanamunat ovat hyvästä
-kolesterolia ei tarvitse pelätä
-rasvan syöntiä ei tarvitse pelätä eikä sitä voi syödä liikaa, jos se on eläimen rasvaa joko eläimen sisältä tai sitten voita tai kermaa

Hyvä pähkinänkuorellinen oli se.
Tuossa ovat ne kulmakivet, joille karppilassa löytää tiedeperusteita, kunhan jaksaa kaivaa.

Se mihin lopulta uskoo mediassa tai muualla, vaatii joku vain uskoa tai sitten asioiden kaivelua loppuun asti,
Tosiaisioiden löytäminen on kovin hankalaa ilman tutkimustulosten läpikäyntiä - joka on hankalaa sekin.
Kaikenlaista väitetään, eikä äänen kovuus tai toistao ole mikään tae asian oikeellisuudesta.
Valitettavasti.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-10-18 14:56:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-05 17:08:09
Viestit: 17931
Kärsivällisyyttä...karppauksen alussa menee aikaa ruoanlaittoon, suunnitteluun ja tiedon etsimiseen.
Kyllä muakin välillä kypsyttää ikuinen ruoankantaminen ja -laitto, mutta kun se kompensoi terveyttä, niin jaksan sitä tehdä.
Ja toisaalta on turha mitata aikaa mitä menee kullakin ruoanlaittoon, joku harrastaa ruoanlaittoa joku toinen ei. Jokaisella on omat tavat toimia.

_________________
Paluu Luontoon! Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-10-18 15:39:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Kun ihminen tulee tänne ja haluaa apua ja neuvoja, niin mepä suuressa kaikkitietävyydessämme ammumme tykillä suoraan päin naamaa.

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-10-18 15:57:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2018-06-05 15:08:11
Viestit: 1204
Toisinsyöjä kirjoitti:
Kieltäytyminen (--) ei nyt vaan ole järkevää aikuista käytöstä. (--) maalaisjärkeä minä vaan peräänkuulutan.
Jatkat sitten asiattomalla linjalla, vaikka pyysin nimenomaan, että keskustelussa vältettäisiin pejoratiivisia ilmauksia ja vihjauksia. Vai oletko ihan tosissasi sitä mieltä, että imloittamalla viestissäsi peräänkuuluttavasi maalaisjärkeä et milllään muotoa vihjaaa siihen, että koet minulta puuttuvan maalaisjärkeä? (Lukuohje: edellinen lause ei ollut veetuilua vaan aito kysymys, jonka motiivina on oppia muiden ihmisten ajattelutapoja.)

Toisinsyöjä kirjoitti:
En koskaan kiertele, kaartele tai vihjaile, vaan kaikki mitä kirjoitan juuri niin kuin kirjoitan.

Tuo on hyvä lähtökohta ja toivon, että soveltaisit tuota periaatetta myös tekstien lukemiseen. Tällä viittaan alla lainaamiini kohtiin.

Toisinsyöjä kirjoitti:
Kokemus kylmästä voista vuosien takaa ei mitenkään voi kertoa mitään siitä, miltä voissa paistettu lämmin ruoka maistuu nykyhetkessä.

Yritin vääntää edellisessä viestissäni rautalangasta, etten ole väittänyt, että kokemus kylmästä voista vuosien takaa voisi kertoa mitään siitä, miltä voissa paistettu lämmin ruoka maistuu nykyhetkessä. Hyppäsit varmaankin vahingossa osan viestini tekstistä yli tai sitten unohdit sen heti luettuasi. En nimittäin väittänyt missään vaiheessa, että minulla olisi kokemusta siitä, miltä voissa paistettu ruoka maistuu! Päin vastoin yritin jopa kertoa, ettei minulla ole tällaista kokemusta, vaan kyseessä on minulle tuntematon asia, mutta ilmeisesti epäonnistuin.

Toisinsyöjä kirjoitti:
jostain kieltäytyminen vaikka ei ole sitä koskaan edes kokeillut (poislukien teolliset "ruuat") ei nyt vaan ole yhtään keneltäkään - vaikkapa minultakaan jos sellaista teen - järkevää aikuista käytöstä.
Enhän minä ole kieltäytynyt yhtään mistään, vaan rupesin päin vastoin muistelemaan, että eikös se äitinikin käyttänyt menestyksekkääsi voin ja öljyn sekoitusta ruuanlaitossa. (Kyseessä oli oliiviöljy, joten äitini 80-luvun kokkauksista en voi päätellä, miltä voissa paistettu maistuu, koska oliiviöljyn voimakas maku peitti äitini mahdolliseesti käyttämän voin maun alleen.)

Ehkä loukkaannuit siitä, kun kerroin, että pidän kiisseleistä ja puuroista ja ajattelit ehkä, että olen niin paatunut syntymävegetaristi, että minulla on pakko olla negatiivinen ennakkoasenne eläinkunnan tuotteita kohtaan? Mutta kun ei ole! Olen kieltämättä "syntymävegetaristi" siinä mielessä, että olen rakastanut pennusta lähtien yli kaiken vihanneksia sekä kiisseleitä ja kaikkea muutakin makeaa. Toisaalta inhosin pentuna yli kaiken myöskin leipää ja perunaa. Enkä ole koskaan ajatellut, että eläinkunnan tuotteiden syönti olisi tuomittavaa, olenhan syönyt niitä itsekin koko ikäni. Mutta ei kai täällä nyt sellaista lynkkausmentaliteettia ole, etteivät jäsenet voisi kertoa vapaasti siitä, mikä maistuu ja mikä ei?

_________________
ME-tauti (G93.3)
Kilpirauhasen autoimmuunitulehdus((E06.3))


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-10-18 16:06:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2018-06-05 15:08:11
Viestit: 1204
(En onnistunut poistamaan tätä viestiä)

_________________
ME-tauti (G93.3)
Kilpirauhasen autoimmuunitulehdus((E06.3))


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-10-18 16:34:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2018-06-05 15:08:11
Viestit: 1204
Erfis kirjoitti:
kaikki tarpeellinen on jo sanottu. Ehkä löydät vanhoja ketjuja selaamalla näistä asioista keskustelua.

En löytänyt. Taikka löysin vain kolesterolikeskustelun, jonka luin suurella mielenkiinnolla. En ole siksi enää huolissani kolesterolista, vaan muista jutuista kuten siitä, että joidenkin tutkimusten mukaan runsaan lihansyönnin on huomattu korreloivan muistisairauksien ja eräiden syöpien kanssa. Näille minulla on sukurasitetta, sydän- ja verisuonitaudeille ei.

_________________
ME-tauti (G93.3)
Kilpirauhasen autoimmuunitulehdus((E06.3))


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-10-18 17:20:38 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Liittynyt: 2011-05-09 07:17:02
Viestit: 15265
Paikkakunta: Kolmas kivi auringosta
Kuukkeloimalla löytää parhaiten. Karppilan oma hakutoiminto ei ole kovin tehokas.

Tässä on ainakin yksi ketju lihansyönnistä.
viewtopic.php?f=15&t=65008

Tuossa syövistä:
viewtopic.php?f=14&t=67123

Ja tässä vielä rypsäristä:
viewtopic.php?f=30&t=72335

_________________
Vuodesta 2011
Ihmiseläimen lajinmukainen ruokavalio
En ole vielä pudonnut.

Once you have been taught to think, it's hard to stop.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-10-18 19:12:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2018-06-05 15:08:11
Viestit: 1204
Paljon kiitoksia! :D

_________________
ME-tauti (G93.3)
Kilpirauhasen autoimmuunitulehdus((E06.3))


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-10-18 20:16:17 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Liittynyt: 2011-05-09 07:17:02
Viestit: 15265
Paikkakunta: Kolmas kivi auringosta
Ole hyvä vain. :D

_________________
Vuodesta 2011
Ihmiseläimen lajinmukainen ruokavalio
En ole vielä pudonnut.

Once you have been taught to think, it's hard to stop.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-10-18 20:22:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2018-06-05 15:08:11
Viestit: 1204
Toisinsyöjä kirjoitti:
Ai niin ja vielä: Jos syöt kaalin raakana, kroppasi ei saa siitä juuri mitään ravinteita irti. .
Minä luulin, että C-vitamiinipitoisuus alenee haudutuksen myötä. (En tykkää lämpimistä al dente -vihanneksista.)

_________________
ME-tauti (G93.3)
Kilpirauhasen autoimmuunitulehdus((E06.3))


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-10-18 21:52:21 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93648
Jos syö riittävästi hyviä eläinrasvoja ja proteiinia C-vitamiinia ei tarvitse kovinkaan paljon. Siksi niitä kasviksiakaan ei tarvitse niin paljon syödä ja voi keskittyä syömään vähemmän, mutta parenpaa.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-10-20 09:45:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2018-06-05 15:08:11
Viestit: 1204
Erfis kirjoitti:
Valtamedia julkaisee tutkimuksia, joita rahoittaa limu-, margariini- ja murofirmat. Valtamedian lehdet hyötyvät siitä itsekin rahallisesti. Siksi lehdissä on väärää tietoa.
Tiedä kyllä sen, että valtion ravitsemusneuvottelukunnan kokoonpano on erittäin vinoutunut. (Koska siitä on todisteet.)

Mutta mitä todisteita sinulla on siitä, että lehdet hyötyisivät taloudellisesti väärien väitteiden julkaisemisesta? Luulen, että kyseessä on pikemminkin netin ilmaissisällön esiimarssi, joka on ajanut printtimedian ahtaalle. Toimittajilla ei ole yksinkertaisesti aikaa ottaa asioista selvää. Sen vuoksi heidän on pakko turvautua asiantuntijahaastatteluihin. (Tai "asiantuntija-".)

Minä kaipaisin vedenpitäviä todisteita etenkin siitä, että teurasrasva on kasviöljyjä parempi vaihtoehto myös runsain määrin nautittuna. (Olettaen, että hiilareita nautitaan vain vähän.)

Edit, lisäys:
Tai en minä tiedä tuosta lehdistöstäkään. Hesarissa julkaistiin taannoin aivan uskomaton vedätysjuttu, joka oli niin yksisilmäinen, että minulla on suuria vaikeuksia uskoa, että kyseessä voisi olla toimittajan sinisilmäisyys/ammattitaidottomuus. Ehkä HS sai jutun julkaisemista vastaan todella huomattavaa lisärahoitusta? (Jutussa ajettiin selvästi eräiden suurten firmojen etua ja poljettiin samalla potilaiden etuja.)

_________________
ME-tauti (G93.3)
Kilpirauhasen autoimmuunitulehdus((E06.3))


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-10-20 10:04:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Mikään ei ole vahvempi todiste kuin evoluutio. Ihmiskunta on elänyt, kasvanut ja levinnyt nimenomaan eläinrasvalla. Oliiviöljyä ei ole käytetty ravintona kuin muutama sata vuotta (sitä ennen lähinnä iholle), siemenöljyjä vain viimeiset sata vuotta.

Tieteellisempää vaikka täältä: https://www.youtube.com/watch?v=p_EC4ZmxPIM
Kirjana: https://thebigfatsurprise.com/

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-10-20 11:01:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-05 17:08:09
Viestit: 17931
Ja kaikkein paras todiste, on sinä itse. Miltä sinulla itse tuntuu kun lisäät ruokaan voita, kookosöljyä tai oliiviöljyä? Tuleeko vatsa täyteen, oletko kylläinen monta tuntia??

_________________
Paluu Luontoon! Kuva


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 99 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)